Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Basisexamen Manilla

Gestart door wiking, dinsdag 22 oktober 2013, 17:28:43

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Mijn vriendin is zojuist aardig bezig met het leren en het onder de knie te krijgen van de Nederlandse taal en cultuur etc. Planning is om ergens in december het examen af te gaan leggen dus ze heeft nog aardig de tijd om hier tijd aan te spenderen. Dit voor de vereiste examen voor het MVV visum.

Hebben jullie nog handige websites o.i.d. welke tot aardige hulp kunnen zijn? Is het boek welke de IND aanraad (wij van WC eend raden WC eend aan) een aanrader dan wel noodzakelijk? Of is het ook goed mogelijk zonder dit boek, en gewoon een zelfstudie via internet, mekaar helpen en veel praten tegen elkaar ook goed te doen?

Ze heeft zeker aanleg voor leren want na horen en zeggen schiet het al aardig op met leren van woordjes en spreken van hele zinnen. Dit al naar maar 5 maanden in NL geweest te zijn.

Alle hulp websites,links of wat dan ook is welkom.

MVG,

Wiking

Amice

www.knstoets.nl
www.adappel.nl
http://www.toetsgesprokennederlands.nl/


Het boek "naar Nederland" dien je er m.i. wel bij te hebben om te weten wat er gevraagd wordt op het examen. Bij dat boek zitten ook 3 oefen examens

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

louis

Volgens mij stelt dat niet veel voor dat Nederland examen op de Ambassade in Manila.

Een vriend (Filippijn) van onze zoon (zitten  nu tijdelijk in ons huis) is onbegrijpelijk hoe hij in Nederland is gekomen, kan nog geen woord Nederlands en zelfs nu hij zijn Nederlands paspoort kan  heeft gekregen kan je nog geen gesprek met hem beginnen in het Nederlands. Het enigste wat hij weet is ,,een beetje,,

Nadeel is natuurlijk hij praat thuis alleen tagalo met onze zoon en met mijn vrouw, en op het werk is het allen Engels (horika.)

Volgens mij stelt dat niet veel voor dat examen

Amice

In de loop der jaren is het examen opgekrikt en is ook nederlands verplicht geworden op NT2 niveau voor het verkrijgen van een  :nederlandsevlag: paspoort.

Welicht dat deze knaap nog voor die tijd naar nederland is gegaan en niet aan de strengere eisen heeft hoeven te voldoen omdat ze toen nog niet bestonden.
Kan ook haast niet anders want het  :nederlandsevlag: paspoort krijg je doorgaans pas na 5 jaar verblijf in  :nederlandsevlag:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wiking

Bedankt voor de reacties. Iemand nog toevallig een boek liggen voor welke van eigennaar wil ruilen voor een vergoeding?

louis

[Welicht dat deze knaap nog voor die tijd naar nederland is gegaan en niet aan de strengere eisen heeft hoeven te voldoen omdat ze toen nog niet bestonden.
Kan ook haast niet anders want het  nederlandsevlag paspoort krijg je doorgaans pas na 5 jaar verblijf in  nederlandsevlag}

Deze knaap is op uitnodiging van onze zoon en heeft als ,,partner,, na 3 jaar nu zijn paspoort. Volgens mijn vrouw heeft hij alle inburgering cursussen gedaan.

degreune

Wie kan mij advies geven.
Ik ben al bijna 3 jaar gehuwd met een Filipijnse en we hebben een zoontje van 3.
Ben ik nu toch verplicht om een retourticket te nemen als we naar de Filippijnen gaan ?
We waren er al eerder op een Balik Bayan visum.
Ons doel is om daar een permanente verblijfsvergunning aan te vragen.
En ook een Filipijns paspoort voor onze zoon Gerrit Jan.
Ik heb mijn inkomen uit Nederland.
Ook bezitten wij een marriage certificate officieel !
Hebben jullie nog tips voor ons ?