Emigreren, iets om heel goed over na te denken !

Gestart door Cobra, woensdag 12 februari 2014, 19:36:20

Vorige topic - Volgende topic

boeman

Ik denk dat mijn vorige vraag hier van 2 jaar geleden is , maar oké, heb begrepen dat ik beter ga googelen in plaats vanhier bij jullie raad te vragen. raar maar waar denk ik dan .
dacht dat dit een forum was was om elkaar te helpen ? nee dus blijkbaar

kristof19

Citaat van: joost op dinsdag  9 april 2019, 18:05:31
Off topic.

Hallo Boeman.
Ik heb voor 6 en 'n half jaar terug mijn vrouw leren kennen. Toen we besloten om haar naar Nederland te krijgen heb ik ook weleens op  dit forum  vragen gesteld. Dat is ook wel 'n onderdeel van het forum om elkaar zoveel mogelijk te helpen dan wel advies te geven. Zoals ik al vertelde heb ik dus ook weleens vragen hier gesteld maar het meeste , en daar leer je zelf heel veel van , heb ik van internet. Met 'n beetje googelen kom je 'n heel eind. Je moet dat maar eens gaan proberen. Ik check iedere dag of er iets nieuws gepost is. Als er dan iemand 'n vraag stelt en ik kan hem/haar met mijn opgedane ervaring helpen dan doe ik dat ook. Ik vind dat ook weer interessant want zo krijg je ook weer nieuwe discussies. Waarom nu dit hele verhaal? Jij blijft alleen maar vragen stellen. Probeer zelf eens iets op te zoeken. Je zult zien als je jezelf er ook in verdiept dat het heel interessant is. Ik praat nu voor mezelf maar iedere keer als ik het forum bezoek en ik zie dat jij weer wat gepost hebt dan denk ik , daar heb je Boeman weer met 'n vraag. Versta me niet verkeerd wat ik je nu allemaal hebt vertelt want dit is alleen maar positieve feedback.
Groeten.
Joost.

En iedere keer als ik jou hier zie denk ik: daar heb je die zagevent weer.
Wat ben jij een zielig ventje zeg.
Als Boeman zijn vragen u niet aanstaan rot dan op naar een ander topic.... :benweg:

kristof19

Citaat van: joost op vrijdag  5 april 2019, 07:37:36

Hey.

Dat riep ik gisteren ook nog tegen de hond van de buurman. Misschien kun je de volgende keer je post beginnen met : Hallo. Dat is net zo netjes. Ik weet niet hoe andere leden hier over denken maar ik voel me nu net als de hond van de buurman.

Joost.

Hey!!!!!!!!!!!@!
Doe effe normaal,  ok junge?????? :crazy:

joost


Hallo Kristof19.
Ik heb je zojuist 'n pm gestuurd.
Joost.

joost

Citaat van: boeman op dinsdag  9 april 2019, 20:04:02
Ik denk dat mijn vorige vraag hier van 2 jaar geleden is , maar oké, heb begrepen dat ik beter ga googelen in plaats vanhier bij jullie raad te vragen. raar maar waar denk ik dan .
dacht dat dit een forum was was om elkaar te helpen ? nee dus blijkbaar

Hallo Boeman.
Ik denk dat je mijn antwoord niet goed gelezen heb. Daar staat dit dus te lezen :
Dat is ook wel 'n onderdeel van het forum om elkaar zoveel mogelijk te helpen dan wel advies te geven.
Dus ga nu niet de wijsneus uithangen dat je hier niet om raad mag vragen.
Groeten.
Joost.

kristof19

@Boeman, negeren die kwast  :happy2: en stel uw vragen maar lekker hier. :jajaja:

joost


Hallo Kristof19.
Je moet niet , zoals al veel vaker gebeurd is met jou , alles in het verkeerde daglicht zetten. Als Boeman 'n vraag zou stellen en waar ik 'n antwoord op heb om hem te helpen dan zal ik dat zeker doen. Je moet nu niet gaan denken dat ik mezelf ook maar iets ga aantrekken van jou geschreeuw. Ik geloof ook  dat ik niet de enige ben die dat doet. Dit wat ik hier nu post hoort helemaal niet bij dit topic maar aangezien dat jij niet reageert op mijn pm moet het maar zo.
Groeten.
Joost.

Ronny55

Citaat van: boeman op dinsdag  9 april 2019, 14:27:25
iedereen hier alvast bedankt met de reactie's hier !!!
Hoe blijf ik in orde met ziekenzorg in België als ik naar Filipijnen ga ? Had vernomen dat ik voor 6 maand aanwezig moest zijn in België ? verblijfplaats moet hebben ! iemand ervaring hiermee ?
Ben hier in de  :smiley-philippines: permanent , betaal via mijn pensioen nog alle lasten in  :belgiesmiley: ,ook RMZ . ben wel in orde met de ziekteverzekering als ik in België verzorgd wordt < ben nog steeds ingeschreven bij de voorzorg, maar dat is geen must , de mutualiteiten zijn enkel tussenpersonen tussen jou en de ziekteverzekeringen. Niet alle mutualiteiten aanvaarden leden die in het buitenland wonen, als ik 11 jaar geleden naar de  :smiley-philippines: verhuisde was het bij de CM niet mogelijk , intussen wel heb ik vernomen. Op de "plakkertjes" van de ziekenkas staat mijn adres van hier in de  :smiley-philippines: . Alle kosten gemaakt in de PH zijn voor jou van de moment dat je in  :belgiesmiley: uitgeschreven zijt . Je kan echter ten alle tijden terug naar  :belgiesmiley: voor medische verzorging met tussenkomst van de wettelijke ziekteverzekering...GEEN WACHTTIJDEN.
Hopelijk helpt dit antwoord je verder, zoniet je mag altijd een PM sturen, met je FB of Skype gegevens om een praatje te maken .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

Citaat van: Ronny55 op zondag 14 april 2019, 07:25:21
Citaat van: boeman op dinsdag  9 april 2019, 14:27:25
iedereen hier alvast bedankt met de reactie's hier !!!
Hoe blijf ik in orde met ziekenzorg in België als ik naar Filipijnen ga ? Had vernomen dat ik voor 6 maand aanwezig moest zijn in België ? verblijfplaats moet hebben ! iemand ervaring hiermee ?
Ben hier in de  :smiley-philippines: permanent , betaal via mijn pensioen nog alle lasten in  :belgiesmiley: ,ook RMZ . ben wel in orde met de ziekteverzekering als ik in België verzorgd wordt < ben nog steeds ingeschreven bij de voorzorg, maar dat is geen must , de mutualiteiten zijn enkel tussenpersonen tussen jou en de ziekteverzekeringen. Niet alle mutualiteiten aanvaarden leden die in het buitenland wonen, als ik 11 jaar geleden naar de  :smiley-philippines: verhuisde was het bij de CM niet mogelijk , intussen wel heb ik vernomen. Op de "plakkertjes" van de ziekenkas staat mijn adres van hier in de  :smiley-philippines: . Alle kosten gemaakt in de PH zijn voor jou van de moment dat je in  :belgiesmiley: uitgeschreven zijt . Je kan echter ten alle tijden terug naar  :belgiesmiley: voor medische verzorging met tussenkomst van de wettelijke ziekteverzekering...GEEN WACHTTIJDEN.
Hopelijk helpt dit antwoord je verder, zoniet je mag altijd een PM sturen, met je FB of Skype gegevens om een praatje te maken .
pfoej,ronny55 ,ik wou dat dit in NL :nederlandsevlag:  mogelijk was .dat zou toch de idiale oplossing zijn voor ollanders.ook een geode uitleg hoe het werkt voor u.TOP. :thumb:

Antonio

Citaat van: innka3 op zondag 14 april 2019, 15:19:03
Citaat van: Ronny55 op zondag 14 april 2019, 07:25:21
Citaat van: boeman op dinsdag  9 april 2019, 14:27:25
iedereen hier alvast bedankt met de reactie's hier !!!
Hoe blijf ik in orde met ziekenzorg in België als ik naar Filipijnen ga ? Had vernomen dat ik voor 6 maand aanwezig moest zijn in België ? verblijfplaats moet hebben ! iemand ervaring hiermee ?
Ben hier in de  :smiley-philippines: permanent , betaal via mijn pensioen nog alle lasten in  :belgiesmiley: ,ook RMZ . ben wel in orde met de ziekteverzekering als ik in België verzorgd wordt < ben nog steeds ingeschreven bij de voorzorg, maar dat is geen must , de mutualiteiten zijn enkel tussenpersonen tussen jou en de ziekteverzekeringen. Niet alle mutualiteiten aanvaarden leden die in het buitenland wonen, als ik 11 jaar geleden naar de  :smiley-philippines: verhuisde was het bij de CM niet mogelijk , intussen wel heb ik vernomen. Op de "plakkertjes" van de ziekenkas staat mijn adres van hier in de  :smiley-philippines: . Alle kosten gemaakt in de PH zijn voor jou van de moment dat je in  :belgiesmiley: uitgeschreven zijt . Je kan echter ten alle tijden terug naar  :belgiesmiley: voor medische verzorging met tussenkomst van de wettelijke ziekteverzekering...GEEN WACHTTIJDEN.
Hopelijk helpt dit antwoord je verder, zoniet je mag altijd een PM sturen, met je FB of Skype gegevens om een praatje te maken .
pfoej,ronny55 ,ik wou dat dit in NL :nederlandsevlag:  mogelijk was .dat zou toch de idiale oplossing zijn voor ollanders.ook een geode uitleg hoe het werkt voor u.TOP. :thumb:

Toch even inhaken op dit wat oudere topic.
Het ziet er naar uit dat dit gunstig geregeld is in België.
Maar hoe zit dat in Nederland dan, als je uitgeschreven bent uit NL, geen verplichte ziektekostenpremie meer betaalt (of zelfs mág betalen),
en je mankeert iets waarvoor je bijv een operatie nodig hebt. En stel dat je dat in Nederland wil laten doen. Kun je dan "simpelweg" repatrieren, een huisarts dan wel ziekenhuis opbellen, en vervolgens een behandeling krijgen ?
Of ben je gewoon een buitenlander op vakantie, die het zelf moet uitzoeken, en de kosten moet verhalen op zijn verzekering (als je die hebt) ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde