Minstens een jaar arbeidscontract maar voor hoelang geldig

Gestart door Quezonboy, donderdag 19 december 2013, 07:54:05

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Hoi

Om garant te staan moet je minstens een jaar werkcontract hebben maar hoe lang moet die geldig zijn op het moment van de aanvraag ook een jaar?

Ronny55

Citaat van: Quezonboy op donderdag 19 december 2013, 07:54:05
Hoi

Om garant te staan moet je minstens een jaar werkcontract hebben maar hoe lang moet die geldig zijn op het moment van de aanvraag ook een jaar?
:ikkeniebegrijp: Snap de vraag niet heel goed . maar in  :belgiesmiley: om garant te staan moet je een regelmatig inkomen hebben...Attest werkgever + 3 loonbriefje had mijn zus erbij gedaan. Ze had garant gestaan voor een vriendin van ons. Wat de regel in  :nederlandsevlag: precies is  :weetikniet: maar veel verschil zal er niet zijn.  :denk:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

In  :nederlandsevlag: moet er minimaal 1 jaar aan voldoende inkomen bewijsbaar aanwezig zijn, dat kan d.m.v. een 1 jarig arbeidscontract maar ook recht op ww uitkering voor minstens 1 jaar. Er zijn uiteraard nog meer voorbeelden.

Voor arbeidsongeschikten geldt een uitzondering en worden vrijgesteld van het inkomensvereiste.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

voor zover ik weet moet je minimaal 12 maanden werk hebben vanaf aanvraag mvv.
Dus als je maar een jaarcontract heb zal je op dag 1 van je werk de mvv aan moeten vragen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

josv

Citaat van: Fail_over op donderdag 19 december 2013, 11:25:05
voor zover ik weet moet je minimaal 12 maanden werk hebben vanaf aanvraag mvv.
Dus als je maar een jaarcontract heb zal je op dag 1 van je werk de mvv aan moeten vragen.

Het gaat niet om een MVV ( althans, dat hoop ik voor de dame ). Het gaat om een schengen-visum.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Quezonboy

Citaat van: josv op donderdag 19 december 2013, 11:32:51
Citaat van: Fail_over op donderdag 19 december 2013, 11:25:05
voor zover ik weet moet je minimaal 12 maanden werk hebben vanaf aanvraag mvv.
Dus als je maar een jaarcontract heb zal je op dag 1 van je werk de mvv aan moeten vragen.

Het gaat niet om een MVV ( althans, dat hoop ik voor de dame ). Het gaat om een schengen-visum.
Het gaat hier om een MVV niet om een shengen-visum, waarom hoop je dat niet voor de dame?  :confused2:
Mijn huidige arbeidscontract is voor een jaar sinds 1 november, mijn  volgende arbeidscontract is vanaf 1 november 2014 voor anderhalf jaar.

yepyep

Ik denk als je aangeeft in een brief dat je nu al een jaarcontract hebt met uitzicht op nog een contract van een halfjaar, dat het probleem niet daar zal liggen.

Quezonboy

Citaat van: yepyep op donderdag 19 december 2013, 17:24:34
Ik denk als je aangeeft in een brief dat je nu al een jaarcontract hebt met uitzicht op nog een contract van een halfjaar, dat het probleem niet daar zal liggen.
Ja ik heb al een jaarcontract met uitzicht op nog een contract van anderhalf jaar, dus een jaartje meer, maar moet zij niet eerst een basisexamen inburgeringsexamen hebben gehad voor de aanvraag?

yepyep

Dat weet ik niet. Schrijft dat de wet nu voor?

Ik heb in 2001 een visumaanvraag gedaan voor mijn vrouw en toen was het allemaal makkelijker.

Fail_over

Citaat van: Quezonboy op donderdag 19 december 2013, 17:45:49
maar moet zij niet eerst een basisexamen inburgeringsexamen hebben gehad voor de aanvraag?

Bij mijn weten is het inburgeringsexamen voor diegene die daadwerkelijk een visa hebben gekregen en dus al in NL en BE verblijven, althans was bij ons zo.
Voor  :nederlandsevlag: zal wel het examen NL op de ambassade van belang zijn.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......