aantal vragen m.b.t. MVV aanvraag formulier

Gestart door PHwaarde, zondag 1 december 2013, 05:32:47

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

1) Welk MVV formulier van de IND site moet ik invullen als ik mijn Filipijnse echtgenote langer dan 30 dagen naar Nederland wil laten komen? Het formulier "Aanvraag voor het verblijfsdoel familie en gezin (voor referent)"? https://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2fdialoogreferent%3finit%3dtrue%26prefill%3dtrue%26WensKlant%3dIemandNaarNederlandLatenKomen

2) Op bladzijde 4 van 6 zie ik op het formulier een aankruisbaar vakje staan: "Verblijf op grond van artikel 8 EVRM. U wilt gezinsleven uitoefenen met de vreemdeling op grond van artikel
8 EVRM (334) (wat houdt dit precies in?) Europees verdrag inzake de rechten van de mens?

Let op! Als u een aanvraag wilt indienen voor uw echtgeno(o)t(e) of geregistreerd
partner, of uw kind, dan moet u een aanvraag indienen voor verblijf bij
echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner, of een aanvraag voor verblijf bij ouder.
Voeg aan uw aanvraag de volgende bewijsmiddelen toe:
- bewijsmiddelen waaruit de familierechtelijke relatie tussen u en het gezinslid
blijkt, bijvoorbeeld een kopie van een geboorteakte; en
- bewijsmiddelen waaruit blijkt hoe u invulling geeft aan het gezinsleven met
de vreemdeling."

Moet ik bovengenoemd vakje aankruisen? Zo ja, hoe moet ik een aanvraag indienen voor verblijf bij
echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner? Is dit weer een ander formulier? En wat accepteert men als bewijsmiddelen waaruit blijkt hoe ik invulling wil geven aan het gezinsleven met de vreemdeling?


Ik heb namelijk al op het formulier het volgende vakje aangekruist: Uw echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner. U bent met de vreemdeling gehuwd of hebt een geregistreerd partnerschap
met de vreemdeling (320 - 340)
Voeg aan uw aanvraag de volgende bewijsmiddelen toe:
- bewijsmiddelen van uw inkomen. Kijk in de bijlage 'Bewijsmiddelen
inkomen' welke stukken nodig zijn voor uw aanvraag.
Als het om een huwelijk gaat, voeg dan ook toe:
- een kopie van de gelegaliseerde huwelijksakte.
Als het om een geregistreerd partnerschap gaat, voeg dan ook toe:
- een kopie van de gelegaliseerde akte van geregistreerd partnerschap.
Als u een verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd hebt, u hebt een andere nationaliteit
dan de vreemdeling en de aanvraag is binnen drie maanden na verlening van de asielvergunning
ingediend, voeg dan ook toe:
- bewijsmiddelen dat het gezinsleven niet in een derde land waarmee u of de
vreemdeling bijzondere banden heeft, kan worden uitgeoefend. U hoeft in
dat geval geen bewijsmiddelen van uw inkomen toe te voegen.

3) Bij het MVV aanvraag formulier is een bijlage Antecedentenverklaring. Moet mijn vrouw een bewijs van goed gedrag aanleveren waaruit blijkt dat ze niet eerder veroordeeld is/geen misdrijf heeft gepleegd? Of is het invullen van de verklaring voldoende?

PHwaarde

Citaat van: PHwaarde op zondag  1 december 2013, 05:32:47
1) Welk MVV formulier van de IND site moet ik invullen als ik mijn Filipijnse echtgenote langer dan 30 dagen naar Nederland wil laten komen? Het formulier "Aanvraag voor het verblijfsdoel familie en gezin (voor referent)"? https://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2fdialoogreferent%3finit%3dtrue%26prefill%3dtrue%26WensKlant%3dIemandNaarNederlandLatenKomen

2) Op bladzijde 4 van 6 zie ik op het formulier een aankruisbaar vakje staan: "Verblijf op grond van artikel 8 EVRM. U wilt gezinsleven uitoefenen met de vreemdeling op grond van artikel
8 EVRM (334) (wat houdt dit precies in?) Europees verdrag inzake de rechten van de mens?

Let op! Als u een aanvraag wilt indienen voor uw echtgeno(o)t(e) of geregistreerd
partner, of uw kind, dan moet u een aanvraag indienen voor verblijf bij
echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner, of een aanvraag voor verblijf bij ouder.
Voeg aan uw aanvraag de volgende bewijsmiddelen toe:
- bewijsmiddelen waaruit de familierechtelijke relatie tussen u en het gezinslid
blijkt, bijvoorbeeld een kopie van een geboorteakte; en
- bewijsmiddelen waaruit blijkt hoe u invulling geeft aan het gezinsleven met
de vreemdeling."

Moet ik bovengenoemd vakje aankruisen? Zo ja, hoe moet ik een aanvraag indienen voor verblijf bij
echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner? Is dit weer een ander formulier? En wat accepteert men als bewijsmiddelen waaruit blijkt hoe ik invulling wil geven aan het gezinsleven met de vreemdeling?


Ik heb namelijk al op het formulier het volgende vakje aangekruist: Uw echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner. U bent met de vreemdeling gehuwd of hebt een geregistreerd partnerschap
met de vreemdeling (320 - 340)
Voeg aan uw aanvraag de volgende bewijsmiddelen toe:
- bewijsmiddelen van uw inkomen. Kijk in de bijlage 'Bewijsmiddelen
inkomen' welke stukken nodig zijn voor uw aanvraag.
Als het om een huwelijk gaat, voeg dan ook toe:
- een kopie van de gelegaliseerde huwelijksakte.
Als het om een geregistreerd partnerschap gaat, voeg dan ook toe:
- een kopie van de gelegaliseerde akte van geregistreerd partnerschap.
Als u een verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd hebt, u hebt een andere nationaliteit
dan de vreemdeling en de aanvraag is binnen drie maanden na verlening van de asielvergunning
ingediend, voeg dan ook toe:
- bewijsmiddelen dat het gezinsleven niet in een derde land waarmee u of de
vreemdeling bijzondere banden heeft, kan worden uitgeoefend. U hoeft in
dat geval geen bewijsmiddelen van uw inkomen toe te voegen.

3) Bij het MVV aanvraag formulier is een bijlage Antecedentenverklaring. Moet mijn vrouw een bewijs van goed gedrag aanleveren waaruit blijkt dat ze niet eerder veroordeeld is/geen misdrijf heeft gepleegd? Of is het invullen van de verklaring voldoende?

Niemand op het forum die antwoord op mijn vragen zou kunnen geven? Of ben ik de eerste persoon die dit formulier gaat invullen  :ikkeniebegrijp:

Fail_over

Vul het formulier naar waarheid in, en als je vragen hebt bel dan de IND. Zij zullen het formulier beoordelen en kunnen jouw vragen beantwoorden.

Wees bedacht dat de vragen een zeker intelligentie niveau vereisen. Dit is 1 van de vele beren op de weg naar een MVV.
Denk niet dat je die beren kunt omzeilen, bel de IND om je de weg te wijzen. Als je oprecht bent, en niets te verbergen zullen ze je gewoon helpen.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

kamperman

je zou ook bij de IND langs kunnen gaan en daar samen met een medewerker het formulier invullen,
mijn ervaring met de IND medewerkers is dat ze best wel behulpzaam zijn

klootzakken (voorheen Jens)

ja dat is ook mijn ervaring en dat had ik niet gedacht . ze zijn best behulpzaam  daar bij de IND . gewoon ff bellen en zij geven je de beste raad .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.