Nederlanders serveren als eersten frieten in vliegtuig

Gestart door Rich, woensdag 7 augustus 2013, 17:02:15

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Ossewit is idd een goede voor de smaak niet voor de gezondheid(maar wat wel dan bij frituren)

Helaas in de phils heb ik het nog niet gezien, hier is alles palmolie,vegetableolie canolaolie en nog n tig tal olie
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op donderdag  8 augustus 2013, 11:00:47
Ossewit is idd een goede voor de smaak niet voor de gezondheid(maar wat wel dan bij frituren)

Helaas in de phils heb ik het nog niet gezien, hier is alles palmolie,vegetableolie canolaolie en nog n tig tal olie

Nou, ik denk dat als je met mate gefrituurde dingen eet dat het nogal meevalt, maar in de Filippijnen eet ik geen gefrituurde producten want meestal is die olie al weken in gebruik en stinkt het verschrikkelijk.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 11:26:00
maar in de Filippijnen eet ik geen gefrituurde producten want meestal is die olie al weken in gebruik en stinkt het verschrikkelijk.

Dat klopt. Ik heb echter regelmatig van streetvedonrs gekocht als ik wist dat het goed was.
Goed gefrituurd dood alle bacteriën, en als het daarna niet te lang ligt is het goed te consumeren.

Een en ander is echt op eigen beoordeling en iedere situatie kan verschillen.

(Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst ;-)
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Raventje

Ik hoop dat brussel airlines ze ook serveren in september  :happy2:

Budgie

Citaat van: Ronny55 op donderdag  8 augustus 2013, 09:46:06
Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 09:19:56
Citaat van: Ronny55 op donderdag  8 augustus 2013, 09:04:22
Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 08:18:09
Heb altijd horen vertellen door frituuruitbaters dat ossewit het beste zou zijn  :weetikniet:  Maar Olie zou gezonder zijn.


Of het nu precies van nen os moet zijn weet ik niet maar mijn moeders gebruikte rundsvet en dat waren fantastische frieten.

Een os is ook een rund hé Ronny55   :biggrinn:  :jajaja:
Inderdaad Rich goe gezien , nooit te oud om te leren..."you need one to find one".  :lachen:  :jajaja:  een os is een rund maar niet alle runderen zijn ossen  :lachen: :neeneenee:

Bij het af mesten worden ossen sneller te vet dan andere runderen en zeker vroeger werden ze vaak pas geslacht als ze bagger vet waren Vandaar de naam ossewit
En Ronny hoop dat jij geen os wordt want dan zou je nu een rund zijn.
Getting older beats the alternative -dying young

Ronny55

Citaat van: Budgie op donderdag  8 augustus 2013, 21:51:51
Citaat van: Ronny55 op donderdag  8 augustus 2013, 09:46:06
Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 09:19:56
Citaat van: Ronny55 op donderdag  8 augustus 2013, 09:04:22
Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 08:18:09
Heb altijd horen vertellen door frituuruitbaters dat ossewit het beste zou zijn  :weetikniet:  Maar Olie zou gezonder zijn.


Of het nu precies van nen os moet zijn weet ik niet maar mijn moeders gebruikte rundsvet en dat waren fantastische frieten.

Een os is ook een rund hé Ronny55   :biggrinn:  :jajaja:
Inderdaad Rich goe gezien , nooit te oud om te leren..."you need one to find one".  :lachen:  :jajaja:  een os is een rund maar niet alle runderen zijn ossen  :lachen: :neeneenee:

Bij het af mesten worden ossen sneller te vet dan andere runderen en zeker vroeger werden ze vaak pas geslacht als ze bagger vet waren Vandaar de naam ossewit
En Ronny hoop dat jij geen os wordt want dan zou je nu een rund zijn.

Ben zo vet als een varken  :lachen: :lachen: zou best kunnen dat ik een os ben  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Citaat van: josv op zaterdag 10 augustus 2013, 05:12:47

:denk:  ik hoop het niet voor mevr.55   :negatief:

  :jajaja: die klaagt steen en been....  :lachen:  :lachen: zal het toch maar eens laten checken.... :floet:  :offtopic:   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

antzan

Oven frites is wat anders dan magnetronfrites ,
en het lekkerste is arachideolie [ van pinda,s ]
alleen in de olie worden de frites niet echt bruin .
Antzan
Foodmaster

Pinocchio

Citaat van: Rich op woensdag  7 augustus 2013, 17:02:15CNB is de eerste airline in de wereld die frieten op het menu plaatst
Het mag dan misschien wel de eerste keer zijn geweest op het menu, maar zeker niet de eerste keer dat er frieten werden geserveerd op een lijnvlucht.
Zo'n 30 jaar geleden kreeg mijn (toen) tienjarige zoon een heus McDonald's Happy Meal geserveerd op een binnenlandse United vlucht in de VS. Compleet met hamburger, frieten, softdrink, dessert en een (Disney style) vliegtuigje met United embleem.
Deze actie heeft trouwens niet lang geduurd.
In de Filippijnen eet ik nu geregeld diepvries frieten van Virginia. Die komen uit India en zijn voor mij de beste frieten met redelijke prijs (160 pesos/kg)
Tot voor Covid hadden we in Lee plaza Dumaguete merk BFF (Belgian French Fries) en die kwamen uit de Belgische Lutosa fabriek, toch 1 van de beste in de markt, maar sinds Corona geen BFF meer.
De diepvries frieten bak ik dus in mais olie en dat smaakt goed.
Ik weet wel dat nogal wat mensen vinden dat goede frieten met de hand gesneden en vers moeten zijn maar dat werkt niet in de Filippijnen. Hier heb je aardappelen (zonder soortnaam) en de ene keer zijn die geschikt en een andere keer zijn die niet geschikt om er frieten van te maken.
Dat is trouwens de reden dat vrijwel alle restaurants diepvries frieten serveren om er zeker van te zijn dat de kwaliteit steeds dezelfde is.
Wat er momenteel aan de hand is weet ik niet maar vorige vrijdag kostte 1 kg aardappelen 220 pesos op de markt en in Lee Plaza waren er zelfs helemaal geen aardappelen.
Chinese boycott?