Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rondkomen op de phils

Gestart door wesleymoget, maandag 11 november 2013, 18:51:15

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Als je het dagelijkse voedsel in palengke koopt en zelf kookt, kun je zelfs nog n paar piljes drinken met ca. P1000 per dag aan budget.
Dan heb je wel je natje en droogje, maar niks extra om vertier te zoeken.
Overigens moet je met hetzelfde bedrag in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: zien te overleven, hier kun je ervan leven.

Als het bedoeld is als vacantie vieren voor 6 maanden wordt het verhaal anders uiteraard.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Nou ja als je 6 maand in huis blijft gaat dat wel lukken, maar neem toch aan dat je ook wat van het land wil zien.   Maar ook das te overzien als je met een simpele non- arcon bus rijd ben je ongeveer 1 peso per kilometer kwijt  in de provincie.   Uit ervaring weet ik dat er altijd familie mee wil als je ergens heen gaat. Voor hen een buitenkans ook eens iets van het land te zien.   Dus die moet je wel op afstand zien te houden.

ganda


Qua levensbenodigheden en huur van de woning is de locatie waar u zit ook belangrijk, grote steden zijn merkelijk duurder dan een klein provinciestadje. De onspanningsmogelijkheden zijn wel minder. Het hangt er allemaal vanaf wat u juist wil.


fastlane

Kijk je bent pas enkele dagen aktief op het forum en uit je andere posts maak ik op dat je nog nooit een verre reis alleen hebt gemaakt. Vind dat je alles nogal heel positief ziet, 6 maanden is echt wel een hele tijd. Weet ook niet of je jou vriendin hier hebt leren kennen of via het internet ofzo. Als je ze online hebt leren kennen is het echt wel een risico dat je neemt. Trouwens je zegt dat je vaak bij de mama kan gaan eten maar als je niet echt een liefhebber van dried fish, karabao en rijst bent gaat dat niet echt een succes zijn vrees ik. Waarschuw je ook nog dat jij de blanke gaat zijn daar in de familie en iedereen toch wel iets van je gaat willen krijgen. Wil je alleen maar een beetje een realistisch beeld geven, wil je niet afschrikken ofzo. Wens je veel succes en een leuke tijd daar.

wesleymoget

Citaat van: fastlane op maandag 11 november 2013, 21:15:28
Kijk je bent pas enkele dagen aktief op het forum en uit je andere posts maak ik op dat je nog nooit een verre reis alleen hebt gemaakt. Vind dat je alles nogal heel positief ziet, 6 maanden is echt wel een hele tijd. Weet ook niet of je jou vriendin hier hebt leren kennen of via het internet ofzo. Als je ze online hebt leren kennen is het echt wel een risico dat je neemt. Trouwens je zegt dat je vaak bij de mama kan gaan eten maar als je niet echt een liefhebber van dried fish, karabao en rijst bent gaat dat niet echt een succes zijn vrees ik. Waarschuw je ook nog dat jij de blanke gaat zijn daar in de familie en iedereen toch wel iets van je gaat willen krijgen. Wil je alleen maar een beetje een realistisch beeld geven, wil je niet afschrikken ofzo. Wens je veel succes en een leuke tijd daar.


ehm jaa daar heb je wat  :ikkeniebegrijp:

met meisje gaat het wel goedkomen :thumb: zo niet ga ik wel een oplossing zoeken als ik daar ben  :thumb:
kwa eten komt het ook wel goed als het maar vult :thumb:

ik wil best wat voor de fam doen ofc.. maar als ze zien dat ik financieel krap zit zullen ze mij niks vragen of verwijten daar ben ik vrij zeker van..

Bedankt voor de reactie :)

TheDolphin

Ik ken iemand die ook heel zuinig kan leven in de Phils. Smorgens staat hij heel vroeg op om bij laag water schelpdieren te vangen om op te eten. En als die gaat snorkelen vangt ie met zijn speargun een visje voor het diner of duikt een clam op. In het mangrovebos kun je Tamilok wormen uit het dode hout halen en zijn een Filipijnse delicatesse en is gezond voor je ook ook volgens mij. Als je op die manier leeft kun je de kosten ook drukken.

Fail_over

Citaat van: TheDolphin op maandag 11 november 2013, 22:37:09
Ik ken iemand die ook heel zuinig kan leven in de Phils. Smorgens staat hij heel vroeg op om bij laag water schelpdieren te vangen om op te eten. En als die gaat snorkelen vangt ie met zijn speargun een visje voor het diner of duikt een clam op. In het mangrovebos kun je Tamilok wormen uit het dode hout halen en zijn een Filipijnse delicatesse en is gezond voor je ook ook volgens mij. Als je op die manier leeft kun je de kosten ook drukken.

Met 200 php kom je bij de Jolibee ook ver. Kip en rice. Sauce gratis, en als je goed om je heen kijkt, laat er ook nog wel iemand iets liggen.


.....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Laten we effe realistisch blijven. Met 4000 euro voor 6 maanden kan je idd hier overleven . Wil je een beetje leven is 1000 euro/maand het minimum, let wel dan moet je rustigaan doen en voorzichtig zijn.
Mijn persoonlijke ervaring....in 2007 kwam ik naar de  :smiley-philippines: mijn vriendin had me een huisje gehuurd voor 3000 php ....ben 5,5 maanden gebleven en heb een kleine 10000 euro gespendeerd(exclusief de vlucht)....Echt niet met geld "gesmeten" maar ook niet krenterig geweest....gewoon van de vacantie genoten.
Nu ben ik 6 jaar hier en met 1000euro/maand doen we het , daarvan gaat +/- 650 euro bijdrage voor het huishouden en 350 euro voor het diertje zijn pleziertje(uit eten, stappen, cadeautjes en kleine extra uitgaven)
Let wel eenmalige grotere uitgaven zijn daar niet bij en het feit dat mijn Asawa een goed inkomen heeft en ook bijdraagt in het huishouden moet ook wel in rekening gebracht worden.
Dromers die denken dat je hier voor een appel en een ei kunt leven komen bedrogen uit. Geloof me vrij als ik zegt dat de helft van de buitenlanders moet spartelen om hier te overleven....uiteraard wordt er een heel ander beeld opgehangen....maar schijn bedriegt hier meer dan ergens anders. BV iedere luxe is hier even duur als niet duurder dan in  :eu: . Alleen de voeding is goedkoper, maar wil je wat  :eu: eten zit je aan dezelfde prijs ....Voor mij het grootste voordeel hier ....geen brieven met vensterkes (betalingen voor alles en nog wat)  :lachen:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen



ik wil best wat voor de fam doen ofc.. maar als ze zien dat ik financieel krap zit zullen ze mij niks vragen of verwijten daar ben ik vrij zeker van..

Bedankt voor de reactie :)
[/quote]

Droom lekker verder
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Luke

Begin al maar te sparen voor na die 6 maanden.
Vriendin zwanger,  materniteitskosten etc  :biggrinn: