Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vacation 2014, location Manila

Gestart door gertve, dinsdag 7 januari 2014, 04:07:44

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Citaat van: gosternokke op dinsdag  7 januari 2014, 18:45:47
Vraag me af hoelang is het rijden naar  terminal 1   vanaf dit appartement.    Als dat niet al te lang is , is het ook een goede locatie om te verblijven voor  je een internationale vlucht gaat nemen
Ongeveer 10 minuten/kwartiertje naar Terminal 3 en minder dan een half uur naar terminal 1


Leuk verslag, ga zo door!

gertve

Citaat van: yepyep op dinsdag  7 januari 2014, 06:29:30
Ik hoop dat je het naar je zin hebt, je zit niet ver van mij vandaan. Dus als je een biertje wilt doen, let me know.
Dat lijkt mij gezellig, ik zal ik je hierover pm-en of texten. Bezoek aan SM Aura staat nog op de planning, 5-6 mins met taxi denk ik? We hebben de SM al gezien vanaf de straatkant.

gertve

Citaat van: boldy op dinsdag  7 januari 2014, 06:50:05
wat betreft je bestelling dat je je ijs als eerste krijg  das wel normaal daar . dat snappen ze niet helemaal :lachen:  . als ik nog een ijsje na wil bestel ik dat dan ook  nadat ik klaar ben met eten.  kregen jullie trouwens wel je eten tegelijk ?  want daar hebben ze ook nog wel eens een handje van  . zit er 1 nog te wachten op zijn eten terwijl jij het allang heb.
Bij een eerder bezoek aan ChowKings hadden ze het dessert (Halo Halo) al gereed maar voor ons in de vriezer gezet. Die kregen we geserveerd met een flinke klomp ijs in het midden wat was gaan bevriezen. Dus dit dessert werd in ieder geval in goede staat afgeleverd.
We passen ons snel aan, we bestellen nu eerst ons diner en als we nog ruimte over hebben vragen we wederom om de menukaart voor dessert. Dat ze ons hierbij raar aankijken is hun probleem  :happy2:
En inderdaad, wat klaar is wordt opgediend. Meestal is een van ons al halverwege als de ander bedient wordt. Maar omdat we elk wat anders bestellen en dit dan delen is dat geen probleem.

Vandaag staat overigens een bezoekje aan Intramuros op de planning, met onder andere Manila Cathedral, San Agustin Church, San Agustin Museum, Fort Santiago, Bahay Tsinoy Museum, Casa Manila en wellicht Rizal Shrine. Of het haalbaar is op 1 dag dat zullen we zien.

Amice

Rizal shrine/luneta park komt pas na 7 pm echt tot leven dus, je hebt overdag de tijd.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

je heb genoeg te zien zie ik . geniet van je vakantie en van jullie samen zijn
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Luke

Tiens, zoooveeeelll plezier in die vuile, stinkende, gevaarlijke stad. Hoe is dat mogelijk ... :floet:

Amice

Citaat van: Luke op woensdag  8 januari 2014, 09:49:17
Tiens, zoooveeeelll plezier in die vuile, stinkende, gevaarlijke stad. Hoe is dat mogelijk ... :floet:

:lachen: onbegrijpelijk he  :ikkeniebegrijp:

Ik heb me er anders al 10 jaar vermaakt en met mij meerdere  :nederlandsevlag: :belgiesmiley:  :floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Eergisteren hebben we danen tripje gemaakt naar Intramuros. We werden gedropped bij Rizal Park en we zijn vandaar uit te voet verder gegaan. Het zijn aardig wat foto's geworden en ik heb een selectie gemaakt en deze in een slideshow gezet. Dat houd de topic wat schoner, lijkt me.
http://s1033.photobucket.com/user/cincilli/slideshow/Manila2014/Intramuros%202014
Foto's staan in volgorde van de 'wandeling'. Pffff, volgende keer niet weer op slippers  :fool:

Intramuros, daar zat lui die je een ritje aanboden om alle highlights te zien, de een nog cheaper dan de ander. En ze waren redelijk volhardend ook, op het botte af. Als wij aangaven zelf te willen lopen dan kregen we steevast te horen 'but sir, thats an 8 hour walk'. Op een gegeven moment was ons antwoord 'yeah yeah, we know, we heared it 30 times already. We still prefer to walk. Thank you'.

Wat lachen was, op een gegeven moment waren we op onze weg terug, kwam er weer zo'n gast links naast ons rijden. Rechts naast ons liep op dat moment een security officer. Venter kwam weer met zijn verhaal 'cheap tour' en wij zeiden 'No thank you'. Security officer naast ons maakte ons betoog af: 'We prefer to walk'  :lachen:
De laatste 4 gasten afgewimpeld met 'almost done sir, thank you'.

Anyway, denk dat we ongeveer 9 uur gespendeerd hebben, 4.5 uur in Intramuros.  :friends:
Lunch en diner inbegrepen.

Citaat van: Amice op woensdag  8 januari 2014, 01:35:31
Rizal shrine/luneta park komt pas na 7 pm echt tot leven dus, je hebt overdag de tijd.  :thumb:
We hebben tot 7pm gedineerd bij de Hub, dicht bij het startpunt. Het heeft inderdaad meer sfeer met al de verlichting, maar foto's maken is dan een stuk lastiger.

Gisteren een rustige dag gehouden, in de loop van de middag naar SM Aura. Daar iets gegeten wat beslist niet goed gevallen is, tot 4:15 op de toilet doorgebracht. Nog maar 1 of 2 dagen rustig aan doen.  :ziek:
Gezien waar Brasas te vinden is, maandag of dinsdag maar weer terug om daar wat lekkers uit te zoeken.

yepyep

Wat en waar had je gegeten gisteren?

gosternokke

Mooie fotoreeks. De beeldengroep op de derde foto is vrij recent geplaats denk ik , nooit gezien vroeger. Valt me op heel rustig in Lunetapark.
Santiagofort ziet er ook picobello onderhouden uit  :thumb:   Was in de jaren 80  van de vorige eeeuw dat ik daar voor eerst kwam wel anders, ja in die tijd had je nauwelijks buitenlandse toeristen tijdens de Marcos- dictatuur.
Mooi ook die golfbaan rond Intramuros,  is een mooie groene oase, te bedenken dat het daar ooit vol met krotwoningen stond

Ze zijn behoorlijk volhardend die gasten om je een tour aan te smeren. Tis voor hen toch iedere dag weer een strijd om brood op de plank te krijgen,  en bovendien vinden ze het vreemd als je het geld er voor heb om vervoerd te worden dat je dan gaat lopen.  Filipinoos nemen voor kleine stukjes zelfs nog een tricycle.

Helaas zul je ze op alle toeristische plekken tegenkomen die lui die je een ritje of een tour willen opdringen, of je nou in Puerto galera  gaat of Boracay tis overal zelfde.