Air philipines, bagage allowance

Gestart door Christof, woensdag 8 januari 2014, 19:53:52

Vorige topic - Volgende topic

Christof

Hallo,

Op men vlucht van BelgiĆ« naar manila, mag ik  30 kg bagage meenemen + handbage.
Echter op de binnenlandse vlucht van manila naar dumaguete mag ik enkel 10 kg meenemen. En weet niet van handbagage
Iemand ervaring mee? Hoe ik dit eventueel kan oplossen?

MadRed

Je kan op de website heel goedkoop extra bagage bij kopen. Als je het ter plekke doet tijdens het inchecken kost het een stuk meer.

Christof

Ja, iets van 4 euro de kg extra.
Kga eens kijken op die website

Soushkin

Citaat van: Christof op woensdag  8 januari 2014, 20:16:31
Ja, iets van 4 euro de kg extra.
Kga eens kijken op die website

Als het goed is wordt handbagage niet gewogen. Daar kan je alle zware dingen instoppen en kan je meer meenemen zonder bij te hoeven betalen. Op die manier heb ik 42 kilo meegenomen toen ik naar de Filippijnen vertrok.  :thumb:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Pinocchio

Als je 30 kg baggage hebt kan je voor de binnenlandse vlucht beter kiezen voor Cebu Pacific.
Pal Express heeft beperkingen op ruimbagage tussen Manila en Dumaguete.

Domestic Flights:

Aircraft   Description   Additional Kilograms   Fee(inclusive of 12% VAT)
Airbus A-320(Except for flights to Dumaguete and Tuguegarao   Small Bag   15 kilogram   PHP 200.00
   Standard Bag   20 kilogram   PHP 350.00
   Large Bag   30 kilogram   PHP 675.00
   Extra Large Bag   45 kilogram   PHP 1,250.00

Aircraft/DestinationWith Weight Restrictions   Description   Additional Kilograms   Fee(inclusive of 12% VAT)
Bombardier Q-300 and Q-400   Small Bag   10 kilogram   PHP 200.00
Dumaguete and Tuguegarao (utilizing A-320)    Small Bag   10 kilogram   PHP 200.00

Christof

Het is een a 320. Dus als ik het goed begrijp, kan ik prepaid kan ik Max 10 kg extra aan 200 php de kg meenemen. En handbagage is hier toch ook wel toegelaten neem ik aan

Pinocchio

Manila-Dumaguete ruimbagage bij Pal express kost 200 pesos voor 10 kg, niet per kg.
Deze ruimbagage kan je bij Pal Express enkel online kopen tijdens de boeking, achteraf enkel in een kantoor van P.E.

daf105paccar

Citaat van: Pinocchio op donderdag  9 januari 2014, 01:18:32
Manila-Dumaguete ruimbagage bij Pal express kost 200 pesos voor 10 kg, niet per kg.
Deze ruimbagage kan je bij Pal Express enkel online kopen tijdens de boeking, achteraf enkel in een kantoor van P.E.
Pinocchio..........je info is juist maar zeker niet volledig.

PAL heeft 3 tickets.Bagage allowance gaat omhoog volgens  de prijs van het ticket.
0kg bagage in ruim
10kg
20kg

Prepaid bagage is aan 200peso per 10 kg.

Betalen aan check in is 200 peso per kilo.

staat allemaal op de website. :atyourservice:

Christof

Het maximum  dat je mag meenemen naar dumaguete is 10 kg bagage + 7 kg handbagage.
Als hoe teveel aan gewicht meeneemt, kan het zijn dat het extra gewicht pas op een volgende vlucht gezet wordt

gertve

Een en ander heeft waarschijnlijk te maken met de lengte van de landingsbaan. Als die redelijk kort is dan mag de vliegtuig niet te zwaar zijn, mbt landen en opstijgen.