Een goede verblijfplaats vooe enkele weken in Manila

Gestart door daf105paccar, zondag 20 oktober 2013, 23:04:47

Vorige topic - Volgende topic

daf105paccar

Mijn meisje en haar moeder gaan in de komende weken naar Manila om de papieren,ambassade,...  in orde te brengen.
Heeft er iemand een goede tip voor huisvesting voor hen?
Het zijn heel rustige,goed opgevoede dames.
zeker niet het uitgaans type die van rust houden.
Ik schat dat ze ongeveer 2 tot 3 weken daar zullen zijn. :weetikniet:

Dank bij voorbaat.

Amice

Dat is dan afhankelijk van budget en waar ze willen zitten en of ze bereid zijn te reizen naar dfa - nso ambassade?

Hier in de buurt zijn studio type en 1 bedroom app. te huur zowel per dag als per week/maand, maar dat is in een drukke volksbuurt, waar alles bij de hand is maar veel volk op de been is, s'nachts meestal redelijk rustig.
Het is 1 jeep ride naar dfa en  ambassade.

Prince Aly app. cp #09082924146

MIsschien heb je er iets aan.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

daf105paccar


daf105paccar

Citaat van: Amice op maandag 21 oktober 2013, 01:06:15
Dat is dan afhankelijk van budget en waar ze willen zitten en of ze bereid zijn te reizen naar dfa - nso ambassade?

Hier in de buurt zijn studio type en 1 bedroom app. te huur zowel per dag als per week/maand, maar dat is in een drukke volksbuurt, waar alles bij de hand is maar veel volk op de been is, s'nachts meestal redelijk rustig.
Het is 1 jeep ride naar dfa en  ambassade.

Prince Aly app. cp #09082924146

MIsschien heb je er iets aan.  :weetikniet:
Amice,is dit het adres?

Prince Aly Apartments
Leveriza
Manila 1004, Philippines
+63 2 490 3657

Amice

Yep, het is op het einde van de straat. Als ze die uitlopen dan staan ze eigenlijk meteen voor Harrison plaza Mall. Tegenover prince Aly is een mini grossery en als ze de straat de andere kant uitlopen is daar de dagelijkse markt. (palengke).

Ik ben er ooit eens binnen geweest en je hebt appartementen aan de straatzijde maar ook aan de achterzijde (wellicht iets rustiger).

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

daf105paccar

Amice,hoe doe je best het traject van het vliegveld tot Prince Aly Appartements?
normaal boek mijn meisje morgen het verblijf daar.

Amice

Citaat van: daf105paccar op maandag 28 oktober 2013, 14:31:06
Amice,hoe doe je best het traject van het vliegveld tot Prince Aly Appartements?
normaal boek mijn meisje morgen het verblijf daar.

Ik denk het beste met een (gele) taxi kost ca. P400

Witte taxies zijn geband van de airport heb ik begrepen.

Ze kan ook n jeep nemen maar dan zal ze toch eerst van het airport terrein afmoeten lopen.
Als ze dat er voor over heeft laat har dan een jeep nemen richting mabini/lawton.
Uitstappen bij Harrison plaza mall, deze mall kan ze dan doorlopen want het appartment is net aan de andere kant.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao


Amice

precies weet ik het niet mar het maandbedrag lag rond de Php.25000 voor 1bedroom furnished.
Als je per week afspreekt en er 4 weken blijft dan zal het duurder zijn.

dagprijzen waren iig boven de P1000 als ik me goed herinner.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

daf105paccar

Voor 2 weken was het 1000 per dag.
Vanavond week ik hoeveel het is voor een maand.

daf105paccar

Als je een kontrakt voor 1 jaar tekend is het 9000pseo per maand.
Hetgene wat wij hebben gedaan is gewoon voor 1 maand gehuurd.
De kost is 25 000 peso.
Ik moet er wel bij vertellen dat dit een Pinay prijs is.
Met andere woorden mijn meisje heeft deze prijs gekregen zonder dat iemand weet dat ze een buitenlandse vriend heeft. :rennen:


Amice,bedankt voor de tip. :thumb: :thumb: :thumb:


Amice

Geen dank graag gedaan.

Klopt inderdaad want ik was er destijds met  iemand waarvan de partner buitenlander is en die moest Php.30000 betalen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wesleymoget

ik ken toevallig een filipino genaamt noel santo's je kunt hem toevoegen op fb volgens mij heb die ook wel redelijke prijzen als er nog iemand wat zoekt  :thumb:

Amice

Santos heeft kamers te huur aan Mabinistreet.
Reden dat ik die niet vermeld is omdat daar meer hoeren slapen dan normale gasten.
Of het nu nog zo is weet ik niet maar het was er n jaar of 2 geleden in ieder geval niet om te vertoeven, zeer oud gebouw, en vies.

Daar tegenover heb je stonehouse die heeft ook kamers vanaf P900 per nacht maar de bedden zijn twijfelaartjes en enkel fan, aircon rooms kosten meer.

Voor huren per maand kan men ook terecht in Marvin terraces aan Ocampostreet vlakbij TAft ave.

Studio's vanaf P7000 per maand gemeubileerd maar minimaal 6 maanden.
De wanden zijn echter van plywood, dus eigenlijk ook niet aan te bevelen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

daf105paccar

Ik kan een update geven.
Eerste dagen verbleef mijn meisje in een kamer met kapotte airco maar na enkele dagen mocht ze wisselen.(ze zit nu meer aan de achterkant en inderdaad Amice,het is er stiller)
Er is geen keuken op de kamer maar wel tv.
Ze is tevreden. :happy:

Dus Amice,goede tip.
Bedankt. :thumb: