Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ervaringen over aanvragen toeristenvisum

Gestart door eduard, zondag 26 januari 2014, 11:05:08

Vorige topic - Volgende topic

eduard

Beste forumleden,

Afgelopen december heb ik iemand ontmoet in Manila en zijn we 14 dagen samengeweest,nu wil ik ze naar nederland laten komen op een toeristenvisum voor 90 dagen om te kijken of het hier ook klikt en wat ze vind van nl.
Een aantal dingen vraag ik mij af...eerste is haar reisverzekering,moet ik die afsluiten en afrekenen terwijl we nog geen visa hebben?Of moet dit bij het afhalen van een goedgekeurd visum?

2de is een bewijs van terugkeer,ze heeft geen werk,huis,kind of de zorg van een persoon,is de kans dan al verkeken op de goedkeuring van een visum?Wel heeft haar vader suikerziekte zou je dat dan aankunnen geven dat zij die zorg voor haar vader heeft?

3de is een retourticket,is dit ook verplicht aan te geven bij de aanvraag?Lijkt me lastig als je nog geen goedkeuring visum hebt?

Dingen die ik wel kan overleggen is een vast contract,laatste 3 loonstroken,bewijs dat ik garant sta.

Misschien iemand ervaringen met het aanvragen van een visum en wat dingen kan ophelderen! :thumb:

Zij woont nu in manila dus dit alles gaat ze overleggen bij ambassade in Makita(als ik het goed heb)

ganda

Citaat van: eduard op zondag 26 januari 2014, 11:05:08

2de is een bewijs van terugkeer,ze heeft geen werk,huis,kind of de zorg van een persoon,is de kans dan al verkeken op de goedkeuring van een visum?Wel heeft haar vader suikerziekte zou je dat dan aankunnen geven dat zij die zorg voor haar vader heeft?


Als men in Nederland de zelfde normen hanteert dan in België heeft ze weinig kans dat ze een visum krijgt. De Shengen akkoorden kunnen haar de das omdoen.

Maar wie niet waagt die niet wint.

Ziehier het antwoord bij een aanvraag om een toeristenvisum. (de naam, het dossiernr en het aantal dagen is uit privacyreden weggelaten.)


  click



Rich

En dan ook nog het feit dat je elkaar amper kent. Ik zou er nooit aan beginnen in dergelijke omstandigheden.
Rich de Nederbelg.

bigfoot12345

Ik heb in het verleden 2 maal toeristenvisum aangevraagd voor mijn vrouw(toen nog vriendin) en hoewel we aan alle eisen voldeden 2 maal geweigerd met reden vestiginsgevaar.Men zei omdat mijn vrouw er alleen woonde en geen naaste famillie had ze geen reden had om terug te gaan.Maar er zijn enkelen die er wel in slagen.

peldoman

Robert ten Brinke inschakelen met zijn programma ; All you need is love.
Daar kan het wel schijnbaar, erger ik me ook aan dat volk het allemaal zo gemakkelijk voor elkaar krijgt.
Busladingen vol , kom maar hier bij je lover op vakantie.

ganda

Citaat van: peldoman op zondag 26 januari 2014, 16:55:51
Robert ten Brinke inschakelen met zijn programma ; All you need is love.
Daar kan het wel schijnbaar, erger ik me ook aan dat volk het allemaal zo gemakkelijk voor elkaar krijgt.
Busladingen vol , kom maar hier bij je lover op vakantie.

Ik ken het programma "All you need is love" niet, maar dat de dienst vreemdelingenzaken zich zomaar laat beïnvloeden door televisiemakers is niet juist.
Het programma " Exotische liefde " is er een goed voorbeeld van. Ik herinner me het verhaal van Danny die gehuwd was met de 21-jarige Joanna, hij probeerde wanhopig om zijn vrouwtje naar hier te krijgen. TV-programma of niet, vreemdelingenzaken deed gewoon zijn ding en Danny kreeg een njet.

Wees realistisch, met iemand valse hoop te geven help je niet.


Amice

Geen terugkeer garantie= weigering

Ook de zorg voor haar vader met suikerziekte gaat niet zomaar op, daarvoor dient ze een attest van DWSD te kunnen overleggen dat ze de verantwoordelijkheid voor haar vader draagt en dan nog als dat al zo is dan is meteen de vraag van de ambassade hoe kun je dan weg en wie zorgt er dan voor je vader?

Het beste is om al dan niet via familie een contract te krijgen voor werk met verlof toestemming.
Daarbij gezegd zijne dat als dit een pas verworven contract is en de familienaam hetzelfde dit ook meteen verdacht overkomt.
Er zal dus nog een tijdje overheen gaan alvorens je een touristen visum kan aanvragen in dat geval.

Als haar vader over een huis en lot beschikt in eigendom dan zou te overwegen zijn om die op haar naam te zetten, dan heeft ze eigendom(doe dat dan zo mogelijk met een ingangsdatum die ergens (ver) in het verleden ligt).

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Citaat van: ganda op zondag 26 januari 2014, 17:55:47
Citaat van: peldoman op zondag 26 januari 2014, 16:55:51
Robert ten Brinke inschakelen met zijn programma ; All you need is love.
Daar kan het wel schijnbaar, erger ik me ook aan dat volk het allemaal zo gemakkelijk voor elkaar krijgt.
Busladingen vol , kom maar hier bij je lover op vakantie.

Ik ken het programma "All you need is love" niet, maar dat de dienst vreemdelingenzaken zich zomaar laat beïnvloeden door televisiemakers is niet juist.
Het programma " Exotische liefde " is er een goed voorbeeld van. Ik herinner me het verhaal van Danny die gehuwd was met de 21-jarige Joanna, hij probeerde wanhopig om zijn vrouwtje naar hier te krijgen. TV-programma of niet, vreemdelingenzaken deed gewoon zijn ding en Danny kreeg een njet.

Wees realistisch, met iemand valse hoop te geven help je niet.


Ik geef geen valse hoop, weet uit ervaring in mijn kennissenkring  hoe het bij dit genoemde programma gaat.
Mijn opmerking was ook alleen maar bedoeld om aan te tonen dat sommige, lees (programma's /omroepen) het wel heel eenvoudig voor elkaar krijgen.


Blauwvinger

Opsturen:

Vliegticket: een kopie van  gereserveerde vliegticket opsturen.
Na goedkeuring van tourist visum, dan pas de `echte` ticket, regelen.

Reisverzekering: afsluiten voor periode van 90 dagen.

Werkgevers verklaring of contract.

Loonstroken van laatste 3 maanden.

Uitnodiging van de gemeente waar je woont. (ophalen bij gemeenthuis)
(Kort verblijf)

Zij moet ook een aantal dingen regelen (ze kan bij  :nederlandsevlag: ambassade navragen)

Denk wel dat ze aan moet geven dat ze voor haar vader zorgt.
( Geeft de indruk dat ze genoodzaakt is om weer terug te moeten)
Ook duidelijk zijn ,wie er voor haar vader zorgt, zolang zij met kort verblijf in  :nederlandsevlag: is.

:atyourservice:



Adik

Mooie woorden zijn niet waar. Ware woorden zijn niet mooi. Ik denk dat Rich wat ware woorden spreekt.

Wat betreft terugkeer garantie zijn er wellicht wel manieren te vinden (plan wat vakanties naar rijkere landen/ steden, bv hong kong - visumloos voor filippijnen; koop wat 'vastgoed' daar samen met haar, arbeidscontract, etc) maar voor vestigingsrisico heb je gewoon moeilijk een goed verhaal. Los van de financiele eisen van IND dien je een duurzame en exclusieve relatie te hebben. M.a.w. zelfs al geven ze een toeristenvisum en gaat ze tijdig terug naar Phils, dan nog is je relatie daarna niet voldoende duurzaam. Ik denk niet dat er een ambassade-medewerker is die over zijn hart gaat strijken voor een relatie die nog "uitzichtloos" is na geplande terugkomst van het toeristenvisum.