Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

computers

Gestart door Pjottr, dinsdag 8 juli 2014, 15:17:28

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Ik heb eigenlijk een korte vraag en het antwoord zal ook wel kort zijn
Heb dit op het andere forumook gevraagd maar er wordt veel gezegd echter zonder antw tegeven opmijnvraag
Daarom probeer ik het hiermaar.
Ik heb in de Filipijnen een laptop gekocht en wil deze meenemen naar Nederland Ik ga in Sept voor een week of 5
Kan ik mijn laptop die hier is gekocht in Ned zonder problemen gebruiken.?
Ik ben een blinde op dit gebied
Het is een Asus i7 60 hrtz verder niks aparts
Hopelijk vind ikhier wel een antwoord
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ifugao

Citaat van: Pjottr op dinsdag  8 juli 2014, 15:17:28
........... en het antwoord zal ook wel kort zijn

Ja, geen enkel probleem  

Pjottr

Das snel zeer bedankt
gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

klootzakken (voorheen Jens)

ik ben net zo blind op dat gebied als jij pieter. dus ook geen kloten verstand van zo iets , maar kan mij voor stellen dat hij in  :nederlandsevlag: iets langzamer is van wege 50 hertz hiero.

wie het weet mag het komen vertellen hier . geen leugens graag  :lachen:.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gertve

Ik heb mijn laptop meegenomen naar Manila, en had genoeg aan een verloopstekker.

regenwolkje

Citaat van: gertve op dinsdag  8 juli 2014, 18:34:33
Ik heb mijn laptop meegenomen naar Manila, en had genoeg aan een verloopstekker.

Ik denk dat het bij veel laptops geen probleem zal zijn om dat zo te doen, met enkel een verloopstekker.

Je kan zien of het mogelijk is op de kleine lettertjes op de adapter van het toestel.
Bij mijn laptop van het werk staat er bijvoorbeeld:

INPUT: 100-240 V~2A   50-60Hz

Als er zoiets opstaat dan is het geen probleem. Het voltage is bij  :eu: en  :smiley-philippines: praktisch gelijk; toestellen ondersteunen normaal gezien ook 220V als ze 230V ondersteunen en omgekeerd, dat gaat dus nooit een probleem geven. Het verschil tussen de frequenties ( :eu: 50Hz versus  :smiley-philippines: 60Hz) heeft wel invloed op elektronische apparaten die er niet op voorzien zijn, daar moet dus mee opgepast worden. Maar als de adapter beide frequenties ondersteunt zoals in het voorbeeldje hierboven dan moet je je dus geen zorgen maken.

opinie

Citaat van: jens op dinsdag  8 juli 2014, 18:18:12
ik ben net zo blind op dat gebied als jij pieter. dus ook geen kloten verstand van zo iets , maar kan mij voor stellen dat hij in  :nederlandsevlag: iets langzamer is van wege 50 hertz hiero.

wie het weet mag het komen vertellen hier . geen leugens graag  :lachen:.

De laptop werkt op gelijkstroom via de batterij.
De lader zet 220V 60Hz om in 12 à 19V DC

Wat handig kan zijn is in Nederland een snoer kopen voor de lader. Meestal zijn dezelfde als die van een radio.



Veiliger dan een stekkeromvormer.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

gosternokke

Citaat van: gertve op dinsdag  8 juli 2014, 18:34:33
Ik heb mijn laptop meegenomen naar Manila, en had genoeg aan een verloopstekker.


Bij mij idem, simpel verloopstekkertje met van die platte pinnen  i.pv. de europese ronde pinnen  en ik kom dat ding gebruiken in  :smiley-philippines:

  Dus voor Pjottr zou dat omgekeerd ook moeten kunnen, want ik neem aan as hij dat ding in  :smiley-philippines: heb gekocht ,het er een is met platte pinnen aan de stekker.