Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Non-quota Immigrant Visa (13a)

Gestart door ruubschen, zondag 5 januari 2014, 10:39:38

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

Let ook even op bij registratie van je acr dit jaar.
Je moet een formulier invullen 4pages en 2 pasfoto's 2x2 en vingerprint doen (duim)
Uiteraard ook de 310php betalen, de formulieren moeten genotaliseerd worden ook nog
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

josv

Citaat van: Benincebu op maandag  6 januari 2014, 06:02:30
Let ook even op bij registratie van je acr dit jaar.
Je moet een formulier invullen 4pages en 2 pasfoto's 2x2 en vingerprint doen (duim)
Uiteraard ook de 310php betalen, de formulieren moeten genotaliseerd worden ook nog

Registratie ACR ? Hoe bedoel je ? Je jaarlijkse "neus laten zien" bij BI ??
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

LMBen

Ja Josv maar nu ook even 4formulieren invullen 2 pasfoto's en duim scan en 310php
Dus niet even in en uit.
Moet ook nog door notaris getekend worden maar ik denk dat het kan terplaatse bij de bi
Breng je paspoort en reciepe van verleden jaar
BEGREPEN !!!!!!! :ikkeniebegrijp:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: Benincebu op maandag  6 januari 2014, 09:55:36
Ja Josv maar nu ook even 4formulieren invullen 2 pasfoto's en duim scan en 310php
Dus niet even in en uit.
Moet ook nog door notaris getekend worden maar ik denk dat het kan terplaatse bij de bi
Breng je paspoort en reciepe van verleden jaar
BEGREPEN !!!!!!! :ikkeniebegrijp:
Goed dat te weten  :thumb:  :kusxe8:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: Benincebu op maandag  6 januari 2014, 09:55:36

BEGREPEN !!!!!!!

JA BAAS !!!

enne................. bedankt voor de tip ouwe   :thumb: :happy2: :happy2: :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op maandag  6 januari 2014, 04:49:45
P30.000 is wel een beetje veel... En 4 maanden wachten is leuk, maar als je binnen 2 maanden de Filippijnen uit  moet dan moet je toch iets pro actiever zijn.

Btw de eisen wat je nodig heb veranderen nog wel eens. Ik had bijvoorbeeld geen medisch attest, bewijs van inkomen of bewijs van goed gedrag nodig. Ik had het visa proces in 2011 doorlopen.

CitaatIn het kort: aanvragen 13a visum + Icard bij BI Intramurus:
Kosten visum: P8120, aantal keer naar BI geweest: 3x, tijdsduur: 20 dagen
Kosten Icard: P2650, aantal keer naar BI geweest: 3x, tijdsduur: 28 dagen
Totaal: P10770, 6x naar BI geweest, tijdsduur 48 dagen.

Dit is het resultaat zonder corruption fee, fixers of vriendjespolitiek.
die 30 k was met alles in , je moet voor alles en nog wat betalen , ik weet niet precies maar ik dacht 2x 25000 php voor het visum. Met de +++ was het 60000 php volgens mijn asawa...alles netjes binnen de lijntjes gekleurd.
Citaat van: Soushkin op zondag  5 januari 2014, 18:03:24



Verder, ik heb hetzelfde probleem gehad met die trouwdocumenten. M'n vrouw heeft dan toevallig contacten bij de ombudsman, die hebben ons geholpen. Wat eerst maanden zou duren heeft toen slechts een aantal dagen geduurd. 28-10-2011 zijn we getrouwd, 03-11-2011 had ik die papieren. Bijkomstigheid was wel dat we nu volgens de officiele overheidsdocumenten op 2 November zijn getrouwd en niet op 28 Oktober maar dat maakt voor ons verder niet uit, wij vieren het gewoon de 28ste.


En inderdaad ja, doe alles officieel. Niks regelen via fixers of onder de tafel  doorschuiven. Als ze er achter komen ben je het haasje met die fixers. Geen documenten etc laten vervalsen, ze doen hier niet moeilijk om je de bajes in te gooien als je de boel belazerd. Onder de tafel doorschuiven gaat je vaak een hoop extra kosten, of ze persen je gewoon af. Zo zijn sommige mensen hier.  Als blanke zien ze je hier vaak gewoon als een wandelende en pratende pin automaat. Er komt geld uit jou, of je het nou daadwerkelijk hebt of niet, en geld is net als stront, trekt poepvliegen aan.

niet voor het een of ander  :confused2: Look who's talking now... :lachen: :lachen:
[/quote]
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PeterVL

Waarom ge je niet naar de Filipijnse ambassade in Nederland om het papierwerk in orde te brengen; je krijgt dan een non-quota A13 dat geldig is voor een jaar, dan, eens je in de filipijnen bent ga je naar immigration om je ACR in orde te brengen en na twee tot drie maand tijd kan je je ACR gaan ophalen waar je dus hebt 'gefiled'.
Na het bezoek aan de immigration zal me je naar bureau of quarantine sturen waar men vingerafdruikken neemt en je ook opnieuw formulieren moet invullen.
Als je wil stuur ik je wat copies toe hoe het precies in zijn werk gaat want dit uitleggen in een notedop hier gaat gewoon niet....

ruubschen

Ten eerste, bedankt allemaal voor jullie reacties.
(terwijl ik dit typ alweer 5 reacties)

Ja, we weten niet of het verstandig is om zomaar iemand via,via geld te geven
(20.000p) en dan maar hopen of het goed komt, dus dat doen we maar niet.

Oei, het word er allemaal niet echt duidelijker op...

Mijn situatie:
Ik ben op dit ogenblik in Nederland.
Ik ben de 45 en sinds een tijdje volledig afgekeurd voor werk.
(mijn uitkering blijft, dus dat zullen mijn inkomsten zijn)

Ik ben al bijna een jaar aan het bedenken, en informatie aan het zoeken
hoe ik het beste zou kunnen emigreren en dacht dat ik alles ongeveer wist en
het het makkelijkste zou zijn om eerst te trouwen,
dan het 13a hier in Nederland aan te vragen en dan te vertrekken.

Afgelopen December zijn we dus getrouwd en ik ben toen ik thuis kwam hier begonnen met de hele rompslomp
die er bij het emigreren komt kijken, de huwelijksovereenkomst kan vanaf vandaag naar me opgestuurd worden.
(begrijpelijk want ze hebben daar ook gewoon feestdagen en vakantie natuurlijk)

Maar goed, ik kan alvast beginnen met de medische keuring en andere papieren die ik nodig heb voor mijn aanvraag.
Dingen regelen voor het verzenden van m'n spullen, belasting, enz. enz.
En als ik weet wanneer de papieren opgestuurd zijn en ongeveer hier zullen zijn kan ik alvast een afspraak met de Filippijnse Ambassade maken.

Ik had alles mooi bedacht.... alleen had ik even over het hoofd gezien dat we niet meteen bij het NSO ingeschreven staan
en tot die tijd we alleen lokaal als gehuwd geregistreerd staan....

En nu het eenmaal zover is twijfel ik of ik het wel goed had, is er misschien een betere manier om te emigreren?

Want mensen zeggen heel makkelijk; ja, je moet gewoon met je toeristenvisa daarnaartoe en dan je 13a aanvragen

maar hoe zit het dan met:
- je terugreis datum? (welke visa moet ik aanvragen om er met een enkele reis naar toe te kunnen vliegen?)
- en dingen hier zoals
  - wanneer moet je je dan uitschrijven bij de gemeente?
  - waar moet ik dan de benodigde papieren/keuringen enz. halen/doen?
  - hoe gaat het dan met de belasting?
enz. enz. enz.

Ik wist van tevoren dat dit een moeilijke periode zou worden, maar had niet verwacht dat een tegenvaller
als deze meteen een verschil van een half jaar zou zijn....

Dus als er iemand is die mij duidelijk kan vertellen hoe het anders kan dan ik het allemaal gepland had,
zal ik daar erg dankbaar voor zijn.

Nu ben ik wel wat gewent met afscheid nemen en dergelijke (10 jaar marine)
Maar eerlijk is eerlijk, behalve de stress met het papierwerk e.d.
valt het me zwaarder dan ik ooit gedacht had, ik mis mijn vrouw heel erg....


LMBen

Citaat van: josv op maandag  6 januari 2014, 10:15:10
Citaat van: Benincebu op maandag  6 januari 2014, 09:55:36

BEGREPEN !!!!!!!

JA BAAS !!!

enne................. bedankt voor de tip ouwe   :thumb: :happy2: :happy2: :happy2:

Heb je de formulieren per email gestuurd, gewoon even printen 2x 1 invullen andere meenemen voor als je wat fout heb gedaan volgens hun.  :ikkeniebegrijp:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

LMBen

Ruubschen mischien een idee om niet alles tegelijk te willen regelen en gewoon weer even afreizen en hier vandaan wat regelen voorzover het gaat.
Gewoon wel rekening houden dat je misschien een keer terug moet reizen.
Oke ik weet het het kost extra geld maar een beetje rust is wat waard, nu loop je maar te stressen.
En een retour is vaak goedkoper dan een enkele reis.
Even zoeken dan heb je al tickets voor â,¬500++
Na 8jaar philipijnen weer terug europa