Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ervaringen over aanvragen toeristenvisum

Gestart door eduard, zondag 26 januari 2014, 11:05:08

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Citaat van: Amice op dinsdag 28 januari 2014, 02:45:21
CitaatBij de Filipijnse was verder niets veranderd. Bij de referent in Nederland wel (had ondertussen vast contract) en de relatie was ondanks de eerdere teleurstellingen van het weigeren van de toeristenvisum duurzaam gebleken.

Mja, je geeft anders wederom aan dat bij de vorige keren niet aan de schengeneisen zijn voldaan, immers had nu een vast contract en kreeg nu wel een goedkeuring.
De duurzame relatie is m.i. ook hier bijzaak en wel om reden dat de garantsteller uiteraard financieel daadkrachtig genoeg dient te zijn om dergelijke kosten en (wellicht te verhalen kosten) kan dragen en betalen.
Geloof maar rustig dat de IND daar rekenmodellen voor heeft.




Heb je (als referent) voor een toerist visum een vast contract nodig dan? Een goed gevulde rekening is bij die mensen nooit het probleem geweest.

Verder heb ik het idee dat een aantal de regels uitstekend kennen. Echter hoe men er (subjectief) in de praktijk mee omgaat is een ander verhaal. Ik ken mensen die op een andere ambassade werken, en heb me laten vertellen dat er bv quota zijn. Als ze dicht aan hun jaar quota raken zijn ze strenger dan normaal.

Rich

Welke documenten heeft u nodig ?

- Bewijsstukken ter onderbouwing van uw reisdoel.

 Dat kan bijvoorbeeld een door de gemeente in Nederland gelegaliseerde uitnodigingsbrief van vrienden of familie zijn.

http://www.nikhef.nl/pub/conferences/eudet08/visuminfo.pdf

                                                                ______________________________________________________

BIJVOORBEELD  :jajaja:  Dus wat kunnen zij nog vragen in het geval van vriendenbezoek?  Het lijkt mij in zo'n geval logisch dat men de vriendschapsband gaat staven.

Indien men in het land van bezoek wil gaan werken heb je toch ook bewijzen nodig van de werkgever?

Het is uiteindelijk de ambassade die bepaalt welke documenten men wil zien, en men is vrij om minder of meer documenten te vragen dan in de opsommingen zijn vermeld.

Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op dinsdag 28 januari 2014, 08:37:16
Welke documenten heeft u nodig ?

- Bewijsstukken ter onderbouwing van uw reisdoel.

 Dat kan bijvoorbeeld een door de gemeente in Nederland gelegaliseerde uitnodigingsbrief van vrienden of familie zijn.

http://www.nikhef.nl/pub/conferences/eudet08/visuminfo.pdf

                                                                ______________________________________________________

BIJVOORBEELD  :jajaja:  Dus wat kunnen zij nog vragen in het geval van vriendenbezoek?  Het lijkt mij in zo'n geval logisch dat men de vriendschapsband gaat staven.

Indien men in het land van bezoek wil gaan werken heb je toch ook bewijzen nodig van de werkgever?

Het is uiteindelijk de ambassade die bepaalt welke documenten men wil zien, en men is vrij om minder of meer documenten te vragen dan in de opsommingen zijn vermeld.



1. BIJVOORBEELD als dus die vriend niets meer is dan een kennis, zou het dus afgewezen dienen te worden volgen deze stelling?ge-emigreerde familie die je al 25 jaar niet gezien hebt en nu eens op vakantie willen komen, afgewezen er is immers geen duurzame relatie meer :weetikniet:
2. met een touristen visum is arbeid niet vrij toegestaan, hoezo dan bewijzen van een werkgever? Ik leer graag wat bij.
3. De ambassade dient te staven of er enig gevaar is voor de samenleving, de uitnodigende partij,de aanvragende partij en het landsbelang.
Deze vragen dienen aldus wel relevant te zijn en niet zomaar uit de mouw gegrepen.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op dinsdag 28 januari 2014, 10:16:29
Citaat van: Rich op dinsdag 28 januari 2014, 08:37:16
Welke documenten heeft u nodig ?

- Bewijsstukken ter onderbouwing van uw reisdoel.

 Dat kan bijvoorbeeld een door de gemeente in Nederland gelegaliseerde uitnodigingsbrief van vrienden of familie zijn.

http://www.nikhef.nl/pub/conferences/eudet08/visuminfo.pdf

                                                                ______________________________________________________

BIJVOORBEELD  :jajaja:  Dus wat kunnen zij nog vragen in het geval van vriendenbezoek?  Het lijkt mij in zo'n geval logisch dat men de vriendschapsband gaat staven.

Indien men in het land van bezoek wil gaan werken heb je toch ook bewijzen nodig van de werkgever?

Het is uiteindelijk de ambassade die bepaalt welke documenten men wil zien, en men is vrij om minder of meer documenten te vragen dan in de opsommingen zijn vermeld.



1. BIJVOORBEELD als dus die vriend niets meer is dan een kennis, zou het dus afgewezen dienen te worden volgen deze stelling?ge-emigreerde familie die je al 25 jaar niet gezien hebt en nu eens op vakantie willen komen, afgewezen er is immers geen duurzame relatie meer :weetikniet:
2. met een touristen visum is arbeid niet vrij toegestaan, hoezo dan bewijzen van een werkgever? Ik leer graag wat bij.
3. De ambassade dient te staven of er enig gevaar is voor de samenleving, de uitnodigende partij,de aanvragende partij en het landsbelang.
Deze vragen dienen aldus wel relevant te zijn en niet zomaar uit de mouw gegrepen.


1. Ik heb het nooit gehad over duurzame relatie. Ik bedoel dat men kan uitzoeken wat de relatie is tussen de referent en de bezoeker, wat ik trouwens niet meer dan normaal vind.
2. Hier bedoel ik uiteraard op uitnodiging van een in Nederland gevestigd bedrijf (bijvoorbeeld bij een zakenbezoek) of een tewerkstellingsvergunning.
Visum of verblijfsvergunning
Voor een verblijf korter dan 3 maanden moet een werknemer (indien nodig) een visum aanvragen. (Visum kort verblijf)
3. Hangt volgens mij allemaal af van interpretatie als gevolg van bovenstaande onderzoeken.
Rich de Nederbelg.

Amice

1.Indien beide partijen zowel aanvrager als referent/garantsteller aangeven dat er niets meer is dan kennis/vriendschaps relatie, mag de IND nog oppassen om verder te graven of dat wel waar is of niet aangezien dat dan in strijd is met de privacywetgeving, vermitst er een gerede twijfel is dat partijen daarover liegen. Die gerede twijfel dienen ze dan ook nog eens te onderbouwen.

2.Indien iemand voor zaken op"bezoek" komt is dat een ander visum dan toeristenvisum.Het blijft overigens ook dan een visum kort verblijf maar met een andere doelstelling.

3.Men mag idd onderzoeken maar het doel heiligt niet de middelen.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Citaat van: Amice op dinsdag 28 januari 2014, 10:16:29

2. met een touristen visum is arbeid niet vrij toegestaan, hoezo dan bewijzen van een werkgever? Ik leer graag wat bij.



Van de werkgever in de Philippijnen natuurlijk. Als je een vaste baan hebt (thuis in de PH), zijn er meer redenen om aan te nemen dat hij/zij weer terug gaat.
Uiteraard gaat het hier niet om een bewijs van arbeid van een NL werkgever. Werken mag je immers niet als tourist.

eduard

Alvast bedankt voor de reacties :thumb:

een toeristen visum klinkt als een mission impossible!
financiele middelen is geen probleem, maar terugkeer garantie van haar kant is er gewoon niet want ze heeft niks van waarde behalve haar familie(emotioneel gezien dan)

zijn er nog andere opties die eventueel makkelijker zijn?
misschien een mvv/tev of is dat ook kansloos?

Amice

Als ze jonger is dan 27 jaar kun je een Au pair periode opteren, kost bijna niets want het gastgezin betaald alles en je kunt elkaar n jaar lang bijna iedere week wel n keer zien.

Alternatief voor een touristen visum is om een georganiseerde reis te boeken via een travelagency aangezien daarvoor dan een reisplan dient te worden overlegt,waarin ook de terugkeer in is omschreven. De reisorganisatie zal er dan wel voor zorgen dat ze terugkeert anders is hun toekomst als reisorganisatie bij de ambassade in het geding.

Voor een TEV heeft ze geen terukeer garantie nodig maar jullie relatie is daarvoor te pril.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Vraag haar of ze geen vriendin of familie in Spanje heeft wonen,indien ja gewoon een touristen visum aanvragen (Schengen visa ) daar mag ze ongehinderd het hele Schengen gebied met doorreizen.

Ifugao

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 28 januari 2014, 21:47:23
Vraag haar of ze geen vriendin of familie in Spanje heeft wonen,indien ja gewoon een touristen visum aanvragen (Schengen visa ) daar mag ze ongehinderd het hele Schengen gebied met doorreizen.


Is dat ook een van de redenen waarom jullie in Spanje zitten?