Nederlanders serveren als eersten frieten in vliegtuig

Gestart door Rich, woensdag 7 augustus 2013, 17:02:15

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Rich op woensdag  7 augustus 2013, 17:02:15
Schitterend idee hoor :thumb:  Waar zitten de belgen nu met hun goeie friet?  Ze laten hier een enorme kans liggen om hun nationale trots te promoten  :jajaja:

Stewardessen van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij Corendon Dutch Airlines moeten voortaan ook frieten bakken tijdens hun vluchten. Voortaan kunnen passagiers naast andere snacks ook een bakje patat bestellen op weg naar hun vakantiestek, mét ketchup of mayonaise. Dat meldt Het Laatste Nieuws.
© anp. © anp.
CNB is de eerste airline in de wereld die frieten op het menu plaatst. De prijs voor een bakje bedraagt
lees verder : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1682951/2013/08/07/Nederlanders-serveren-als-eersten-frieten-in-vliegtuig.dhtml



Belgen worden doorgaans als "frietenland" bestempeld terwijl onderzoeken hebben uitgewezen dat in de ons omringende landen meer frieten/per hoofd geconsumeerd worden ...... of ze zo lekker zijn als sommige(zit hier ook rommel tussen) belgische frituren ze kunnen bakken laten we effe in het midden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

Waar de beste friet vandaan komt laat ik in het midden,het is vooral in wat voor olie of vet het gebakken is.Voor mij de lekkerste gebakken in eendevet HMMMMMMMMMM  :jajaja: :jajaja: :jajaja: :happy: :thumb:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Kano

Frites gebakken in eendenvet nog nooit gegeten, maar zou best lekker kunnen zijn. Gezond ook nog want eendenvet  heeft een lager cholesterol gehalte dan boter en plantaardig vet en heeft hoger percentage enkelvoudig onverzadigde vetten vergeleken met boter, plantaardig- en dierlijk vet. 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: huisman45 op donderdag  8 augustus 2013, 02:19:14
Waar de beste friet vandaan komt laat ik in het midden,het is vooral in wat voor olie of vet het gebakken is.Voor mij de lekkerste gebakken in eendevet HMMMMMMMMMM  :jajaja: :jajaja: :jajaja: :happy: :thumb:
Ga dat zeker eens trachten te doen.....waar vind je eendenvet???
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

Koop een eend/gans,wel een vette geen scharminkel,en dan braden of grillen en het vet opvangen en dan in een pot of bak bewaren in de koelkast.Dan de frieten of aardappel schijfjes er in bakken.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ronny55

Citaat van: huisman45 op donderdag  8 augustus 2013, 06:01:30
Koop een eend/gans,wel een vette geen scharminkel,en dan braden of grillen en het vet opvangen en dan in een pot of bak bewaren in de koelkast.Dan de frieten of aardappel schijfjes er in bakken.
Hummm het proberen waard
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Heb altijd horen vertellen door frituuruitbaters dat ossewit het beste zou zijn  :weetikniet:  Maar Olie zou gezonder zijn.

Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 08:18:09
Heb altijd horen vertellen door frituuruitbaters dat ossewit het beste zou zijn  :weetikniet:  Maar Olie zou gezonder zijn.


Of het nu precies van nen os moet zijn weet ik niet maar mijn moeders gebruikte rundsvet en dat waren fantastische frieten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Ronny55 op donderdag  8 augustus 2013, 09:04:22
Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 08:18:09
Heb altijd horen vertellen door frituuruitbaters dat ossewit het beste zou zijn  :weetikniet:  Maar Olie zou gezonder zijn.


Of het nu precies van nen os moet zijn weet ik niet maar mijn moeders gebruikte rundsvet en dat waren fantastische frieten.

Een os is ook een rund hé Ronny55   :biggrinn:  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 09:19:56
Citaat van: Ronny55 op donderdag  8 augustus 2013, 09:04:22
Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 08:18:09
Heb altijd horen vertellen door frituuruitbaters dat ossewit het beste zou zijn  :weetikniet:  Maar Olie zou gezonder zijn.


Of het nu precies van nen os moet zijn weet ik niet maar mijn moeders gebruikte rundsvet en dat waren fantastische frieten.

Een os is ook een rund hé Ronny55   :biggrinn:  :jajaja:
Inderdaad Rich goe gezien , nooit te oud om te leren..."you need one to find one".  :lachen:  :jajaja:  een os is een rund maar niet alle runderen zijn ossen  :lachen: :neeneenee:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.