Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Getrouwd met een Filipina 1

Gestart door Adriaan, donderdag 15 augustus 2013, 02:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: Amice op zaterdag 21 september 2013, 20:42:39
Citaat van: Luc op zaterdag 21 september 2013, 20:38:52
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 21 september 2013, 20:34:37

Jij hebt wel makkelijk praten hoor.Moet je mij eeens uitleggen hoe een gewone arbeider ZONDER pensioen kan overleven ?Van de liefde...de gezonde ?
lucht..?

Een baron leeft van zijn landgoederen  :jajaja:

Ja vooral luchtkastelen schijnen lucratief te zijn.  :happy2:

Ach we weten toch dat de Baron leeft van zijn duimke  :jajaja: Levert vast voldoende op  :lachen:
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Als het gerelateerd is aan zijn omvang dan doet hij het beter dan ons allemaal.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

Citaat van: Amice op zondag 22 september 2013, 00:53:47
Als het gerelateerd is aan zijn omvang dan doet hij het beter dan ons allemaal.  :lachen:


Da´s een echt goede opmerking. haha  :thumb: :jajaja: :lachen:

Kan ik waarderen! :thumb:



:daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 21 september 2013, 20:34:37
Citaat van: Baron op zaterdag 21 september 2013, 07:16:41
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 16 september 2013, 21:11:57
Citaat van: Baron op maandag 16 september 2013, 20:04:07
:hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:

Niet trouwen !!! Makkelijk spreken als je nog jaren moet werken voor je pensioen en je in Europa bent en je verloofde of vriendin in de  :smiley-philippines:

:ikkeniebegrijp:

Je MOET niet nog jaren werken voor je pensioen! Dat laat je jezelf wijsmaken / gekmaken. Mijn slogan vroeger. laat je niet gek maken (en maak jezelf niet gek).
Ik ken zoveel mensen die geen pensioen hebben, en die redden het ook best. Denk maar eens aan vele weduwes in NL. (Belgie weet ik niet)

:atyourservice:

Jij hebt wel makkelijk praten hoor.Moet je mij eeens uitleggen hoe een gewone arbeider ZONDER pensioen kan overleven ?Van de liefde...de gezonde ?
lucht..?
Niet iedereen heeft ergens een suikeroom of tante op overschot liggen en niet iedereen was of is zelfstandige die een mooi spaarpotje kon of kan aanleggen voor na zijn pensioenering.
En de vele weduwes...wel mijn moeder heeft geluk gehad dat mijn vader zijn hele leven gewerkt heeft en een naar Belgische verhoudingen een tamelijk mooi pensioen had.


Hier klinkt toch iets van wanhoop uit, in ieder geval een serieuze opmerking.
Dan wil ik daar ook serieus op ingaan.

Te beginnen met de laatste regel; mijn moeder had het geluk gehad etc.   .....
Ja, zonder (wat) geluk vaart niemand wel. Ik heb ook enkele keren echt geluk gehad in mijn leven (gezondheid, koop huis enz.)

Verder weet ik niet of je nu bedoelt in Belgie of in de PH.
In Belgie zul je het wel weten, denk ik.

In de PH het volgende overdeneken:
wat kan ik meenemen naar de PH
Wat kan ik regelmatig toegezonden krijgen naar de PH vanuit B. (misschien wil je moeder je wel steunen daar zij een goed pensioen heeft, met 1 of enkele honderden â,¬ pe maand. Wat is haar zoon zijn geluk haar waard? Vind je dit een vervelende gedachte, dan ga niet naar de PH want dat land draait daar grotendeels op.
Wat / hoe zou je zelf kunnen verdienen in de PH
Idem voor je vrouw.
Wat ne hoe kunnen jullie als koppel / team doen en wat zou je er mee kunnen verdienen.

Zoek je Unique Selling Points voor bovengenoemde 3 situaties (jij, je vrouw en jullie beiden)
Voorbeeld: jij  Wie ben je, wat kan je, waar blink je in uit, jij in de PH
Europeaan
spreekt engels, nederlands frans? duits?
beroep, opleiding hobby enz.

nederlands is heel normaal in NL / B
In PH niet.

Neem mij, de freule en ik:

Spreken als team NL, Dui, Eng, Tagalog, Frans Spaans
Interesses: onroerend goed. Horeca Ervaring: Marketing, verkoop, horeca keukenkok met europese hygiene nivo
Nl-er en Filipina zeer bekend na 38 jaar leven in de EU met de EU mentaliteit.
Wij zouden zakelijk goed overweg kunnen met Europeanen.
Afspraak bezichtiging condo: wat wil de buitenlander liever, een koppel dat ruim op tijd daar is, hen in een half woord begrijpt, zijn taal spreekt, zelfde normen en waardes enz. Of zo een rare soort chinees die op iedere vraag antwoordt: sir, a beautiful vieuw. (Howmuch association fee? sir, a beautiful vieuiw). dat was het antwoord van de verkoper die mij een condo toonde van 34 million peso.

Doe dit nu eens voor jezelf en voor jullie beiden als team, kijk wat en of er iets uitrolt.


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

gertve

Dat is wat ik noem gezond verstand.  :thumb:

Cosyns Guy

Citaat van: Baron op zondag 22 september 2013, 14:20:22
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 21 september 2013, 20:34:37
Citaat van: Baron op zaterdag 21 september 2013, 07:16:41
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 16 september 2013, 21:11:57
Citaat van: Baron op maandag 16 september 2013, 20:04:07
:hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:

Niet trouwen !!! Makkelijk spreken als je nog jaren moet werken voor je pensioen en je in Europa bent en je verloofde of vriendin in de  :smiley-philippines:

:ikkeniebegrijp:

Je MOET niet nog jaren werken voor je pensioen! Dat laat je jezelf wijsmaken / gekmaken. Mijn slogan vroeger. laat je niet gek maken (en maak jezelf niet gek).
Ik ken zoveel mensen die geen pensioen hebben, en die redden het ook best. Denk maar eens aan vele weduwes in NL. (Belgie weet ik niet)

:atyourservice:

Jij hebt wel makkelijk praten hoor.Moet je mij eeens uitleggen hoe een gewone arbeider ZONDER pensioen kan overleven ?Van de liefde...de gezonde ?
lucht..?
Niet iedereen heeft ergens een suikeroom of tante op overschot liggen en niet iedereen was of is zelfstandige die een mooi spaarpotje kon of kan aanleggen voor na zijn pensioenering.
En de vele weduwes...wel mijn moeder heeft geluk gehad dat mijn vader zijn hele leven gewerkt heeft en een naar Belgische verhoudingen een tamelijk mooi pensioen had.


Hier klinkt toch iets van wanhoop uit, in ieder geval een serieuze opmerking.
Dan wil ik daar ook serieus op ingaan.

Te beginnen met de laatste regel; mijn moeder had het geluk gehad etc.   .....
Ja, zonder (wat) geluk vaart niemand wel. Ik heb ook enkele keren echt geluk gehad in mijn leven (gezondheid, koop huis enz.)

Verder weet ik niet of je nu bedoelt in Belgie of in de PH.
In Belgie zul je het wel weten, denk ik.

In de PH het volgende overdeneken:
wat kan ik meenemen naar de PH
Wat kan ik regelmatig toegezonden krijgen naar de PH vanuit B. (misschien wil je moeder je wel steunen daar zij een goed pensioen heeft, met 1 of enkele honderden â,¬ pe maand. Wat is haar zoon zijn geluk haar waard? Vind je dit een vervelende gedachte, dan ga niet naar de PH want dat land draait daar grotendeels op.
Wat / hoe zou je zelf kunnen verdienen in de PH
Idem voor je vrouw.
Wat ne hoe kunnen jullie als koppel / team doen en wat zou je er mee kunnen verdienen.

Zoek je Unique Selling Points voor bovengenoemde 3 situaties (jij, je vrouw en jullie beiden)
Voorbeeld: jij  Wie ben je, wat kan je, waar blink je in uit, jij in de PH
Europeaan
spreekt engels, nederlands frans? duits?
beroep, opleiding hobby enz.

nederlands is heel normaal in NL / B
In PH niet.

Neem mij, de freule en ik:

Spreken als team NL, Dui, Eng, Tagalog, Frans Spaans
Interesses: onroerend goed. Horeca Ervaring: Marketing, verkoop, horeca keukenkok met europese hygiene nivo
Nl-er en Filipina zeer bekend na 38 jaar leven in de EU met de EU mentaliteit.
Wij zouden zakelijk goed overweg kunnen met Europeanen.
Afspraak bezichtiging condo: wat wil de buitenlander liever, een koppel dat ruim op tijd daar is, hen in een half woord begrijpt, zijn taal spreekt, zelfde normen en waardes enz. Of zo een rare soort chinees die op iedere vraag antwoordt: sir, a beautiful vieuw. (Howmuch association fee? sir, a beautiful vieuiw). dat was het antwoord van de verkoper die mij een condo toonde van 34 million peso.

Doe dit nu eens voor jezelf en voor jullie beiden als team, kijk wat en of er iets uitrolt.



Wil graag enkele zaken toelichten.Wanhopig ben ik verre van hoor.Wij wonen en leven in Spanje,ikzelf werk hier als chauffeur,mekanieker bij een Spaans transport bedrijf.Maar met de huidige crisis hier is mijn loon ook maar om bij te huilen voor de uren die ik presteer.Mijn vrouw zoekt zich te pletter om een job te vinden,had een interview bij Caxton College,en Engelse priveschool hier in de buurt maar  is jammer genoeg op niks uitgedraaid momenteel maar de school beloofde contact te houden,dus toch een positieve noot.
Talen opzichzelf is niet een probleem,kan mijn plan trekken in Duits,Spaans,Frans,Engels en Nederlands natuurlijk.
Maar niet iedereen is een geboren zakenman of verkoper,bemiddelaar of noem maar op Baron.
Ik ken mijn grenzen,dus voor mij is het schoenmaker blijf bij je leest.
En het enige talent dat ik echt heb is een gevoel voor mekaniek dus als ik ooit naar de  :smiley-philippines:  ga wonen zal ik het zeker daar gebruiken,niet om er geld mee,zou tuurlijk wel handig zijn indien wel,maar als bezigheids therapie om de dagen mee tevullen en mijn vrouw kan dan misschien de kleine sari sari store van haar moeder over nemen,dus plannen en ideeen voor de toekomst zijn er zeker.
Het enige wat momenteel roet in het eten gooit is grotendeels de crisis.
Bv:Mijn loon,50 precent loonverlies is een hoop geld,geld dat we konden sparen voor de toekomst.
Maar opnieuw,wanhopig ben ik niet maar Uw opmerking dat men niet MOET werken voor zijn pensioen zal wel voor een bepaalde groep mensen kloppen maar helaas voor de meesten van ons niet.





Luc

Je kunt altijd de OFW oplossing voorstellen. Je stuurt je vrouw werken in Saudi en jij gaat in de  :smiley-philippines: wonen. Je laat haar elke maand haar volledig loon opsturen zodat jij kunt  :shots: en wat biljarten net zoals zovele mannen in de  :smiley-philippines: . Misschien lukt het  :floet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Fail_over

Of je trouwt een Pinay met drie kids, laat ze naar  :belgiesmiley: komen, maakt er een  :baby: bij.
Vrouwtje werkt als serveerster. Kinderbijslag.

:dollareyes:  Haha, ja, was het maar waar....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Luc op zondag 22 september 2013, 20:24:14
Je kunt altijd de OFW oplossing voorstellen. Je stuurt je vrouw werken in Saudi en jij gaat in de  :smiley-philippines: wonen. Je laat haar elke maand haar volledig loon opsturen zodat jij kunt  :shots: en wat biljarten net zoals zovele mannen in de  :smiley-philippines: . Misschien lukt het  :floet:
:denk: Dus je wordt een "H.R.D." (husband recieving dollars)  :lachen: :lachen: Je zou echt niet dee enige zijn.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Baron

 :hoedjeaf:

Beste Guy, nu, dan ben je toch al ver genoeg. Je hoeft geen verkoper te zijn om geld te verdienen. Ik zou liever een goede mecanicien geweest zijn.
Je schrijft:

Wil graag enkele zaken toelichten.Wanhopig ben ik verre van hoor.Wij wonen en leven in Spanje,ikzelf werk hier als chauffeur,mekanieker bij een Spaans transport bedrijf.Maar met de huidige crisis hier is mijn loon ook maar om bij te huilen voor de uren die ik presteer.Mijn vrouw zoekt zich te pletter om een job te vinden,had een interview bij Caxton College,en Engelse priveschool hier in de buurt maar  is jammer genoeg op niks uitgedraaid momenteel maar de school beloofde contact te houden,dus toch een positieve noot.
Talen opzichzelf is niet een probleem,kan mijn plan trekken in Duits,Spaans,Frans,Engels en Nederlands natuurlijk.
Maar niet iedereen is een geboren zakenman of verkoper,bemiddelaar of noem maar op Baron.
Ik ken mijn grenzen,dus voor mij is het schoenmaker blijf bij je leest.
En het enige talent dat ik echt heb is een gevoel voor mekaniek dus als ik ooit naar de  smiley-philippines  ga wonen zal ik het zeker daar gebruiken,niet om er geld mee,zou tuurlijk wel handig zijn indien wel,maar als bezigheids therapie om de dagen mee tevullen en mijn vrouw kan dan misschien de kleine sari sari store van haar moeder over nemen,dus plannen en ideeen voor de toekomst zijn er zeker.
Het enige wat momenteel roet in het eten gooit is grotendeels de crisis.
Bv:Mijn loon,50 precent loonverlies is een hoop geld,geld dat we konden sparen voor de toekomst.
Maar opnieuw,wanhopig ben ik niet maar Uw opmerking dat men niet MOET werken voor zijn pensioen zal wel voor een bepaalde groep mensen kloppen maar helaas voor de meesten van ons niet.

:hoedjeaf:

Mijn reaktie:
-Wist niet dat je in Spanje werkt. Daar zijn de lonen laag. MOET je daar werken en leven? Kan je niet beter in NL / B werken, met betere lonen en als goede macanicien zal er toch werk voor je zijn. In NL zou je dan ook weer AOW opbouwen, evt. pensioen. Weet niet hoe dat in Belgie is.
Met mijn gezegde: je hebt geen (hoog) pensioen nodig in de PH bedoelde ik meer, waar ben je (in de PH) tevreden mee. Er zijn genoeg discussies erover: de een kan zich redden met 600 euro, de ander nog niet met 1600. dat bedoelde ik, de tering naar de nering zetten.

Wat ik haal uit jouw mededelingen over jullie beidjes:
-spreken hun talen, veel westerse talen.
- man echt goede mecanicien (in EU) Dan ben je al een wonderkind in de PH.
- man kan als europeaan (neem ik toch aan) omgaan met westerlingen.
- Vrouw spreekt naast tagalog zeer goed Engels, heeft gestudeerd, kan lesgeven, kan ook met westerlingen op nivo communiceren.

Dat is summiere informatie. Wat kunnen jullie nog meer, wat zijn de hobbies? Wat is je karakter? Extrovert, introvert?
Maar wat nu al duideljk te zien is:
Een (eigen) werkplaats voor auto´s, vrachtauto´s, jeepneys. Bij voorkeur zakenmensen em westerse mensen als klanten.
Met een aan eigen huis / zaak service voor je klanten middels een service bus / truck. Ook handig voor stilgevallen voertuigen langs de weg.
Je vrouw kan in de zaak werken voor alle kontakten en kantoorwerk. Daarnaast zou ze (evt. op dezelfde lokatie) taallessen kunnen geven.

Wees creatief, fantaseer gerust. En toets dat dan aan de realiteit. Geen domme, wilde avonturen, maar ook niet te bang. maar de indruk dat jullie dat wel kunnen / zijn heb ik wel!

:atyourservice: :jajaja:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).