Goedkoopste manier van bellen naar filipijnen zonder skype.

Gestart door TranceXL, donderdag 21 november 2013, 15:28:49

Vorige topic - Volgende topic

TranceXL

Op het moment moet ik vaak naar een mobiel nummer bellen in de filipijnen, er is geen internet, wat is de goedkoopste manier op het moment?
Bij voorbaat mijn dank , Hans

jiggy

Als de persoon die je wilt bellen geen internet heeft, ken ik maar 1 manier om die goekoop kunt bereiken:
Beltegoed kopen op Skype. Dan kan jij vanop je computer, gsm of tablet het mobiel nummer in de Filippijnen bellen a rato can 1â,¬/5 minuten. (18,5 eurocent/minuut)
Als je echt veel belt, kan je ook overwegen een Skype abonnement te nemen.
Bvb voor 11,5â,¬/ maand kan je 120 minuten bellen. Dus.. aan 9,5 eurocent /minuut.

http://www.skype.com/nl/rates/

TranceXL

Zeg bedankt, ik heb ondertussen dit gevonden:

Tariefvergelijking voor bellen via een 0900-provider

http://www.bellen.com/vaste-telefonie/bellen-via-0900-nummers/filipijnen.aspx?aantalminuten=10 
je kunt bij de prijsvergelijking aangevenhoeveel minuten je wilt bellen, de goedkoopste ligt bij

De goedkoopste ligt bij 6 cent, starttarief 4,5 cent.



erikjohan

Gewoon een telefoonkaart kopen van 10 euro in een belwinkel kun je op je eigen telefoon lang bellen zonder extra kosten bijv een asiakaart vraag maar eens bij een belwinkel 

Koen

Google eens op VOIP (voice over IP). In het kort is dat bellen over het internet. Je maakt verbinding via WiFi, inbelnummer of via internet. Via je VOIP account bel je dan naar het mobiel nummer, Filipijns of Nederlands nummer... doet er niet toe.

Ikzelf gebruik Easyvoip (er zijn tientallen andere), werkt meestal uitstekend. Hou er ook wel rekening mee dat de telefoonontvangst soms niet al te best is in de Filipijnen.

Hopelijk ben je er wat mee,
Koen

Herbie

Citaat van: Koen op donderdag 21 november 2013, 22:37:34
Google eens op VOIP (voice over IP). In het kort is dat bellen over het internet. Je maakt verbinding via WiFi, inbelnummer of via internet. Via je VOIP account bel je dan naar het mobiel nummer, Filipijns of Nederlands nummer... doet er niet toe.

Ikzelf gebruik Easyvoip (er zijn tientallen andere), werkt meestal uitstekend. Hou er ook wel rekening mee dat de telefoonontvangst soms niet al te best is in de Filipijnen.

Hopelijk ben je er wat mee,
Koen

Rebvoice is momenteel de goedkoopste, zelfs naar gsm in :belgiesmiley: bellen aan 0,02 cent
@koen probeer deze eens, kan zelfs via het zelfste programma of easyvoip.
Voipealot is nog iets goedkoper, is in $ ,maar is niet zo stabiel.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

innka3

ls je van mobil naar mobil belt met de app van Viber bel je gratis .kan met i-phone en samsumg :hoedjeaf:

titorobert

een nóg goedkopere manier om te bellen is met SIP-VoIP Gateway.
OP VOORWAARDE DAT ER INTERNET IS IN DE  :smiley-philippines:

Er zijn in  :belgiesmiley: veel aanbieders,

http://www.voip-list.com/voip_countries/voip_providers_belgium_1.html (filteren op SIP-VoIP!!!!)

waarvan sommigen al weer verdwenen zijn, maar het idee is om een goedkoop contract af te sluiten, indien mogelijk zelfs gratis.
Hiervoor heb je een zgn SIP/VoIP adapter nodig, zoals die er zijn van Cisco-Linksys. Die kosten een â,¬50.- ong.
Deze adaptor wordt geconfigureerd met je accountgegevens, username password, gateway en nog één of twee settings, wat tot gevolg heeft dat je een lokale vaste lijn telefoonaansluiting verkrijgt.
Zodoende heb je een VoIP telefoon aansluiting, naast die van de Belgacom of Telenet of voor de  :nederlandsevlag: -ers, KPN ZIGGO enz.

Het grappige hieraan is, dat het aannemen van telefoongesprekken gratis is, dus.............
.....adapter afkoppelen, in de koffer steken voor de volgende reis naar de  :smiley-philippines: of in de balikbayan box menemen en in de  :smiley-philippines: aansluiten op de internetrouter van de PLDT, telefoon aansluiten aan de adaptor, power erop, vriend of familie vragen in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: om je te bellen op je lokale nummer in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: en de telefoon rinkelt in de  :smiley-philippines: . :lachen:

Dit doe ik reeds sinds 1,5 jaar met www.sipgate.de enkel, die boys hebben geen belgische of nederlandse branch, :ikkeniebegrijp:

De kwaliteit is hetzelfde als een lokaal gesprek in  :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: . Er zit een fraktie van een seconde latentie op de lijn, maar daarmee is te leven.

hier zie je zo'n ding, zoals ik gebruik:

http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/unified-communications/small-business-voice-gateways-ata/datasheet_C78-691106.html

Gaat natuurlijk ook met skype, maar dan moet je wel een WERKENDE  PC daar hebben en telkens met die rottige software van hun werken, en de waardeloze kwaliteit op de koop toe nemen.

Wij gebruiken nauwelijks skype, al was het maar vanwege die kinderachtige ringtones die je niet kunt veranderen in de ipad.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jamietagabundok

Ken ik niet Luc,   Ik bel gratis via chat van Facebook,  doen we meestal in weekend, maar dan moet mijn vriendin wel  load kopen tevoren, zodat ze internet heeft. kost haar 50 of 60 peso voor 24 uur internet te hebben. En ze heeft zo een kein kastje van Smart of Gobe moeten kopen eerst om internet te hebben, was eenmaig zoiets van 1000 piso. Kwaliteit van de verbinding varieerd wel enorm, vaak goed, soms veel echo.