Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bloemen in Manila

Gestart door Ifugao, donderdag 9 januari 2014, 07:52:32

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Ik zou graag een mooie bos bloemen voor mijn familie kopen in Manila. Wie weet waar ik deze zou kunnen kopen? Bij voorkeur in de buurt van Malate, Ermita.  :thankyoufw5:

louis

Denk er aan bloemen worden alleen gebruikt bij begrafenisen. Je kan ook alleen bij zo,n begrafenis ondernemer verse bloemen krijgen . Heel soms ziet men wel zo,n bloemenstaltje , maar dan zijn het vooral kunstbloemen.

Bedenkt wel wat je geef voor je verrassingen komt te staan en raarre gezichten trekt.

Amice

In Robinson manila (ermita) is een winkel( in het centrum bij de fontein) en een stall (in pedro Gill wing)van Holland tulip, daar hebben ze bloemen, maar ze zijn niet goedkoop.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Dat is precies wat ik wilde horen Amice. thanks  :thankyoufw5:

LMBen

Bij iedere kerk kan je bloemen kopen voor de omheining.
Zijn goedkoop en de volgende dag meestal patay
Ook de bloemen van holland tulip zijn zo kapot denk dat je beter chocolade kan geven.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: Benincebu op donderdag  9 januari 2014, 09:25:18
Bij iedere kerk kan je bloemen kopen voor de omheining.
Zijn goedkoop en de volgende dag meestal patay
Ook de bloemen van holland tulip zijn zo kapot denk dat je beter chocolade kan geven.
Die is 's anderendaags ook op  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Van waar dat idee om met bloemen komen aandraven??

daf105paccar

Citaat van: Ronny55 op donderdag  9 januari 2014, 10:24:50
Citaat van: Benincebu op donderdag  9 januari 2014, 09:25:18
Bij iedere kerk kan je bloemen kopen voor de omheining.
Zijn goedkoop en de volgende dag meestal patay
Ook de bloemen van holland tulip zijn zo kapot denk dat je beter chocolade kan geven.
Die is 's anderendaags ook op  :lachen:
:lachen: :lachen: :lachen:
Rene,je slaat de nagel op zijn kop.
:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

josv

Citaat van: Ifugao op donderdag  9 januari 2014, 07:52:32
Ik zou graag een mooie bos bloemen voor mijn familie kopen in Manila. Wie weet waar ik deze zou kunnen kopen? Bij voorkeur in de buurt van Malate, Ermita.  :thankyoufw5:

Citaat van: louis op donderdag  9 januari 2014, 08:00:48
Denk er aan bloemen worden alleen gebruikt bij begrafenisen.

Met 'n beetje mazzel is het daar ook voor bedoelt  :lachen: :lachen: :lachen:  :ripba8:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

gertve

Even nagevraagd bij Jackie, als je op bezoek bij familie gaat beter om chocolade of vruchten mee te nemen. Bloemen is voor begrafenissen of als je op een date gaat. En als je toch voor bloemen gaat, neem dan geen paarse want deze worden met de dood geassocieerd  :ripba8:.

Fail_over

Citaat van: gertve op donderdag  9 januari 2014, 15:14:01
En als je toch voor bloemen gaat, neem dan geen paarse want deze worden met de dood geassocieerd 

Witte ook, en rode zien ze weer als " te" want da's alleen voor zeer verleifde of getrouwde stellen.

Bovendien ziet men in de  :smiley-philippines: bloemen als een erg overdadig nutteloos luxe artikel waar men geen nut van heeft, weggegooid geld.

In SM Mega mall in QC staat ook zo'n stalletje, we hebben er eens staan kijken maar Lorrie vond het ook nutteloos en veelste duur.
Om toch wat aankleding in huis te hebben hebben we toen maar een bos plastic bloemen gekocht.

Staan nu na 2 jaar nog bij Nanay op de tv.  :lachen: :applaus: :happy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Citaat van: Fail_over op donderdag  9 januari 2014, 15:35:32
Citaat van: gertve op donderdag  9 januari 2014, 15:14:01
En als je toch voor bloemen gaat, neem dan geen paarse want deze worden met de dood geassocieerd 

Witte ook, en rode zien ze weer als " te" want da's alleen voor zeer verleifde of getrouwde stellen.

Bovendien ziet men in de  :smiley-philippines: bloemen als een erg overdadig nutteloos luxe artikel waar men geen nut van heeft, weggegooid geld.

In SM Mega mall in QC staat ook zo'n stalletje, we hebben er eens staan kijken maar Lorrie vond het ook nutteloos en veelste duur.
Om toch wat aankleding in huis te hebben hebben we toen maar een bos plastic bloemen gekocht.

Staan nu na 2 jaar nog bij Nanay op de tv.  :lachen: :applaus: :happy:


:ikkeniebegrijp:  Nutteloos? En plastic bloemen nuttig dan? 
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Rich op donderdag  9 januari 2014, 17:52:38
:ikkeniebegrijp:  Nutteloos? En plastic bloemen nuttig dan? 

Die staan langer!!!   :jajaja:  :thankyoufw5:

[Staan nu na 2 jaar nog bij Nanay op de tv]
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ifugao

Ik geloof dat het dan toch maar chocolade moet worden.... :atyourservice:

Fail_over

Citaat van: Ifugao op vrijdag 10 januari 2014, 00:25:37
Ik geloof dat het dan toch maar chocolade moet worden.... :atyourservice:
Daar is dit forum voor.
Dingen die hier vanzelfsprekend zijn, zijn die daar niet.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Soushkin

Ik gaf eens een bosje bloemen aan een dame uit Marikina, voor haar verjaardag, die dacht meteen dat ik verliefd op haar was anders zou ik haar geen bloemen geven.  :happy2:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Blauwvinger

Hehehe, dat probleem had ik ook. (1e keer in PH)

Onderweg, hee mooie bloemen, gekocht, familie keek eerst raar.
Na uitleg van cultuur verschillen toch  :lachen:






Quezonboy

Ik heb in 2011 een winkeltje Holland Tulips in een groot winkelcentrum gezien waar ze Nederlandse bloemen verkopen o. a. een Rotterdam BQT voor 695 peso's. Ik weet de naam van het winkelcentrum niet meer maar het was op loopafstand van Manila ocean park.








Amice

Als die foto's daar gemaakt zijn zal het denk ik SM manila moeten zijn want Robinson mall is het, zover ik kan zien niet.

Beide Malls zijn niet ver van Ocean park.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Volgens mij is het wel Robinsons.
Op 1 van de foto's staat namelijk HANDYMAN en dat is het huismerk doe het zelfzaak van Robinsons.
Het huismerk doe het zelf van SM is ACE.
Maar je weet maar nooit, SM en Robinsons zijn wellicht beste maatjes.

Amice

Je hebt gelijk ik had de balk van de foto's niet verschoven, nu zie ik het ook.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Chocolade of de laatste hype: speculoospasta :thumb:.

Amice

Klopt idd ja, speculoos pasta maar ik dacht ook bonbons, hoor en zie je steeds meer de laatste tijd.

Ik heb het nog niet geproefd trouwens, is het wat?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Lorre op dinsdag 28 januari 2014, 19:04:02
Chocolade of de laatste hype: speculoospasta :thumb:.

Een pot speculoospasta (450 g) kost 499 pesos in Robinsons Dumaguete :negatief:

Ifugao

Kun je daar de bloemen inzetten?  :lachen:

louis

Moet denken aan een verhaal van de toen kroonprins van Belgie, Filip, die een handelsdelegatie moest leiden naar Saoedi-Arabie.

Op zo,n bijeenkomst wordt er door een van de Arabiesche prinsen een vraag aan Filip gestel: Wat is er bij juli dit jaar de grootste uitvinding?

Filip moest toch wel diep nadenken voor hij een goed diplimatiek antwoord kan geven, en zegd: Wij hebben dit jaar de speculoos uitgevonden

louis

Dit is niet van mij, maar van Geert Hoste (Belgische conferencier (een van de beste))

Rich

Rich de Nederbelg.

Lorre

#28
Is speculoospasta wat?  Wel, ik moet het niet, ik vind het een vieze, kleffe troep in de mond, mààr pinays zullen het wel lekker vinden: het is zoet én vooral het komt uit het buitenland.  En wat uit het buitenland komt, is sowieso goed :ikkeniebegrijp:, waarom willen ze anders een witneus? :confused2:  Het is net of je een klont boter met speculoos vermengt en dan nog extra zoet maakt, dus de keuze is aan jou :happy2:.

Net even de prijzen hier bekeken (collect and go van Colruyt):

- speculoospasta Lotus 400 gram: 2.24â,¬
- speculoospasta Lotus 750 gram: 4.03â,¬
- speculoospasta crunchy Lotus 380 gram: 1.74â,¬
- speculoospasta-choco Lotus 400 gram: 3.13â,¬
- speculoospasta Everyday 400 gram: 1.69â,¬