Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vrijheid blijheid?

Gestart door Adriaan, vrijdag 25 oktober 2013, 00:57:30

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

Als je hier leeft moet je er vanuit gaan;
DAT ALLE FILIPINO's DIEVEN, LUIAARDS, VIEZERIKKEN, VREEMDGANGERS, ZUIPLAPPEN ETC.. ETC. zijn.
Tenzij het tegendeel bewezen is, maar dat zal ze niet meevallen, het is gewoon kutvolk. Maar i love it here.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

louis

Je kan ze eigenlijk ook niet kwalijk nemen,  ze zijn er ook nooit of gewezen dat dit slecht is voor je gezondheid. Dat huisvuil verbranden deden vader/moeder, ola/lolo  ook en werden misschien ook oud. Verschil is nu wel dat huisvuil van nu voor 2/3 uit plastic,s bestaat.

Plastic goed verbranden kan alleen bij zeer hoge temperaturen. Je kan er op zitten wachten wat voor vuur in zo,n nat pak huisafval en andere veegvuil  onstaat.
Er ontstaan dan de beruchte PAK,s .Bekend van de sigaretten rook en aan gebrande vetten (barbacueen) is kanker verwekkend.

Kano

Mij is geleerd dat je alle vrijheid hebt, mits die van een ander niet wordt aangetast. Maar daaaaaaar hebben ze in de Filipijnen helemaal nog nooit van gehoord.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

callebaut

Citaat van: louis op vrijdag 25 oktober 2013, 15:23:44
Je kan ze eigenlijk ook niet kwalijk nemen,  ze zijn er ook nooit of gewezen dat dit slecht is voor je gezondheid. Dat huisvuil verbranden deden vader/moeder, ola/lolo  ook en werden misschien ook oud. Verschil is nu wel dat huisvuil van nu voor 2/3 uit plastic,s bestaat.

Plastic goed verbranden kan alleen bij zeer hoge temperaturen. Je kan er op zitten wachten wat voor vuur in zo,n nat pak huisafval en andere veegvuil  onstaat.
Er ontstaan dan de beruchte PAK,s .Bekend van de sigaretten rook en aan gebrande vetten (barbacueen) is kanker verwekkend.

met andere woorden ...... als men het niet zegt weet men het niet , kom nou  ..... er wordt op vele scholen reeds verwezen dat verbranden van dergelijke  gezondheid schaadt .... men is er zich wel van bewust .... doch het respecteren van regeltjes staat bij velen niet in hun notitieboekje .......

Fail_over

De wijk in Manila waar ons huis was, Tandang Sora, NIA village betaalde we elke maand 200 php. Dat was oa voor de barangay bewaking en huisvuil ophaal.
Op dinsdag en donderdag kwam er altijd een gewone vrachtauto (kiepauto) en dan hing men de huisvuilzakjes aan de gate. Natuurlijk werden die voor het ophalen grondig nagekeken op bruikbare dingen en lege flessen. Maar als ze de zakjes netjes terug hingen had ik daar geen problemen mee. Het kan dus wel.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Ja het kan zeker wel. In puerto princesa heeft ieder huis zelfs een kliko  van de gemeente  om de vuilnis in te doen.  Maar wij vallen net onder gemeente Roxas en die haalt dus 0,0 op. 

Bulldozer

Citaat van: Benincebu op vrijdag 25 oktober 2013, 14:55:24
Als je hier leeft moet je er vanuit gaan;
DAT ALLE FILIPINO's DIEVEN, LUIAARDS, VIEZERIKKEN, VREEMDGANGERS, ZUIPLAPPEN ETC.. ETC. zijn.
Tenzij het tegendeel bewezen is, maar dat zal ze niet meevallen, het is gewoon kutvolk. Maar i love it here.
Ik zal het compliment aan mijn vrouw en dochter doorgeven.  :benweg:

Ronny55

Citaat van: Benincebu op vrijdag 25 oktober 2013, 14:55:24
Als je hier leeft moet je er vanuit gaan;
DAT ALLE FILIPINO's DIEVEN, LUIAARDS, VIEZERIKKEN, VREEMDGANGERS, ZUIPLAPPEN ETC.. ETC. zijn.
Tenzij het tegendeel bewezen is, maar dat zal ze niet meevallen, het is gewoon kutvolk. Maar i love it here.
Soort zoek soort...Mij kent mij....Zoals de waard is vertrouwd hij zijn klanten ....of hoe moet ik dat zien  :confused2:

Sorry Ben ...zeer kort in de bocht .   :negatief:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cosyns Guy

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 25 oktober 2013, 23:21:25
Citaat van: Benincebu op vrijdag 25 oktober 2013, 14:55:24
Als je hier leeft moet je er vanuit gaan;
DAT ALLE FILIPINO's DIEVEN, LUIAARDS, VIEZERIKKEN, VREEMDGANGERS, ZUIPLAPPEN ETC.. ETC. zijn.
Tenzij het tegendeel bewezen is, maar dat zal ze niet meevallen, het is gewoon kutvolk. Maar i love it here.
Soort zoek soort...Mij kent mij....Zoals de waard is vertrouwd hij zijn klanten ....of hoe moet ik dat zien  :confused2:

Sorry Ben ...zeer kort in de bocht .   :negatief:
Tja,als ze zijn zoals je beweerd dat ze zijn dan is mijn vraag...waarom huw je er eentje ?

Adriaan

Twee gevallen:

Ik las eens op een vnl. Amerikaans blog voor Filippijnengangers het verhaal van een Amerikaan die nu in Palawan woonde maar voorheen in Vietnam had gewoond. In het laatste land was het hem eens overkomen dat hij met iets belazerd werd waar zijn Vietnamese vriend bijstond. Die vriend had in de gaten wat er gaande was maar waarschuwde hem niet. Toen hij hem daar later van verwijten maakte zei de man: ja ik kon mijn landgenoot toch niet afvallen. Nu was hem in Palawan eens precies het zelfde overkomen met alleen dit verschil dat zijn Filippijnse vriend daar hem wel waarschuwde.

Je zou zeggen: dat is mooi.

Maar nu het tweede geval: Wij kennen hier een brave Filipina van in de vijftig die er tezamen met een van  een arbeidsongeschiktheid pensioen levende Australier wat bij tracht te verdienen met een agentschap voor het zenden van balikbayan boxes. Ze krijgt daarvoor "cash in hand". Maar onlangs gaf iemand haar aan bij de belastingdienst zodat ze daar nu over in moeilijkheden is.

Nou het interessante is dat alle omringende Filipino's, inclusief mijn asawa, er meteen rotsvast van overtuigd waren dat dit haar geflikt is door een Filipino/Filipina.

(Ik las ook eens dat bij de meeste gevallen van aangifte van een illegale migrant het gaat om een Filipino/Filipina verloend door een andere Filipino/Filipina. Ik weet niet of hier werkelijk betrouwbare cijfers over zijn.)

Twee gevallen van gebrek aan loyaliteit jegens landgenoten dus. Een waarvoor je de man op de schouder zou kloppen. De ander waarvoor je de onbekende dader graag een schop zou willen geven. James Fallows, met zijn artikel over die "damaged culture", ziet hier een gebrek aan "het goede soort" nationalisme dat direct samenhangt met het ontbreken van enig besef van "the public good", het algemeen welzijn. Zij die de bijdragen van de columnist Conrado de Quiros in the Philippine Daily Inquirer volgen weten dat hij hier ook al lange jaren over heeft geklaagd - plus over een gebrek aan nationale trots. Kijk bijv. eens naar de mooie airports in de ons omringende landen die er allemaal prijs op stellen een goeie eerste indruk te maken, zegt hij. En wat hebben wij: die Nino Aquino airport waarvan alleen de naam mooi is.