Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vrijheid blijheid?

Gestart door Adriaan, vrijdag 25 oktober 2013, 00:57:30

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

Ach ja, daarom ook bij gezet; tenzij het tegendeel wordt bewezen, maar ik ga altijd met wantrouwen het gesprek aan en zie wel hoe het loopt.
Meestal komt mijn inschatting wel uit.
En ik heb zelfs mijn asawa met gezond verstand vaak genoeg gecontroleerd voordat ik trouwde.
Maar zie het hier dagelijks om me heen dat mensen belazerd worden, niet alleen witte maar ook filipino's.

Daarom wel kort door de bocht maar dat is volgens mij het beste om te overleven hier zonder stress.
Met gezond wantrouwen zie je dingen toch vaak anders.

Sorry als ik iemand beledig, maar de goede moeten onder de slechte lijden diba.
En soort zoekt soort gaat hier niet op, ik ben altijd eerlijk en open, vandaar misschien dat ik niet tegen afzetterij kan.
Zelfs mijn inkomen en uitgaven kan je hier op internet terugvinden, ik heb niks te verbergen.

Zo iedereen tevreden? Even goede vrienden.  :benweg:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

huisman45

Ach Ben als je de waarheid erover zegt zijn er altijd die zich aangesproken voelen en of beledigt zijn,
maar mijn vrouw zegt het zelfde ,het is kutvolk, dus zal er wel een kern van waarheid inzitten .
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

josv

Citaat van: Benincebu op zaterdag 26 oktober 2013, 07:29:20
Ach ja, daarom ook bij gezet; tenzij het tegendeel wordt bewezen, maar ik ga altijd met wantrouwen het gesprek aan en zie wel hoe het loopt.
Meestal komt mijn inschatting wel uit.

Tja, hoe komt het toch dat als een "goeie vriendin" voor het eerst sinds 2-3 jaar hier langs komt mijn nekharen altijd beginnen te kriebelen............................
Tja, hoe komt het toch dat plotseling de telefoon gaat een lang vermiste halfzus ( echt waar, 19 jaar geleden vermist tijdens een storm op een boot ) vanuit manilla aan de telefoon hangt, mijn nekharen beginnen te kriebelen...........................

En hoe komt het nou dat als al die gesprekken voorbij zijn mijn vrouw met tranen in haar ogen zich tegen MIJ verontschuldigd dat ze niks wil geven want : IK MOET ER OOK VOOR WERKEN........................

Dus daarom weet je waarom ik Benincebu gelijk geef als hij zegt :

Citaat van: Benincebu op vrijdag 25 oktober 2013, 14:55:24
Als je hier leeft moet je er vanuit gaan;
Tenzij het tegendeel bewezen is, maar dat zal ze niet meevallen, het is gewoon kutvolk. Maar i love it here.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Mja ze belazeren de buitenlanders in gemeenschap en elkander onderling.

idd lekker volk maar ga er maar vanuit dat het elders ook niet beter is, je hoort leest en ervaart het alleen zelf minder als je in de luwte blijft (lees niet interessant genoeg bent).

Als buitenlander zul je hier nimmer diep wortelen of je moet je eigen roots overboord gooien en gaan voor de banaan.
Maar dan nog blijf je altijd voor hen de buitenlander.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: josv op zaterdag 26 oktober 2013, 11:23:33
Citaat van: Benincebu op zaterdag 26 oktober 2013, 07:29:20
Ach ja, daarom ook bij gezet; tenzij het tegendeel wordt bewezen, maar ik ga altijd met wantrouwen het gesprek aan en zie wel hoe het loopt.
Meestal komt mijn inschatting wel uit.

Tja, hoe komt het toch dat als een "goeie vriendin" voor het eerst sinds 2-3 jaar hier langs komt mijn nekharen altijd beginnen te kriebelen............................
Tja, hoe komt het toch dat plotseling de telefoon gaat een lang vermiste halfzus ( echt waar, 19 jaar geleden vermist tijdens een storm op een boot ) vanuit manilla aan de telefoon hangt, mijn nekharen beginnen te kriebelen...........................

En hoe komt het nou dat als al die gesprekken voorbij zijn mijn vrouw met tranen in haar ogen zich tegen MIJ verontschuldigd dat ze niks wil geven want : IK MOET ER OOK VOOR WERKEN........................

Dus daarom weet je waarom ik Benincebu gelijk geef als hij zegt :

Citaat van: Benincebu op vrijdag 25 oktober 2013, 14:55:24
Als je hier leeft moet je er vanuit gaan;
Tenzij het tegendeel bewezen is, maar dat zal ze niet meevallen, het is gewoon kutvolk. Maar i love it here.


Je had dichter moeten worden Josv  :lachen:

:thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op zaterdag 26 oktober 2013, 11:32:56

Als buitenlander zul je hier nimmer diep wortelen of je moet je eigen roots overboord gooien en gaan voor de banaan.
Maar dan nog blijf je altijd voor hen de buitenlander.


Kijk, dat ze mij, als buitenlander een oor aan proberen te naaien.............. och ze gaan hun gang maar.

Maar voor mij maakt het een "kutvolk" omdat ze hun eigen gelederen niet sparen !!! Het zijn allemaal politici "in de dop", jatten waar je jatten kan en schijt aan de rest. Of het nu familie is of niet !

Iedereen loopt hier op te pijpen over hoe de Filipino's zo goed zijn voor elkaar en hun familie. Ja doei...........................  
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

josv

Citaat van: Amice op zaterdag 26 oktober 2013, 11:37:03


Je had dichter moeten worden Josv  :lachen:

:thumb:

Joe of Joost, ik reageer overal op  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag 26 oktober 2013, 11:49:36
Citaat van: Amice op zaterdag 26 oktober 2013, 11:32:56

Als buitenlander zul je hier nimmer diep wortelen of je moet je eigen roots overboord gooien en gaan voor de banaan.
Maar dan nog blijf je altijd voor hen de buitenlander.


Kijk, dat ze mij, als buitenlander een oor aan proberen te naaien.............. och ze gaan hun gang maar.

Maar voor mij maakt het een "kutvolk" omdat ze hun eigen gelederen niet sparen !!! Het zijn allemaal politici "in de dop", jatten waar je jatten kan en schijt aan de rest. Of het nu familie is of niet !

Iedereen loopt hier op te pijpen over hoe de Filipino's zo goed zijn voor elkaar en hun familie. Ja doei...........................  



:lachen: :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb: :thumb: :atyourservice: :atyourservice: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Soms wordt hier omschreven waarom degenen die hier wonen vaak negatief zijn betreffende de Filipijnen zelf, maar als je hier lang genoeg woont dan wil je wel en ik zeg dan helemaal niet dat het in Nedeland of waar dan ook beter is...je moet hier maar roeien met de riemen die je hebt maar vaak breken de lokale riemen.......... :lachen: :lachen:

josv

Citaat van: bananacreek op zaterdag 26 oktober 2013, 12:22:36
...je moet hier maar roeien met de riemen die je hebt maar vaak breken de lokale riemen.......... :lachen: :lachen:

:thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Adriaan

Citaat van Cosyns Guy:

T
Citaatja,als ze zijn zoals je beweerd dat ze zijn dan is mijn vraag...waarom huw je er eentje ?

Die vraag blijft natuurlijk wel gelden.