Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Promoties en kortingcodes

Gestart door Pinocchio, donderdag 26 december 2013, 01:52:47

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Ik heb een ticket aan 646 gekocht Brus-Manila  bij connections met Etihad in november. Nadeel is dat ik op de heenreis, 6 uur moet wachten, maar vind ik niet zo erg, op de terugreis zou ik dat erger vinden.
Eerste reis Phils  :biggrinn: dus ik zal hier nog wat vragen stellen. Ik kom rond 15.30 toe op Manila en ben van plan naar Cebu te gaan.

evethe

Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 12 september 2014, 12:25:55
Vandaag net een reisje willen boeken via tripsta. Honkong--> Manila 14543 Peso best in orde maar toen ik wilde betalen kwam er zo eens efkes 5% bij voor betaling met Visakaart.... 727 peso extra. Tripsta staat voor mij in het rood gemarkeerd Zelfde reis geboekt via expedia wel 15034 Peso maar 0,00 kosten.

Afhankelijk van de periode en de luchtvaartmaatschappij waarmee  je wil vliegen is het voor regionale vluchten in Azie meestal goedkoper om rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij zelf te boeken.

Indien je vlucht ver in de toekomst is, kan je bovendien gebruik maken van tijdelijke kortingen.

Let wel dat bagage meestal niet is inbegrepen in de basisprijs en het bedrag hiervoor zie je pas tijdens het boekingsproces

Ook als je via een site zoals expedia een lagekosten maatschappij (vb Cebu Pacific) boekt, is de bagage niet inbegrepen en moet je alsnog naar hun site gaan om de bagage apart te boeken, want in de luchthaven is het veel duurder.

Pinocchio

Citaat van: evethe op vrijdag 12 september 2014, 14:34:03
waarom niet  direct naar Cebu?

Etihad vliegt niet naar Cebu en andere maatschappijen die dat wel doen zijn meestal duurder en vliegen bovendien niet naar/van Brussel

westhoek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 12 september 2014, 15:57:34
Citaat van: evethe op vrijdag 12 september 2014, 14:34:03
waarom niet  direct naar Cebu?

Etihad vliegt niet naar Cebu en andere maatschappijen die dat wel doen zijn meestal duurder en vliegen bovendien niet naar/van Brussel
Juist, en dan meestal naar hong kong ofzo, van die te lange vluchten.

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 12 september 2014, 15:55:13
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 12 september 2014, 12:25:55
Vandaag net een reisje willen boeken via tripsta. Honkong--> Manila 14543 Peso best in orde maar toen ik wilde betalen kwam er zo eens efkes 5% bij voor betaling met Visakaart.... 727 peso extra. Tripsta staat voor mij in het rood gemarkeerd Zelfde reis geboekt via expedia wel 15034 Peso maar 0,00 kosten.

Afhankelijk van de periode en de luchtvaartmaatschappij waarmee  je wil vliegen is het voor regionale vluchten in Azie meestal goedkoper om rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij zelf te boeken.

Indien je vlucht ver in de toekomst is, kan je bovendien gebruik maken van tijdelijke kortingen.

Let wel dat bagage meestal niet is inbegrepen in de basisprijs en het bedrag hiervoor zie je pas tijdens het boekingsproces

Ook als je via een site zoals expedia een lagekosten maatschappij (vb Cebu Pacific) boekt, is de bagage niet inbegrepen en moet je alsnog naar hun site gaan om de bagage apart te boeken, want in de luchthaven is het veel duurder.
Nu gaat het via Philippine airlines , daar is 20 kg baggage bij inbegrepen , maar zal nog 1x 10 kg bijkopen, rechtstreeks bij Ph air. Inderdaad , Bij Cebu was in de beginne beterkoop maar met alle +++ kwam ik op 17536 peso, daarenboven waren de overstaptijden in Hongkong niet erg gunstig....Nu komen we aan om 15h30, Manila, afwachten of we tegen dan in den donker kunnen landen in CDO en anders een nachtje Manila.... Het punt is , op deze manier vlieg ik Mnl --> Bru ---> Mnl.   voor om en bij de 650 a 660 euro P/P (1951euro 3 pers). Kan je erbij vermelden dat dit een zeer gunstig tarief is voor en heen en terug Brussel.....Vertrekkende van uit Manila is de rondreis over het algemeen 100 a 200 Euro duurder p/p  :jajaja:
Trouwens , vorig jaar met etihad ook 734 euro betaald voor dezelfde reis , wat ook al heel gunstig was toen.

Pinocchio, your the best  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

@ Ronny,

Momenteel vertrekken binnenlandse vluchten van Manila naar CDO voor Cebu Pacific en Philippines van Naia 3.
Internationale vluchten van Philippines komen aan in Naia 2.
Voorzie dus voldoende tijd om van terminal te wisselen tussen je internationale en domestic vlucht.

Momenteel is er evenwel een verhuis bezig van enkele grote luchtvaartmaatschappijen van Naia 1 naar Naia 3.
Het is dus best mogelijk dat over enkele maanden alles nog eens overhoop wordt gegooid,

westhoek

#17
Citaat van: Pinocchio op zaterdag 13 september 2014, 06:26:03
@ Ronny,

Momenteel vertrekken binnenlandse vluchten van Manila naar CDO voor Cebu Pacific en Philippines van Naia 3.
Internationale vluchten van Philippines komen aan in Naia 2.
Voorzie dus voldoende tijd om van terminal te wisselen tussen je internationale en domestic vlucht.

Momenteel is er evenwel een verhuis bezig van enkele grote luchtvaartmaatschappijen van Naia 1 naar Naia 3.
Het is dus best mogelijk dat over enkele maanden alles nog eens overhoop wordt gegooid,

Hoeveel uur zou ik moeten voorzien tussen aankomst (zondag 16/11, 15.30) en een domestic vlucht naar Cebu ? Kan je van de ene terminal naar de andere wandelen ? Of moet dit via een busje of taxi ? Is het aangewezen om s'avonds (zal middernacht zijn misschien) toe te komen in Cebu ? Is het wat veilig ?
Om 15.30 toekomen op een internationale luchthaven, ik zal daar niet alleen staan op dat uur, hoeveel tijd om de controle door te raken ?
En ik kan een vlucht boeken van Manila-Cebu op connections. Iemand al gedaan ? Dat dit geen problemen geeft in de Phils als je met tickets afkomt van connections,... Bedankt

share

Citaat van: westhoek op zaterdag 13 september 2014, 07:49:38
Citaat van: Pinocchio op zaterdag 13 september 2014, 06:26:03
@ Ronny,

Momenteel vertrekken binnenlandse vluchten van Manila naar CDO voor Cebu Pacific en Philippines van Naia 3.
Internationale vluchten van Philippines komen aan in Naia 2.
Voorzie dus voldoende tijd om van terminal te wisselen tussen je internationale en domestic vlucht.

Momenteel is er evenwel een verhuis bezig van enkele grote luchtvaartmaatschappijen van Naia 1 naar Naia 3.
Het is dus best mogelijk dat over enkele maanden alles nog eens overhoop wordt gegooid,

Hoeveel uur zou ik moeten voorzien tussen aankomst (zondag 16/11, 15.30) en een domestic vlucht naar Cebu ? Kan je van de ene terminal naar de andere wandelen ? Of moet dit via een busje of taxi ? Is het aangewezen om s'avonds (zal middernacht zijn misschien) toe te komen in Cebu ? Is het wat veilig ?
Om 15.30 toekomen op een internationale luchthaven, ik zal daar niet alleen staan op dat uur, hoeveel tijd om de controle door te raken ?
En ik kan een vlucht boeken van Manila-Cebu op connections. Iemand al gedaan ? Dat dit geen problemen geeft in de Phils als je met tickets afkomt van connections,... Bedankt

Je kan best kijken zowel op de site van Cebu Pacific als op die van Philippine Airlines, de prijs van Manila naar Cebu en terug verschilt meestal heel weinig, tenzij je nog net een promo-prijs kan vastkrijgen bij één van de twee. Je bekijkt dan best eens of je van terminal moet veranderen, maar ik zou toch zeker 3 uur voorzien tussen de 2 vluchten. Met PAL bvb heb je een vlucht naar Cebu om 20:05 - 21:10 en 22:00 en het is maar een uurtje vliegen é, en 's nachts aankomen in Cebu is geen probleem, rond de luchthaven loopt het toch vol met guards...

Bij PAL zijn er nu nog budget-economy seats beschikbaar, 1800 of 2024 pesos, naargelang vertrekuur, maar je hebt er nog de extra kost bij voor de bagage, en (als dat steeds nog zo is) de airport tax.

Ik heb ooit heel lang geleden PAL vluchten bij Connections geboekt, en ter plaatse verliep alles zonder problemen. Het is wel goedkoper rechtstreeks bij PAL te boeken.
Heb ook al on line bij Cebu pacific geboekt, en geen enkel probleem.

tourist

Even ter info: een aantal maatschappijen is al effectief verhuisd naar terminal 3. Vorige week vlogen mijn vrouw en ik met Emirates naar Manila en tot onze verbazing stond op onze boarding-passes Manila terminal 3 vermeld. En ik kan je garanderen, het is een verademing ten opzichte van terminal 1.
:thumb: