Met poll: zou je het nog eens doen?

Gestart door Baron, woensdag 15 januari 2014, 02:50:41

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :atyourservice:

Wil een topic openen met als titel en onderwerp:

Zou je het nog eens doen. En met "het" bedoel ik dan het complete Filipijnen verhaal in de meest brede zin des woords. Dus ook de vrouw, de relatie, de bezoeken, de ervaringen. In de meest brede zin des woords.

Poll zie ik als mogelijke antwoorden;
Ja (in zijn totaal genomen positief ), Neen (dus negatief) of Ja, maar anders ...... (dus je hebt  iets geleerd)

naturlijk wordt het pas echt interessant als je je keuze toelicht.

Ik vind de knop voor de polls niet. Maar alvast vooruitlopend: Ja, maar anders.
En dat zal ik spoedig toelichten. Nu eerst even ontbijt om de benodigde krachten op te doen.

:jajaja: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pjottr

Morgen Bron mag ik vragen wat jouw motief is om zulk een poll te doen? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

yepyep

Ja, ik zou dit weer overdoen.

Buiten het feit dat ik mijn roze bril al na 1.5 jaar kwijt was en de cultuurverschillen, is mijn leven er niet slechter op geworden en alleen maar beter.
Er is alleen een maar, en dat is dat ik de mogelijkheid wil blijven behouden om eens per jaar naar NL te vliegen.

P.s. vind je het zelf nog wel leuk hier?

josv

Citaat van: Baron op woensdag 15 januari 2014, 02:50:41

Poll zie ik als mogelijke antwoorden;
Ja (in zijn totaal genomen positief ) of Ja, maar anders ...... (dus je hebt  iets geleerd)


Ik kan me niet voorstellen dat iemand die hier gaat wonen niets meer hoeft te leren en alles gewoon weer op dezelfde manier over wil doen. Voor mij de 2e ja dus.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Als je hier alles hetzelfde zou bljven doen als dag 1 dat je hier was, lag je allang in de goot.
Net als het hele leven zou je dus  dingen anders doen, het streven naar perfecte harmony des levens dus, maar dat is zowel hier als elders ver te zoeken.
Vandaar dat iedereen alsmaar bezig blijft met veranderingen en leergeld betalen.
De wereld en zeker in de phils staat nu eenmaal niet stil en veranderd bijna per dag, je zult dus wel mee MOETEN veranderen.

Antwoord 3 dus Ja maar anders
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Ja met de juiste vrouw en zonder de geldproblemen.
Ik ben nu bij mijn vriendin al 2 maanden. Ik begrijp dat zij wenst dat ik rent to own maar uiteindelijk is het geldrisisco dan voor mij. Ze heeft geen werk. Ik ben gepensioneerd en ik twijfel of ik niet beter zes maanden in Belgie blijf en in de Filippijnen overwinter. Mijn bescheiden woning staat te koop in Belgie maar gezien de crisis geen goede prijs. Verhuren is ok indien een goede huurder maar dat is zo moeilijk.
Als je genoeg geld hebt is het overal gemakkelijk.
Een vrouw blijft een vrouw en kost geld ook in de Filippijnen.
Ik kan in ayala rondwandelen zonder iets te kopen doch een vrouw kan dat niet.
Ik ga vooral met een Filppijnse omdat ze jonger zijn, mijn vriendin is 29 met kindje van 8. De opinie dat de Filipijnse vrouwen beter zouden zijn dan de Belgische deel ik niet. De scheidingen tussen filipinas en belgen ligt volgens mij evenhoog als  bij de belgen onderling. :daag:

Ronny55

Tja daar vraag je iets , of ik het nog eens zou doen  :confused2: . Met de vrouw die nu heb zeker en vast , het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet 5 jaar eerder de stap gewaagd heb . Ging Als ex mijnwerker met 51 op pensioen in 2000, 2007 ben ik dan naar hier gekomen. Nu wil ik niet gaan beweren dat ik hier het aardsparadijs gevonden heb.....Maar close  :applaus: . Er zijn ook momenten genoeg geweest dat ik met heimwee van Belgie droomde. Maar dat wordt met de jaren steeds minder.
Het verschil? Hier heb ik geleeft zoals je in :belgiesmiley: er enkel van kunt dromen. Hier ga ik losjes door de maand heen zonder financiele problemen. Nu moet ik zeggen ik heb in  :belgiesmiley: ook met weinig problemen de maand rond gekregen, had daar ook een huis,auto en alle comfort.
   Het verschil tussen de dames hier en in  :belgiesmiley: .... Daar ik het liever niet teveel over hebben. Hier zijn vrouwen nog vrouwen die je met alle plezier op handen draagt want je krijgt er veel heel veel voor terug. Wat het in  :belgiesmiley: aan de hand is met de vrouwen  :weetikniet: zeuren zagen en nooit content en alleen geimancipeerd als het hun uitkomt.

Dus zou ik het opnieuw doen...Zeker en vast.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Op relatiegebied: JA  Op zakengebied : JA maar anders.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: Rich op woensdag 15 januari 2014, 08:12:07
Op relatiegebied: JA  Op zakengebied : JA maar anders.
Das een prima antwoord  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

louis

Zou het opnieuw doen?  Ja

is toch wel een fantaties klimaat hier .Hou niet meer van die Hollandse winters, altijd koude voeten. Het zijn hier net Nederlandse zomers(nu)
Zou dan niet meer in zo,n afgebrand sub division in de middle of nowwhere willen wonen zonder fatsoenlijk internetverbinding.
Moet er wel vertellen dat ik hier nog nooit een ramp (afkloppen) heb meegemaakt.

Ja de Filippijnse werkwijze gaat anders ,daar moet dan wel rekening meehouden.
Vorige week een elektriche onderdeel vervangen van een wasmachine (wel zo,n plastice) .Kosten 280 pesos.

Zuid (en midden)en oost Filippijnen, daar zijn toch meestal de rampen ,aardbevingen, tyfoons en nu weer zo,n laag pressure gebied.