Hoe snel mag mijn vrouw na ontvangst van de TeV&na aankomst in NL aan het werk?

Gestart door PHwaarde, zondag 19 januari 2014, 07:21:00

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Hoe snel mag mijn vrouw na ontvangst van de TeV & na aankomst in Nederland aan het werk? Hoe gaat het in z'n werk met een BSN nummer verkrijgen?



Budgie

Citaat van: PHwaarde op zondag 19 januari 2014, 07:21:00
Hoe snel mag mijn vrouw na ontvangst van de TeV & na aankomst in Nederland aan het werk? Hoe gaat het in z'n werk met een BSN nummer verkrijgen?

PH waarde Het BSN nummer krijgt ze vrij snel via de gemeente Maar ik weet niet wat je bedoeling is om haar hier te halen maar het duurt een paar maanden voor ze op cursus Nederlands zit en dan nog een periode van een half jaar voor ze wat Nederlands spreekt En voor die tijd wil geen uitzendbureau buiten de grote steden haar inschrijven.

En als je verwacht dat ze werkt hier denk je verkeerd. Filipina`s laten zich meestal niet graag voor toiletjuffrouw of poetsvrouw gebruiken En dat of aan een lopende band is het enige werk dat ze in  :nederlandsevlag: kan krijgen de eerste jaren. Ken maar zeer weinig Filipina`s die werken Dus mee de kost verdienen kun je vergeten Als ze werkt is het voor de familie en niet voor jouw. :haha:
Getting older beats the alternative -dying young

Koen

yep, vraag ik me ook wel eens af, of de filipina's hier willen werken. En, als ze willen werken ze ook effectief iets bijdragen in het huishouden... Situatie zal in België en Nederland wel hetzelfde zijn.

Rich

Gedurende haar cursus Nederlands en ook daarbuiten ontmoette mijn vrouw enkele filipina's, en er zijn er verschillende die werken als poetsvrouw en die hun werk graag doen, dus Budgie heeft het helemaal fout  :jajaja:

Hier krijgen ze tenminste geld voor hun werk, in tegenstelling tot wat ze gewend waren voor een job waarbij een diploma vereist is. Mijn vrouw heeft een bachelor diploma en verdiende in de Filippijnen als onderwijzeres ruim 5 keer minder voor een fultime job in vergelijking met haar part-time job hier dus eigenlijk verdient ze nu 10 keer meer plus alle sociale voorzieningen  :jajaja:

Mijn vrouw heeft zelf voorgesteld om mee bij te dragen aan het huishouden, en of dat nu 50 of 300 euro is daar heeft niemand iets mee te maken, en ik ken er nog, dus ook hier heeft Budgie het helemaal fout.  Verder stuurt ze elke maand een bedrag naar haar kinderen voor huur, eten, kleding , school enz en ze komen niets tekort.

Het is allemaal een kwestie van afspraken maken, en wij hebben geen discussies over de financiën.
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: PHwaarde op zondag 19 januari 2014, 07:21:00
Hoe snel mag mijn vrouw na ontvangst van de TeV & na aankomst in Nederland aan het werk? Hoe gaat het in z'n werk met een BSN nummer verkrijgen?

Zodra zij haar TEV pasje heeft ontvangen mag ze ook werken,  normaliter staat dat ook vermeldt op de achterzijde van haar TEV pas. (arbeid vrij toegestaan)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Rich op zondag 19 januari 2014, 23:46:38
Gedurende haar cursus Nederlands en ook daarbuiten ontmoette mijn vrouw enkele filipina's, en er zijn er verschillende die werken als poetsvrouw en die hun werk graag doen, dus Budgie heeft het helemaal fout  :jajaja:

Hier krijgen ze tenminste geld voor hun werk, in tegenstelling tot wat ze gewend waren voor een job waarbij een diploma vereist is. Mijn vrouw heeft een bachelor diploma en verdiende in de Filippijnen als onderwijzeres ruim 5 keer minder voor een fultime job in vergelijking met haar part-time job hier dus eigenlijk verdient ze nu 10 keer meer plus alle sociale voorzieningen  :jajaja:

Mijn vrouw heeft zelf voorgesteld om mee bij te dragen aan het huishouden, en of dat nu 50 of 300 euro is daar heeft niemand iets mee te maken, en ik ken er nog, dus ook hier heeft Budgie het helemaal fout.  Verder stuurt ze elke maand een bedrag naar haar kinderen voor huur, eten, kleding , school enz en ze komen niets tekort.

Het is allemaal een kwestie van afspraken maken, en wij hebben geen discussies over de financiën.
:thumb: Goed voorbeeld hoe het ook kan, ben er trouwens van overtuigd dat het in meerdere relatie zo gaat. Wat ik ook niet meer dan normaal vind. Woon nu wel in de  :smiley-philippines: maar mijn vrouw werkt en draagd bij in het huishouden...In mijn relatie is er maar een kant en dat is ONZE kant. Dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt . Hier in huis is er maar een koort en daar moeten we ten alle tijden samen aan trekken , wil je aan een andere koort gaan trekken moet je maar verhuizen naar waar die andere kort hangt. Wij zullen nooit partij trekken tegen elkaar , ook al weten we dat de ander op het een of ander moment mis is.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

dozo

ronnie daar heb je gelyk in ,myn vrouw woont nu 8 maand
in nederland,na 3maand had ze al werk.ze werkt 3dagen in de week
en gaat 2 dagen naar school. wat ik en zy verdiend met werken
is van ons samen.ook wy helpen haar vader en moeder af en toe,
maar alleen als het echt nodig is.als je elke maand gaat sturen
gaan ze ernaar leven. dat is de afspraak die ik samen met myn vrouw
gemaakt heb. gr theo.

Budgie

Citaat van: Rich op zondag 19 januari 2014, 23:46:38
Gedurende haar cursus Nederlands en ook daarbuiten ontmoette mijn vrouw enkele filipina's, en er zijn er verschillende die werken als poetsvrouw en die hun werk graag doen, dus Budgie heeft het helemaal fout  :jajaja:


Sorry Rich maar hier in het dorp zijn 8 Filipina`s En alleen mijn vrouw heeft af en toe fabriekswerk en er is er een die wel werkt maar zwart in de huishouden maar daar ziet haar man niets van De andere lopen alleen te janken dat ze niet in de fabriek willen werken en een is 30 jaar terug hier gekomen als verpleegster en is nu afgekeurd want ze kon het niet aan al die zieken Gaat wel geregeld de hort op.
Wel klagen als ze mijn vrouw tegen komen dat ze zo weinig krijgen van hun man.
Heb ook met mijn vrouw afspraken en geen probleem en de familie krijgt van haar gewoon niets Gaan ze maar werken zegt ze Heb ik als onderwijzeres ook altijd gedaan en anders lenen ze maar bij neef de planter en kunnen ze er voor terugwerken. En als je op het forum goed lees ontdek je dat de dames die werken het vaak voor eigen familie doen.
Nee Rich als je een vrouw heb die samen met je alles deelt heb je net als ik een uitzondering Maar mijn vrouw wil ook bijna geen contact met de overige dames meer   
Getting older beats the alternative -dying young

Rich

Citaat van: Budgie op maandag 20 januari 2014, 21:49:30
Citaat van: Rich op zondag 19 januari 2014, 23:46:38
Gedurende haar cursus Nederlands en ook daarbuiten ontmoette mijn vrouw enkele filipina's, en er zijn er verschillende die werken als poetsvrouw en die hun werk graag doen, dus Budgie heeft het helemaal fout  :jajaja:


Sorry Rich maar hier in het dorp zijn 8 Filipina`s En alleen mijn vrouw heeft af en toe fabriekswerk en er is er een die wel werkt maar zwart in de huishouden maar daar ziet haar man niets van De andere lopen alleen te janken dat ze niet in de fabriek willen werken en een is 30 jaar terug hier gekomen als verpleegster en is nu afgekeurd want ze kon het niet aan al die zieken Gaat wel geregeld de hort op.
Wel klagen als ze mijn vrouw tegen komen dat ze zo weinig krijgen van hun man.
Heb ook met mijn vrouw afspraken en geen probleem en de familie krijgt van haar gewoon niets Gaan ze maar werken zegt ze Heb ik als onderwijzeres ook altijd gedaan en anders lenen ze maar bij neef de planter en kunnen ze er voor terugwerken.* En als je op het forum goed lees ontdek je dat de dames die werken het vaak voor eigen familie doen.
Nee Rich als je een vrouw heb die samen met je alles deelt heb je net als ik een uitzondering Maar mijn vrouw wil ook bijna geen contact met de overige dames meer   

En dat bewijst dan maar weer dat er ook uitzonderingen zijn, en ik ben blij voor je dat je het zo goed getroffen hebt  :thumb:

* Daar heb je gelijk in, en helaas is het voor de betrokkenen dan ook Nr 1 van discussies en problemen in de relatie. Als ik een vrouw moest hebben die niet begrijpt, of niet wil begrijpen, of het niet ziet,  dat alles hier ook geld kost, dan mag ze van mij op de eerste vlucht terug naar de Filippijnen. Waar zit hun verstand? Ah ja,  makkelijk als manlief wel voor alles zal betalen.

Volgens mij heeft het iets te maken met hun verkeerd denken, dat wij de poen van de bomen te plukken hebben hier,.........we zijn toch allemaal stinkend rijk. Het lijkt wel of ze gebrainwashed zijn en zijn waarschijnlijk voor geen rede vatbaar, helaas !! En maar geld sturen naar familieleden die in veel gevallen zelf te lui zijn om ook maar een klop te doen en dan het de zuurverdiende centen nog op zuipen ook.  Oneindige discussies lijkt me  :jajaja:

We leven hier in België, maar er zijn blijkbaar nogal wat filipina's die er moeite mee hebben om zich aan te passen, met alle gevolgen vandien,.........veel gezaag en gezeur en gelijk willen halen, maar gelukkig zijn er dus uitzonderingen. Ik heb geluk gehad  :jajaja:






Rich de Nederbelg.

stijn54

Ik heb nooit problemen gehad met mijn eerste Filippijnse vrouw. Na zes maanden had ze werk als poetsvrouw en wij hadden overeenkomst dat zij zelf in haar onderhoud (kleding etc)voorzag en ze deed met het geld wat ze wou. Zij heeft een huis voor haar ouders in Surigao bijeen gespaard op vijf jaar.
Grote kosten zoals aankoop van haar auto splitsten we 60 per cent voor mij de rest voor haar.

Het is gewoon geluk hebben. Je kan toch moeilijk alles gaan berekenen voor je met een Filippijnse begint.