vakantiebezoek PH, hoeveel spendeer je?

Gestart door Baron, woensdag 15 januari 2014, 02:37:40

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Baron op woensdag 15 januari 2014, 02:37:40
O0

Wil graag weten wat jullie spenderen (hoeveel, niet waaraan !!) tijdens je vakantie. Hoeveel dagen / weken ben je er dan en hoe vaak ga je, 3 x per jaar, 1 x om het jaar enz.?
Graag erbij of je moet huren of zelf iets hebt of bij de familie of vrienden onderkomt.

:biggrinn: :denk:

ps. gaat om de Philippines natuurlijk. Dua wat je daar spendeert, niet het ticket erbij.
zeg Baron wat gaat jou dat eigenlijk aan vriend?, of heb je een lijn naar de  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: belastingdienst ? :dollareyes:  :lachen:.

oke Jack succes met je onderzoek .

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gertve

Ik heb geen idee wat het werkelijk is, maar vermoed zo'n 1000-1100 pesos per dag. Uit mijn hoofd gerekend, ik hou het ook niet zo heel erg bij de hand.
1 keer uit eten is gemiddeld 450-500 pesos voor ons gezamenlijk.

wiking

Bij mij ongeveer bij mijn vriendin thuis rustige dagen 500, normale dagen 1200/1500 per dag waar we vaak met de taxi heen en weer gaan (2/3 ritjes per dag) en naar de mall, eten en biosje pakken.
In boracay was ik gauw 3000/4000 per dag kwijt. Tikt wel aan daar wordt ook steeds duurder. Tijdens het rondreizen geprobeerd dit rond de 2000/3000 te houden. Het wordt vaak de en-en situatie IPV of/of. Dus al met al alles tikt aan.

Ronny55

Citaat van: jens op donderdag 16 januari 2014, 18:41:09
Citaat van: Ronny55 op donderdag 16 januari 2014, 11:07:50
Citaat van: Mike op donderdag 16 januari 2014, 05:26:59
* maanden per jaar is ook meer overwinteren dan vakantie en huren hoef ik niet, heb een eigen huis hier dus dat scheelde alweer in de kosten voor water gas en elektra ben ik gemiddeld 3500 peso's per maand kwijt
Moet echt eens bij je in de leer komen .... :hoedjeaf: dat je het daarmee rond krijgt, Zonder de school en het transport naar de school van zoontje hebben we toch nog zo'n 50000 peso/maand nodig , dat is dan alleen voor het huishouden, zonder uitstapjes resto's enz. Voor eten alleen zitten we al bijna aan de 35K ...Of zou mijn Asawa de boel belazeren...  :confused2: :lachen:

Denk al bij al we toch aan zo'n 85 k komen, maar we leven ook niet echt zuinig.
of zou mijn asawa de boel belazeren !!!!

wel dat denk ik niet Ron ,ik heb wel een bij caisano een winkel wagen vol gepakt . kwanta kosta 6a7 duizend peso . nu ben ik ook niet kinderachtig als het om eten gaat . maar toch ,dat betaal ik in Ned ook voor een kar vol boodschappen .

maar 85 duizend peso per maand . jonge jonge dan leef je er goed van  :jajaja:  niets mis mee hoor. :thumb:
Dat we hier goed leven dat klopt maar met minder is het echt niet tedoen voor ons, als ik dan cijfers van 35k tot 50k zie  :confused2: heb ik daar wel wat vragen bij. Wij trachten ook een zo eenvoudig mogelijk leven te leiden. Echt iedere Peso omkeren doen we ook niet, maar verkwisting is er ook niet bij. We hebben dan wel alle comfort, een 2HP converter aircon draaid wel bijna 24/24 waardoor de electriciteits rekening tussen de 5k en 7k ligt maandelijk, maar dan nog, we hebben een auto waar verbruik en onderhoud door derden betaald wordt, dat compenseerd. Mijn asawa vertelde me dat ze de tijd voor dat ik er was al 25 tot 35k/maand spendeerde met 3 p , nu zijn we met 5p + helper. Nu ja , we zien ook het nut er niet van in om op het scherp van het mes te gaan leven , we houden beiden maandelijks iets over voor "rainy day's" en das voldoende. BTW, we hebben geen huurlast of dergelijk.

Het is ook zo dat ik geen verkeerd beeld wil ophangen voor  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: die overwegen om te verhuizen naar de  :smiley-philippines: . Met minder dan 1500 Euro/maand inkomen zou ik toch maar eens goed nadenken alvorens te verhuizen. Euro staat nu wel betrekkelijk gunstig...Maar het kan ook 20% minder zijn.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Mja, â,¬1500 zou mooi zijn maar ik vind het niet strikt noodzakelijk om daar nu meteen het predicaat minimum aan te hangen.
Beneden de â,¬1000, zou ik dat wel durven beweren, wil men iig nog enigzins veilig kunnen vertoeven hier met ook nog enige reserve opbouw.

P30-35000 aan voedsel en dagelijkse uitgaven lijkt mij toch een relatief gemiddelde waar meerdere het mee doen.
De rest is dan voor  huur,reservering en extra's.
Lijkt me toch redelijk te doen. Immers is de AOW ook niet meer en zouden AOWers zonder extra pensioen hier ook niet kunnen verblijven.

Ik herinner me overigens Subito nog die welliswaar een eigen huis hier had  maar met niet meer dan â,¬ 500 het moest doen hier als zijnde de :belgiesmiley: AOW variant.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

 :hoedjeaf:

Ik heb het duidelijk over vakantie. Omdat er topics zat zijn over wat leven / overleven kost in de PH.
Natuurlijk is de sky altijd de limit. Maar je kunt er toch weer zaken uit afleiden. Een jonge single die hard werkt en 1 x per jaar 3 weken de bloemetjes buiten zet cq ze begiet (!?) zal rap met hotelkosten 5000 euro nodig hebben. Zonder ticket dus.

Zonder huur en UIT eten, dus zelf goed koken (verblijf bij familie of wat dan ook) kom ik zelf met spaarzaam vakantie vieren op 1000 euro per maand. Daar zijn dan geen uitstapjes, tripjes vluchten en overnachtingen in hotels bij.

Ik probeer een idee te krijgen van wat in de PH zoal binnenrolt met haar nu bijna 5.000.000 bezoekers per jaar. is toch niet mis. Mogen ze best wel wat meer voor doen! Suggestie: vermakkelijken verkrijgen verlenging visum en .... fatsoenlijke wc´s. Tis toch te gek voor woorden dat je nagenoeg alleen in een 5 sterren hotel fatsoenlijk ter zitting terecht kan.

:atyourservice: :daag:
ps. Stel 5.000.000 vakantie gangers a 20 dgn gemiddeld a 5000 p per dag = 500.000.000.000.000.000.000 peso uit het blote hoofd.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 17 januari 2014, 23:18:03
Citaat van: jens op donderdag 16 januari 2014, 18:41:09
Citaat van: Ronny55 op donderdag 16 januari 2014, 11:07:50
Citaat van: Mike op donderdag 16 januari 2014, 05:26:59
* maanden per jaar is ook meer overwinteren dan vakantie en huren hoef ik niet, heb een eigen huis hier dus dat scheelde alweer in de kosten voor water gas en elektra ben ik gemiddeld 3500 peso's per maand kwijt
Moet echt eens bij je in de leer komen .... :hoedjeaf: dat je het daarmee rond krijgt, Zonder de school en het transport naar de school van zoontje hebben we toch nog zo'n 50000 peso/maand nodig , dat is dan alleen voor het huishouden, zonder uitstapjes resto's enz. Voor eten alleen zitten we al bijna aan de 35K ...Of zou mijn Asawa de boel belazeren...  :confused2: :lachen:

Denk al bij al we toch aan zo'n 85 k komen, maar we leven ook niet echt zuinig.
of zou mijn asawa de boel belazeren !!!!

wel dat denk ik niet Ron ,ik heb wel een bij caisano een winkel wagen vol gepakt . kwanta kosta 6a7 duizend peso . nu ben ik ook niet kinderachtig als het om eten gaat . maar toch ,dat betaal ik in Ned ook voor een kar vol boodschappen .

maar 85 duizend peso per maand . jonge jonge dan leef je er goed van  :jajaja:  niets mis mee hoor. :thumb:
Dat we hier goed leven dat klopt maar met minder is het echt niet tedoen voor ons, als ik dan cijfers van 35k tot 50k zie  :confused2: heb ik daar wel wat vragen bij. Wij trachten ook een zo eenvoudig mogelijk leven te leiden. Echt iedere Peso omkeren doen we ook niet, maar verkwisting is er ook niet bij. We hebben dan wel alle comfort, een 2HP converter aircon draaid wel bijna 24/24 waardoor de electriciteits rekening tussen de 5k en 7k ligt maandelijk, maar dan nog, we hebben een auto waar verbruik en onderhoud door derden betaald wordt, dat compenseerd. Mijn asawa vertelde me dat ze de tijd voor dat ik er was al 25 tot 35k/maand spendeerde met 3 p , nu zijn we met 5p + helper. Nu ja , we zien ook het nut er niet van in om op het scherp van het mes te gaan leven , we houden beiden maandelijks iets over voor "rainy day's" en das voldoende. BTW, we hebben geen huurlast of dergelijk.

Het is ook zo dat ik geen verkeerd beeld wil ophangen voor  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: die overwegen om te verhuizen naar de  :smiley-philippines: . Met minder dan 1500 Euro/maand inkomen zou ik toch maar eens goed nadenken alvorens te verhuizen. Euro staat nu wel betrekkelijk gunstig...Maar het kan ook 20% minder zijn.

:jajaja:

Mag ik wel, een riante en flamboyante levensstijl. Zeker, in Belgie is eten belangrijker dan in NL en Dld, men eet er beter en dus ook duurder. Ook eet men naar mijn idee vaker en ook weer beter / duurder buiten de deur.

:thumb: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Cosyns Guy

Citaat van: Baron op zaterdag 18 januari 2014, 01:34:46
:hoedjeaf:

Ik heb het duidelijk over vakantie. Omdat er topics zat zijn over wat leven / overleven kost in de PH.
Natuurlijk is de sky altijd de limit. Maar je kunt er toch weer zaken uit afleiden. Een jonge single die hard werkt en 1 x per jaar 3 weken de bloemetjes buiten zet cq ze begiet (!?) zal rap met hotelkosten 5000 euro nodig hebben. Zonder ticket dus.

Zonder huur en UIT eten, dus zelf goed koken (verblijf bij familie of wat dan ook) kom ik zelf met spaarzaam vakantie vieren op 1000 euro per maand. Daar zijn dan geen uitstapjes, tripjes vluchten en overnachtingen in hotels bij.

Ik probeer een idee te krijgen van wat in de PH zoal binnenrolt met haar nu bijna 5.000.000 bezoekers per jaar. is toch niet mis. Mogen ze best wel wat meer voor doen! Suggestie: vermakkelijken verkrijgen verlenging visum en .... fatsoenlijke wc´s. Tis toch te gek voor woorden dat je nagenoeg alleen in een 5 sterren hotel fatsoenlijk ter zitting terecht kan.

:atyourservice: :daag:
ps. Stel 5.000.000 vakantie gangers a 20 dgn gemiddeld a 5000 p per dag = 500.000.000.000.000.000.000 peso uit het blote hoofd.
Euh,bedoel je niet 500.000.000.000 peso ?

Pinocchio

Citaat van: Baron op zaterdag 18 januari 2014, 01:34:46

Ik probeer een idee te krijgen van wat in de PH zoal binnenrolt met haar nu bijna 5.000.000 bezoekers per jaar.


Met statistieken kan je alle kanten uit natuurlijk maar de doelstelling van 10 miljoen bezoekers tegen 2016 is nog een verre droom.
Een overzicht van arrivals tot eind September 2012: zijnde 3,149,985

Korea               :908.000
USA                  497.000
Japan                 329.000
China                 327.000
Austalia             148.000
India                    38.000
Thailand              35.000
Indonesia             33.000
Saudi Arabia       30.258
Frankrijk             29.000
Russia                 23.000

Als ik dit zo samentel kom ik aan minder dan 2.500.000 dus denk ik dat Filippinos die in het buitenland werken en een bezoek brengen aan hun vaderkand worden bijgeteld om de statistieken wat rooskleuriger te maken.

Voor meer informatie: http://www.tourism.gov.ph/Pages/IndustryPerformance.aspx

Dreamer1975

Net terug uit de filipijnen.Ben er geweest met vrouw en zoontje van 15 december tot 7 januari (vrouw was wel al twee weken eerder weg met ons zoontje).

Had 500â,¬ cash mee en 330$ die ik nog had liggen die ik allemaal heb omgewisseld tot peso,heb een koers gekregen toen van 60php,de $'s weet ik de koers niet meer.
Heb dan nog eens 30.000php afgehaald aan de atm en heb nu nog een visa afrekening gekregen van 900â,¬.
Mijn vrouw zelf had ook nog eens 1.000â,¬ mee die ze opgedaan heeft.

Reken en tel zelf maar es,heb er nog de moed niet voor,net uit m'n nest :D

We zijn wel 4 dagen naar El Nido geweest en daar hebben mijn vrouw en ik wel flink de bloemetjes buiten gezet.Ow,vergeet hier nog dat onze drie overnachtingen al op voorhand betaald waren in augustus.Dit was in totaal ook nog eens 250â,¬ die je eigenlijk moet bijtellen.