Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

duiken in de buurt van manilla

Gestart door kamperman, woensdag 10 juli 2013, 20:39:15

Vorige topic - Volgende topic

Koen

inderdaad, wij zijn met de SIKAT + ferry gegaan. Ik had vooraf al een mail gestuurd naar het kantoor van SIKAT om te reserveren, maar je kon niet vooraf betalen.

Omdat reizen soms toch wat tijd in beslag neemt, maar een nachtje geslapen in het Lotus Garden Hotel en de dag voor vertrek gaan betalen. Lotus Garden Hotel ligt om de hoek van het kantoortje van SIKAT. Eigenlijk was dat heel gemakkelijk, s morgens op de bus opstappen, bagage werd ingeladen. Aankomen aan de Batangas Pier, en daar de bangka op. (grote bangka +- 60 personen). Een juffrouw van Sikat is aanwezig op bus, en begeleid de reizigers naar de ferry.

Bij aankomst is het nog wel een paar honderd meter wandelen naar Blue Ribbon Divers Resort, en je moet deels gaan over een strand met keien. (Er is geen vlakke weg, en ook geen tricycles gezien) Dus een koffer op wieltjes is niet handig. Wat je wel kan doen is een kruier inschakelen, en die draagt dan alles met de glimlach naar je hotel (tegen een kleine vergoeding natuurlijk, ik dacht 300 pesos).

Ik laat tegenwoordig alles kruien...ik ben op vakantie...

Groetjes,

Koen