Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

dutch forum

Gestart door Pjottr, dinsdag 16 juli 2013, 13:35:00

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Dat zijn meestal expats die gewend zijn om over de hele wereld te werken. Een andere slag zou je kunnen zeggen, dan degenen die hier permanent wonen met Filipina.

Ongepaste arrogantie trouwens..

Amice

Citaat van: yepyep op donderdag 25 september 2014, 06:25:16
Dat zijn meestal expats die gewend zijn om over de hele wereld te werken. Een andere slag zou je kunnen zeggen, dan degenen die hier permanent wonen met Filipina.

Ongepaste arrogantie trouwens..

oh, je bedoeld de kouwe kak madammen, daar ga ik per definitie niet mee om want dat is beneden mijn stand.  :lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

Citaat van: yepyep op donderdag 25 september 2014, 06:25:16
Dat zijn meestal expats die gewend zijn om over de hele wereld te werken. Een andere slag zou je kunnen zeggen, dan degenen die hier permanent wonen met Filipina.

Ongepaste arrogantie trouwens..
bedoel je dit  :denk:

http://www.dutchclubphilippines.org/index.php?page=about

yepyep

Ik bedoel de expat community in zijn algemeenheid.

Ronny55

Citaat van: yepyep op vrijdag 26 september 2014, 03:44:28
Ik bedoel de expat community in zijn algemeenheid.
Zo langzaamaan begin ik te denken dat er een wildgroei aan "Expat" verenigingen is . Ze organiseren events en bijeenkomsten , allemaal mooi en wel maar als ik dan zie, de prijzen die er gehanteerd worden, dan krijg ik de indruk dat er enkele zich willen rijk maken op de rug van Expats. Daaom wil ik met al die clubjes niets te maken hebben, in mijn ogen allemaal (een uitzondering niet te na genomen) afzetterij.
Maar niet alleen met expats , ook locale "clubjes" , een voorbeeld heb ik enkele jaren geleden al gekregen toen ik werd uitgenodigd om lid te worden van zo'n "select" clubje , die kerel die alles kwam uitleggen deed nogthans goed zijn best.... "We hebben een stevige basis nodig , om zoals een boom wortels nodig heeft om te groeien zodat het kruim mooi groen blijft met stevige takken" Op mijn vraag wie er als "kruim" aangesteld wordt, of daarvoor gekozen wordt bij algemene vergaderingen ? Bekeek ie mij zo'n beetje verwonderd aan, "uiteraard niet , dat zijn gevestigde waarden" wat zeg jij nu. Toen ik verder argumenteerde dat de basis (wortels) onder de grond zitten en alleen het kruim in het daglicht staat, wist ie plots niet goed wat zeggen....Als julie denken dat ik om onder de grond te zitten ik maandelijks 200 peso ga bijdragen om het kruim grote sier te laten maken , kruim waar ik me gewoon bij moet neerleggen, waar ik niet zelf voor mag kiezen? Van de 20 a 25 kandidaten hebben er zich die dag maar 3 aangesloten. Achteraf hoor ik via via dat hij mij de schuld gaf dat de "meeting" niet echt een succes was, want normaal sluit 70 a 80 % zich aan. BTW, van de 3 die zich aangesloten heben weet ik met zekerheid dat er 2 geen lid meer zijn van de 3de heb ik niets meer gehoord of gezien.

Sorry dat ik die naam niet vrijgeef , nogal een "befaamde" club. Diegene die al eens uitgenodigd waren op zo'n meeting weten wel waar het over gaat.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Dus je zou P2400 pesos per jaar betalen? Dat is op zich toch niks teveel, tenminste als je daar het e.e.a. voor terugkrijgt (met een feestje hier en daar met catering en drank ben je zo door die 2400 pesos heen)

ganda

Citaat van: jens op dinsdag 16 juli 2013, 19:29:49
met alle respect voor Supernova . maar dat forum kan mij gestolen blijven . mooi forum ,niets mis mee. maar die wous uit Rotterdam tikt voor geen meter.
vol idioot 1e klas. doet jan en alleman zomaar in de ban .het lijkt Adolf zelf wel . :nazi:

 

Niet iedereen is in de wieg gelegd om moderator van een forum te zijn, hij moet kunnen omgaan met de macht die hij  krijgt als moderator.

Als moderator dient men  een middenweg te vinden tussen 'de baas zijn' en ''forumlid'. Is de moderator teveel de baas, dan zullen bepaalde zaken achter de rug gebeuren, dan zal de moderator niet meer één van hen zijn maar een cabotin waarmee gelachen wordt , en dit stimuleert de goede werking van een forum niet.

Als de moderator een goede band heeft met de leden, dan kan hij zich wel eens kwaad maken; leden zullen dit accepteren zolang het maar redelijk en tactvol gebeurt. Een moderator mag en kan ook fouten maken, hij is ook maar een mens. Doch hij dient de fairplay te hebben om dat toe te geven en de fout recht te zetten.

Anderzijds is het best mogelijk dat de leden gezamenlijk een bepaalde standpunt/verantwoordelijkheid nemen betreft een topic. Is dit het geval dan zal het forum zichzelf  corrigeren.

Een moderator mag niet eng van geest zijn. Indien hij enkel zijn mening toelaat op het forum en zijn macht misbruikt om naar willekeur te bannen als de topics niet stroken met zijn gedachtegoed dan is het geen moderator maar een dictator.

Het is ook duidelijk dat als de moderator eens de stap heeft gezet om te bannen omdat de inhoud van een topic  niet past in zijn gedachtegoed hij dit meer gaat doen en zo het forum stilletjes aan kapot maakt.

Wat is misgelopen op het Dutch-forum met Fred  als moderator. Die man had niet genoeg inlevingsvermogen , had geen leiderscapaciteiten , hij duldde geen wederwoord en hij was vol van zijn kunnen.