Het meest vrouwvriendelijke land ter wereld?

Gestart door Rich, zondag 27 oktober 2013, 15:02:33

Vorige topic - Volgende topic

Rich

De kloof tussen mannen en vrouwen is het kleinst in IJsland. Dat schrijft de BBC op basis van een rangschikking van het Wereld Economisch Forum. Andere noordelijke landen volgen op de voet.
Voor de jaarlijkse studie wordt rekening gehouden met de toegankelijkheid van vrouwen tot onder andere onderwijs en gezondheidszorg, maar ook met hun vertegenwoordiging op het politieke en economische toneel van de verschillende naties.

Voor het vijfde jaar op rij behaalde IJsland de hoogste score en kan het zich het meest vrouwvriendelijke land ter wereld noemen. 'Buurlanden' Finland, Noorwegen en Zweden volgen op de voet. De top tien telt maar liefst zeven Europese landen. De Verenigde Staten behaalden de 23ste plaats.

Bekijk de top 10 hieronder. Meer informatie over de andere landen vindt u op de website van de BBC.


Top 10 van de landen met de kleinste genderkloof
1. IJsland
2. Finland
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Filipijnen
6. Ierland
7. Nieuw-Zeeland
8. Denemarken
9. Zwitserland
10. Nicaragua

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1730177/2013/10/27/Het-meest-vrouwvriendelijke-land-ter-wereld.dhtml
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Enigste verklaring die ik uit mijn duim kan zuigen is dat de Filipijnen zoveel Bakla's en Tomboy's heeft.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Baron

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Priba

Vrouwvriendelijk ??  Bij de bank(en) Hello Sir , handje drukken met de kano en mijn  vrouw is lijk lucht voor hen !! Heb die manager dan wel even op zijn plaats gezet !!!    Bij Jollibee (drive thru ) Good morning Sir , en mijn  naast mij zittende vrouw is weer lucht !!  enz... enz ....
op het gebied van VROUW vriendelijkheid moeten ze nog heel veel leren !!!

Ronny55

Citaat van: Priba op maandag 11 november 2013, 02:16:56
Vrouwvriendelijk ??  Bij de bank(en) Hello Sir , handje drukken met de kano en mijn  vrouw is lijk lucht voor hen !! Heb die manager dan wel even op zijn plaats gezet !!!    Bij Jollibee (drive thru ) Good morning Sir , en mijn  naast mij zittende vrouw is weer lucht !!  enz... enz ....
op het gebied van VROUW vriendelijkheid moeten ze nog heel veel leren !!!
Je moet het volledige artikel lezen er is rekening gehouden met meerdere criteria's.....BTW, hier kan je als vrouw 's nachts nog betrekkelijk veilig over straat.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Baron

Citaat van: Ronny55 op maandag 11 november 2013, 02:36:00
Citaat van: Priba op maandag 11 november 2013, 02:16:56
Vrouwvriendelijk ??  Bij de bank(en) Hello Sir , handje drukken met de kano en mijn  vrouw is lijk lucht voor hen !! Heb die manager dan wel even op zijn plaats gezet !!!    Bij Jollibee (drive thru ) Good morning Sir , en mijn  naast mij zittende vrouw is weer lucht !!  enz... enz ....
op het gebied van VROUW vriendelijkheid moeten ze nog heel veel leren !!!
Je moet het volledige artikel lezen er is rekening gehouden met meerdere criteria's.....BTW, hier kan je als vrouw 's nachts nog betrekkelijk veilig over straat.


:hoedjeaf:

Nu Ronny, dat betrekkelijk veilig lijkt mij dan wel heel erg betrekkelijk.
Voorbeelden:
-na middernacht wordt iedere vrouw op straat / onderweg aangezien voor prostituee door oa politie. (Evt het tegendeel te bewijzen met personeelspasje).
-die prosts zijn dan meer of minder vogelvrij (haha, what is in a word) om bv te verkrachten, geld af te persen of te bestelen. ook door bv Jeepney drivers en in taxi´s en hun "vriendjes" die onverwacht instappen en naar een rustig en verlaten stuk weg met deze dames rijden.

Veel prosts reizen niet tussen middernacht en 6.00 am en blijven vaak dood en dood moe in de bar hangen tot 6.00 am voordat ze naar huis durven.
Tenminste dat is mijn werkelijkheid in Malate en Ermita. En daarbij zegt mijn asawa dat het in bv Quezon City nog erger is omdat daar meer open stukken zijn en nauwelijks buitenlanders waardoor dus minder politie.

Het idee dat PH vrouwvriendelijk is wordt misschien gevoed door het feit dat in de zakenwereld van hoog tot laag vrouwen te vinden zijn. Dat komt volgens mij echter vooral omdat de mannen vaak te lui zijn te werken en daarom graag de vrouw de zakenvrouw laten zijn, bv sari sari store, eettentje bij school, kleding kraampje enz.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ronny55

OK Baron, denk dat je het over Metro Manila heb in je antwoord ....daar kan 's nachts niemand (man of vrouw)veilg over straat....maar "metro Manila" is de hele filipijnen niet. Hier in CDO ben ik veel tot 's nachts 3 uur op straat en ziet ik veel vrouwen op straat , al dan niet barmeisjes of prost....maar hoor of zie weiunig problemen hier. Cdo is een stad waar dag en nacht leven is....betrekkelijk veilig vind ik. Edoch overal gebeurd eens wat , er zijn hier ook wel wijken waar je 's nachts niet moet zijn als het niet absoluut nodig is.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Citaat van: Ronny55 op zondag  8 december 2013, 00:49:01
daar kan 's nachts niemand (man of vrouw)veilg over straat....
Dit lijkt mij een beetje zwaar overdreven. Ik heb er 5 jaar gewoond en ik of mijn vrouw kon prima alleen veilig 's nachts over straat.

Amice

Dat kan inderdaad voorkomen ja, als je weet waar je wel en niet moet komen. Dat geldt dus uiteraard niet voor toeristen die weg nog steg kennen.
Maar de veiligheid is wel van vervlogen tijden.
Ook ik begeef me op ongezette nachtelijke tijden wel buiten de deur als het moet, maar dan wel  met een bestemming.

Het nachtleven van manila heb ik jaren geleden al afgezworen want je moet wel degelijk op je qui five zijn.

Overigens is het in de province niet anders zei het dat ze daar met de kippen op stok gaan en dat is ook niet zonder reden.

Het spreekwoord zegt dan ook "men moet het noodlot niet tarten".

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

 :hoedjeaf:

Sluit mij bij Amice aan.
Het nachtleven kun je uitstekend overdag doen. En vaak nog goedkoper. Wat is het verschil tussen Manilla Bay Cafee (LA) 12 am en 12 pm. Hetzelfde alleen drukker, gevaarlijker en vooral: kijk eens wat er een tuig op die hoek rondhangt die allen een ding willen: jouw geld. Of het nou taxichauffeurs zijn of bedelaars, snatchers.
Verder: na 10 pm ga ik in geen bar waar Pinoy mannen zijn, cq verlaat de zaak. Te vaak gezien dat en hoe dat scheef gaat. Zelfs op besloten Kerstvieringen!
Denk eraan mensen, wij worden door veel PH mannen gehaat omdat we makkelijk  Filipina krijgen kunnen als one night vriendin via vaste vriendin tm huwelijk en levensgezel. Veel prosts willen geen PH klanten, zeker geen jonge. En dan komt daar een buitenlander, type ouwe lul, en dat hoertje dat ze al de hele avond probeerden mee te krijgen stapt zo met de oude Americano naar buiten.
De Filipina´s zelf worden met de nek op aangekeken als ze ´n blanke hebben. Iedereen wil er een, of tenminste in de familie als bv zwager maar degene die het lukt worden door degenen die het niet lukt of niet in de familie hebben er scheef voor op aangekeken. Die Filipina´s zijn dan opeens allemaal  hoeren.
Dat is pure nijd en afgunst.
Wat mijn asawa niet al overkomen is op dat gebied! Ze kan er een boek over schrijven.

Ook als je wat Tagalog verstaat krijg je wel eens mee wat vrouwen, bv serveersters, naar hun hoofd geslingerd krijgen van PH mannen terwijl ze gewoon hun werk doen. Dus gewoon op ´n vriendelijke manier bedienen. Meer niet.

:atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).