Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Het goede nieuws na de typhoon

Gestart door LMBen, vrijdag 15 november 2013, 14:16:09

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: Amice op maandag 18 november 2013, 20:19:42
Giro 555 heeft tot heden 13 miljoen vergaard. :thumb:

18,5 miljoen op 00:00 uur.  :applaus: :happy: :thumb:

Ik hoop dat het goed terecht komt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Fail_over op dinsdag 19 november 2013, 00:10:13
Citaat van: Amice op maandag 18 november 2013, 20:19:42
Giro 555 heeft tot heden 13 miljoen vergaard. :thumb:

18,5 miljoen op 00:00 uur.  :applaus: :happy: :thumb:

Ik hoop dat het goed terecht komt.
Het zou al mooi zijn als 50% goed terechtkomt ....maar ik vrees ervoor .

Wat is er met de donatie ten tijde van de sendong gebeurt.... The Department of Foreign Affairs (DFA) said that as of January 3, it has received US$19,272,349.17 worth of foreign donations/pledges for the victims of tropical storm Sendong (Washi), which also hit parts of Visayas last December 16. toch een slordige 800.000.000,00 PHP                   
http://expatphilippines.ph/?p=1035
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Fail_over

we hebben genoeg family in de binnenlanden zitten die daadwerkelijk hulp nodig hebben bij de wederopbouw. we krijgen vanzelf bericht of dat zij daarbij hulp gekregen hebben van de diverse hulp organisaties of alleen van ons........
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

innka3

ik dacht / hoorde dat het de bedoeling is dat van die 18,5 miljoen geen geld gaat naar ,wat voor overheid van de
:smiley-philippines: dan ook. bij de ngo 's is natuurlijk allang bekend dat die corrupt/verrot zijn tot op het bot  :negatief:
en dat alles via  de VN loopt  :denk: tsa   :weetikniet:

Amice

Citaat van: innka3 op dinsdag 19 november 2013, 09:26:11
ik dacht / hoorde dat het de bedoeling is dat van die 18,5 miljoen geen geld gaat naar ,wat voor overheid van de
:smiley-philippines: dan ook. bij de ngo 's is natuurlijk allang bekend dat die corrupt/verrot zijn tot op het bot  :negatief:
en dat alles via  de VN loopt  :denk: tsa   :weetikniet:

Mja na aftrek van de salarissen en bonus van de heren charity directors dan.
lees de commentaren hier maar eens
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=655779904443541&set=a.298330636855138.71162.125271570827713&type=1&theater

Eigenlijk allemaal te gek voor woorden in deze wereld maar alles schijnt te kunnen en wordt geslikt.
Wat is de betekenis van charity en non profit vandaag de dag nog waard?  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Spreekt toch vanzelf dat al die organisaties niet door vrijwilligers bestuurd kunnen worden.  En de top van dje organisaties  mag dan ook een salaris krijgen passend bij de zwaarte van de functie.

Je kan de top van een organisatie waar miljoenen omgaan niet met een halve ton belonen.

  De aktie in Nederland gehouden , die 18,5 miljoen gaat alleen 7% organisatiekosten af.

Minister Ploumen heeft er zojuist nog 4 miljoen bij gedaan hoorde ik

Amice

Citaat van: gosternokke op dinsdag 19 november 2013, 10:07:32
Spreekt toch vanzelf dat al die organisaties niet door vrijwilligers bestuurd kunnen worden.  En de top van dje organisaties  mag dan ook een salaris krijgen passend bij de zwaarte van de functie.

Je kan de top van een organisatie waar miljoenen omgaan niet met een halve ton belonen.

 De aktie in Nederland gehouden , die 18,5 miljoen gaat alleen 7% organisatiekosten af.

Minister Ploumen heeft er zojuist nog 4 miljoen bij gedaan hoorde ik
:ikkeniebegrijp:
Dus iedere belasting ambtenaar moet maar meer dan n halve ton krijgen? immers gaan die ook met miljoenen om.

Er is, en zeker voor dit soort organisaties, nog steeds de balkenende norm.
Een minister van financien gaat ook met miljoenen om, n beetje meer denk ik, wat verdiend die?
daarnaast strijken die lui toch wel het nodige binnen wat aan de strijkstok blijft hangen.

Het is m.i. de graai mentaliteit die hieraan ten grondslag ligt.

Als ze er niet voor willen werken rot dan maar op, er zijn genoeg kandidaten die dat graag willen overnemen op dit moment.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Vergeet niet de andere onkosten v/d hulporganisaties.(reiskosten, verblijfskosten, etc.)Ik geloof er niet in dat er 7% organisatiekosten vanaf gaat want ze hebben veel meer kosten.(kantoren etc.)
Heb nog een broer, werkende in de ontwikkelingshulp, weet nog dat ie in Africa zat en zijn eigen bier importeerde, wonende naast de president.Dat was in Angola en voor de UN.
Nu werkt ie voor de oxfam novib.
De snelst groeiende bank in nl is de voedselbank, bejaarden in verzorgingstehuizen die nog maar 1 keer per week worden gewassen.etc.
Zag vandaag nog een bericht over binay op cnn, de vieze president, plakt zijn stickertjes op reliefgoods niet door hem betaald.etc.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Lenn

En wat denken jullie about H.A.A.R.P
Er komen iedere dag meer postings hierover.

Amice

Citaat van: Lenn op dinsdag 19 november 2013, 11:20:02
En wat denken jullie about H.A.A.R.P
Er komen iedere dag meer postings hierover.


Geen idee waar staat die HAARP voor?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent