Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Non-quota Immigrant Visa (13a)

Gestart door ruubschen, zondag 5 januari 2014, 10:39:38

Vorige topic - Volgende topic

ruubschen

Ik ben afgelopen December getrouwd in de Filippijnen.
Het huwelijk is nu lokaal geregistreerd en ik dacht dat dit voldoende was voor mijn aanvraag
voor een Non-quota Immigrant Visa 13a.

Nu blijkt dat ik het huwelijks certificaat op officieel NSO papier moet tonen

Non-quota Immigrant Visa punt 6
Marriage Contract issued on NSO security paper and authenticated by the DFA, or Report of Marriage issued by the Philippine Embassy in the Hague (or the Philippine Embassy/Consulate in the country where the marriage took place)


Voordat het huwelijk ingeschreven is kan 6 maanden duren!!!
Wat moet ik doen?
Ik dacht dat ik er klaar voor was om te emigreren,
Het wachten was alleen nog op het certificaat!!
Ik ben al een tijd bezig, en dacht dat dit het laatste puzzelstukje

Op dit moment ben ik echt wanhopig, ik wil nu zo snel mogelijk emigreren naar de Filippijnen.
Kan iemand me helpen met wat ik moet doen om dit mogelijk te maken??

Amice

Wat je had kunnen doen( en wellicht nu nog kan doen) is de civil registrer van de cityhall waar je getrouwd bent of ingeschreven werd een berdrag onder de tafel betalen om het certificaat sneller te bekomen. neem er weer eens contact mee op om te bekijken of ze het sneller kan regelen.
2.
Op www.census.gov.ph kun je natrekken of je huwelijk al is ingeschreven en je kunt online(vanuit het buitenland) een copie van de inschrijving opvragen, die kan worden bezorgd in de phils of zelfs in het buitenland.
Het moge duidelijk zijn dat levering in het buitenland langer duurt.
Vraag eens een copie op van je huwelijkscertificaat, ook al is het nog niet ingeschreven het kan je helpen het toch boven op de stapel te krijgen want met de aanvraag van de copie is weer geld gemoeid en meer nog het is een opdracht tot levering.

suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ruubschen

Hallo Amice,

bedankt voor je snelle reactie. :thumb:
Ik heb ondertussen contact met mijn vrouw,
ze heeft ondertussen al naar meerdere mogelijkheden gekeken.
En ja, via via kan er iets geregeld worden.
Precies zoals je zegt; het kan sneller..... :floet: als je maar betaald.





josv

Citaat van: ruubschen op zondag  5 januari 2014, 12:55:25
Hallo Amice,

bedankt voor je snelle reactie. :thumb:
Ik heb ondertussen contact met mijn vrouw,
ze heeft ondertussen al naar meerdere mogelijkheden gekeken.
En ja, via via kan er iets geregeld worden.
Precies zoals je zegt; het kan sneller..... :floet: als je maar betaald.


Ruubschen, even pas op de plaats !!! Verkas naar  :smiley-philippines:  op je toeristenvisum, en ga daar op je gemak je 13-A aanvragen. Dat NSO-papiertje duurt gewoon effe maar komt heus wel. Ga niet voor fixers of wie dan ook, betaal niks onder de tafel. Laat je niet opnaaien, hinay hinay lang !! Wel op tijd je toeristenvisum verlengen. Als je alle papieren kan overleggen ga je dat 13-A pas aanvragen. Geen paniek, daar is het veel te warm voor. Vraag rustig op bij Immigratie wat je nodig hebt en zorg daar voor.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Soushkin

Hier staat precies wat je nodig hebt: http://www.philippineconsulatela.org/consular%20services/conserv-visa.htm#2c


Wat heel belangrijk is:

Proof of financial capacity (e.g. travellers cheques, latest print out showing statement of credit card account(s), latest print-out of bank account statements, ownership of real estate properties, and other documents showing the applicant's capacity to financially support himself/herself during his/her stay in the Philippines)


Ik weet niet hoe oud je bent, als je gepensioneerd bent zal het makkelijker zijn vanwege je pensioen. Heb je dat niet hoop ik dat je een hele hoop spaarcenten hebt, of je moet hier een baan krijgen. Hoe dan ook, klaplopen is er niet bij, heb je geen geld en geen inkomsten dan willen ze je hier niet hebben. Het is geen Nederland waar je zomaar een uitkering krijgt. Daar moet je wel rekening mee houden.

Afhankelijk van je locatie en kennis kan ik je misschien wel aan een baan helpen, ICT gerelateerd. In Makati zoeken ze nog mensen voor 80.000PHP bruto per maand. Da's rond de 55.000PHP netto.

Het is een optie.


Verder, ik heb hetzelfde probleem gehad met die trouwdocumenten. M'n vrouw heeft dan toevallig contacten bij de ombudsman, die hebben ons geholpen. Wat eerst maanden zou duren heeft toen slechts een aantal dagen geduurd. 28-10-2011 zijn we getrouwd, 03-11-2011 had ik die papieren. Bijkomstigheid was wel dat we nu volgens de officiele overheidsdocumenten op 2 November zijn getrouwd en niet op 28 Oktober maar dat maakt voor ons verder niet uit, wij vieren het gewoon de 28ste.

Als je in Manila NCR zit kan ze jou misschien ook wel helpen als ze dat wilt maar ik kan je niets beloven.


En inderdaad ja, doe alles officieel. Niks regelen via fixers of onder de tafel  doorschuiven. Als ze er achter komen ben je het haasje met die fixers. Geen documenten etc laten vervalsen, ze doen hier niet moeilijk om je de bajes in te gooien als je de boel belazerd. Onder de tafel doorschuiven gaat je vaak een hoop extra kosten, of ze persen je gewoon af. Zo zijn sommige mensen hier.  Als blanke zien ze je hier vaak gewoon als een wandelende en pratende pin automaat. Er komt geld uit jou, of je het nou daadwerkelijk hebt of niet, en geld is net als stront, trekt poepvliegen aan.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Bulldozer

Citaat van: Soushkin op zondag  5 januari 2014, 18:03:24
Hier staat precies wat je nodig hebt: http://www.philippineconsulatela.org/consular%20services/conserv-visa.htm#2c


Wat heel belangrijk is:

Proof of financial capacity (e.g. travellers cheques, latest print out showing statement of credit card account(s), latest print-out of bank account statements, ownership of real estate properties, and other documents showing the applicant's capacity to financially support himself/herself during his/her stay in the Philippines)
Dat is dan zeker nieuw dat dat heel belangerijk is want ik heb het nooit hoeven geven. Het lijkt me trouwens inderdaad slimmer zoals Jos V zegt om bij bureau of immigratie te vragen welke papieren je nodig heb dan af te gaan op een website van een ambassade in de USA. Dat is leuk als je daar een visum aanvraag gaat doen maar niet in Nederland of de Filippijnen.

Citaat van: josv op zondag  5 januari 2014, 14:19:14
Geen paniek, daar is het veel te warm voor.
Als je al wanhopig ben van een visumaanvraag in Nederland raad ik je ten sterkste aan om wat kalmeringsmiddelen te nemen voordat je er in de Filippijnen aan begint... Het verslag dat ik ooit over mijn visumaanvraag geschreven heb is maar 15 pagina's!  :applaus:

Baron

 :hoedjeaf: :welcome:


Maar Ruubschen toch! Geen paniek: Bij ons zegt men: kummst te uuber der Hunmd kummst te aug uuber de Schwanz. Dat is klare taal!
Je bent er bijna en de rest zal ook makkelijk lukken. gewoon effe geduld. Em inderdaad, ga erheen op een toeristenvisum en verleng dat, dan kun je al 1,5 jaar vooruit. Kost wel wat peso´s maar .... kummst te uuber etc.

En nog: van harte welkom en gefeliciteerd met jullie recente huwelijk!

Baron in Barong, en freule.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ronny55

Zo moeilijk was het voor mij niet ....Medisch attest, bewijs van goed gedrag en zeden ,inkomen van de laatste 3 maanden en huwelijkkscertificaat , Alles binnengedaan , heeft +/- 1 maand geduurd , dan heb ik een papiertje gehad dat mijn aanvraag in behandeling was , ik hoefde mijn toerist visa niet meer te verlengen, Na 4 maanden mijn id gekregen voor 1 jaar op "proef" ik geloof 30000 peso heeft me dat gekost. nog een 30000 voor de verlenging voor 5 jaar of 4 jaar  :weetikniet: niet meer.
Al bij al is het meegevallen , op de maand van hut naar her na om het dossier samen te stellen na.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

P30.000 is wel een beetje veel... En 4 maanden wachten is leuk, maar als je binnen 2 maanden de Filippijnen uit  moet dan moet je toch iets pro actiever zijn.

Btw de eisen wat je nodig heb veranderen nog wel eens. Ik had bijvoorbeeld geen medisch attest, bewijs van inkomen of bewijs van goed gedrag nodig. Ik had het visa proces in 2011 doorlopen.

CitaatIn het kort: aanvragen 13a visum + Icard bij BI Intramurus:
Kosten visum: P8120, aantal keer naar BI geweest: 3x, tijdsduur: 20 dagen
Kosten Icard: P2650, aantal keer naar BI geweest: 3x, tijdsduur: 28 dagen
Totaal: P10770, 6x naar BI geweest, tijdsduur 48 dagen.

Dit is het resultaat zonder corruption fee, fixers of vriendjespolitiek.

Luke

Citaat van: ruubschen op zondag  5 januari 2014, 10:39:38
Ik ben afgelopen December getrouwd in de Filippijnen.
Het huwelijk is nu lokaal geregistreerd en ik dacht dat dit voldoende was voor mijn aanvraag
voor een Non-quota Immigrant Visa 13a.

Nu blijkt dat ik het huwelijks certificaat op officieel NSO papier moet tonen

Non-quota Immigrant Visa punt 6
Marriage Contract issued on NSO security paper and authenticated by the DFA, or Report of Marriage issued by the Philippine Embassy in the Hague (or the Philippine Embassy/Consulate in the country where the marriage took place)


Voordat het huwelijk ingeschreven is kan 6 maanden duren!!!
Wat moet ik doen?
Ik dacht dat ik er klaar voor was om te emigreren,
Het wachten was alleen nog op het certificaat!!
Ik ben al een tijd bezig, en dacht dat dit het laatste puzzelstukje

Op dit moment ben ik echt wanhopig, ik wil nu zo snel mogelijk emigreren naar de Filippijnen.
Kan iemand me helpen met wat ik moet doen om dit mogelijk te maken??


Waarom paniekeren?
Ben je nu in PH of in NE?
Ja kan altijd als toerist verblijven in de PH met de noodzakelijke 2 maanden verlenging.
Tijdens die periode kan je een 13a starten van zodra je alle papieren ter beschikking hebt. Het noemt dan een "conversie van toerist naar non-immigrant 13a".

Ter info voor andere leden die met een toeristen-visa in PH verblijven:
Er zijn enkele aanpassingen gebeurd in december 2013.
http://immigration.gov.ph/index.php/component/content/article/2-uncategorised/234-honorable-secretary

Allowable Extensions

Foreigners admitted under Section 9 (a) of the Philippine Immigration Act (PIA) of 1940, as amended, or Executive Order No. 408, as amended, may extend their authorized stay every two (2) months for a total stay of not more than:
a) Twenty-four (24) months for visa-required nationals; and
b) Thirty-six (36) months for non-visa required nationals.


Dus je kan al 3 jaar op een toeristen visa verblijven zonder het land te verlaten.
De "nieuwe" BI website is zeeeeeer traag, tenminste bij mij toch. Het is in mijn ogen geen vooruitgang maar iemand zal er wel iets aan verdiend hebben...