Welke documenten heb ik nodig voor reis en trouwen in de Filipijnen ( Manilla )

Gestart door Friendly, maandag 24 februari 2014, 23:10:40

Vorige topic - Volgende topic

Friendly

Robinson7268

Om te kunnen trouwen zouden we naar Manilla moeten gaan , naar de Belgische ambasade.
Dit is toch de juiste manier of ben ik mis ? ;-)

Dank je voor jouw reactie !

Groetjes !!!!!

Friendly

Zijn er mensen die weten welke papieren ik moet doen om naar daar te gaan ( los van het trouwen )
Het is namelijk mijn eerste keer, ik weet dat ik een paspoort moet aanvragen. Visa is niet nodig omdat ik er minder dan 21 dagen ben.
Wat heb ik nog zoal nodig , wat mag mee wat niet ?
Ik stijg op in Parijs naar Hong Kong en dan Manilla, moet ik voor ieder ander land andere documenten hebben of soort paspoort ?
Zijn er mensen met tips voor in Manilla wat ik daar allemaal zeker moet gezien hebben ?
Alvast bedankt iedereen !!!

GROETJES !!!!

gosternokke

Welkom op het forum Friendly,

Je mag tegenwordig al 30 dagen in  :smiley-philippines: blijven zonder een visum vooraf aan te hoeven vragen. Je paspoort moet moet bij aankomst nog minmaal 6 maanden geldig zijn, dus als u een nieuwe pas vraagd zitje altijd goed.


Lijkt er op dat je een goed keuze heb gemaakt wat vriendin betreft, welvarende ouders, en iemand met een baan, en geen golddigger  :thumb:

Als je alleen overstap in Hongkong heb je daar geen visum of dergelijke nodig.


Enne Intramuros ,de oude ommuurde binnenstad en Fort Santiago en Lunetapark is wel leuk in Manila.


Friendly

Hoi Gosternokke,

Dit is een hele toffe reactie van jouw , dank je wel voor deze mooie informatie ;-)
Het is een lief vrouwtje , ze is 25 en ik ben er 32 en we hopen alle 2 op een mooie toekomst.
Ik kon zelfs daar blijven bij haar als ik wou, maar de beste keuze zou toch zijn dat ze hier in België zou zijn en in latere toekomst kunnen we dan naar daar gaan.
Ik zal deze tips van jouw zeker met haar delen , dank je wel hiervoor !!!!!
Trouwens hele mooie foto van jullie , ik tof dit te zien.
Het doet me nog meer verlangen om mijn vriendin te kunnen vastnemen voor de eerste keer dan.
Heel erg bedankt !!!

Vele groetjes !!!

Soushkin

http://www.holland-philippines.com

Verplichte kost voor iedereen die een vrouw uit de Filippijnen naar Nederland of Belgie toehaalt. Het staat er ook in het Engels dus je vriendin kan het ook lezen. Kunnen jullie je alvast voorbereiden op wat gaat komen zodra ze in belgie komt.

Ik denk dat zo'n beetje iedereen hier op het forum wel een ervaring heeft met wat er geschreven staat en ze ook kunnen beamen dat het op waarheid berust. Soms klinken de verhalen een beetje "farfetched" maar ze zijn zeker waar.


Vandaag was ik bij de immigratiedienst hier in Santa Rosa, daar was een Duitse heer met een Filippijnse dame, 22 jaar getrouwd. De dame is overduidelijk lid geweest van het "welkomscommitee" in Duitsland getuige de dingen die ze tegen m'n vrouw zei. Zo vertelde ze m'n vrouw in Tagalog dat ze moest afvallen want anders ging ik op zoek naar een ander, dat ze zichzelf niet moest laten gebruiken etc. Ze wist niet dat ik haar grotendeels kon verstaan dus heb ik haar gevraagd waar ze zich mee bemoeit, ze is niet dik maar 6 maanden zwanger. Dat dat niet waar is doet er verder niet toe. Keek ze wel even raar haha.

Toen heeft m'n vrouw aan haar gevraagd hoelang ze al getrouwd waren en hoeveel jaar ze gelukkig is geweest in dat huwelijk. Bleek dat ze helemaal niet gelukkig was maar enkel met hem getrouwd was vanwege de verbetering in levensomstandigheden. Heb ik haar maar verteld dat we niet getrouwd zijn vanwege financiele redenen maar gewoon omdat we graag samen willen zijn.

Tot slot kregen we nog een uitnodiging voor "feesten" in South Forbes waar "foreigners" met een hun Filippijnse echtgenoten kwamen. Daar hebben we ook maar vriendelijk voor bedankt en gezegd dat we daar geen behoefte aan hebben. M'n vrouw en ik kennen die feestjes wel dankzij Cobra's webstite.



M'n vrouw en ik kennen elkaar nu zo'n 8 jaar waarvan 2.5 getrouwd. Neem rustig de tijd en doe niks overhaast. M'n vrouw is enkele malen in Nederland geweest voordat ik m'n biezen pakte en naar de Filippijnen ben gegaan. Toen ze in Nederland was was alles koek en ei maar toen ik hier kwam veranderde er een aantal dingen, voornamelijk omdat het nu geen vakantie was maar we samen gingen wonen etc. Hebben we de eerste drie tot vier maanden bijna iedere dag ruzie met elkaar gehad haha.

Wees dus voorzichtig.  :thumb:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Cosyns Guy

Citaat van: Friendly op dinsdag 25 februari 2014, 18:30:44
Robinson7268

Om te kunnen trouwen zouden we naar Manilla moeten gaan , naar de Belgische ambasade.
Dit is toch de juiste manier of ben ik mis ? ;-)

Dank je voor jouw reactie !

Groetjes !!!!!
Welkom,je moet enkel naar Manila voor je marriage capacity,trouwen kan je in Davao ook hoor.Ter info,mijn vrouw is van Davao ook,om juist te zijn Calinan,Dacudao.

Amice

Citaat van: Friendly op maandag 24 februari 2014, 23:10:40
Hoi Iedereen,

Ik ben een 32 jarige Belg en heb sinds vorig jaar een relatie met een Filipijnse uit Davao.
In heel mijn leven heb ik nog nooit in een vliegtuig geweest (schrik ), maar ik heb geen keuze nu ;-) ,
ik wil eindelijk samen zijn bij haar omdat we elkaar zo hard missen en we willen starten met ons gezin.
Mijn ervaring in welke documenten ik nodig heb om naar daar te gaan is nul alsook welke documenten ik nodig heb om te kunnen trouwen in Manilla en waar kan ik elk document verkrijgen?
Mijn vliegtuigtickets zijn al besteld ( 17/11/2014 - 05/12/2014 )
Graag had ik begonnen om alles al klaar te hebben zodat ik rustig naar die periode kan verlangen.
Ik ben nieuw op dit forum , ik hoop echt dat ik ideeën en informatie kan krijgen van jullie !
Alvast hartelijk bedankt !!!
Vele groetjes !!!

Om in die periode te kunnen trouwen overigens is de tijd dat je daar bent maar zeer beperkt.
Alvorens te kunnen trouwen dient dat voornemen 10 dagen uit te hangen (net als in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag:) en zul je zowel vooraf als intussen dat huwelijk dan dienen te plannen.
Het kan, als alles goed voorbereid is maar je dient je wel ervan bewust te zijn dat  je na de trouwdag eigenlijk meteen weer  je terugreis naar  :belgiesmiley: zult moeten aanvaarden.

Je kunt er beter nog maar eens een nachtje over slapen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Friendly

hoi Soushkin,
Dank je om dit te delen !
Best wel grappig van die vrouw dat jij haar begreep , die zal ook eens goed geschrokken hebben !!!!
Ik zal de komende maanden nog heel wat kunnen nadenken wat er het beste lijkt om te doen.
Echt tof om jouw mooie reactie en ervaring !!!

Vele groetjes !!!!!!

Friendly

Cosyns Guy,

Hallo , dank om me te verwelkomen  ;-)

Ok , ik zie dat jij goed weet hoe het daar is in Davao.
Ik zal dit eens met mijn vriendin bespreken, misschien bedoelde ze dit wel om dat te doen in Manilla en dan trouwen in Davao.
Alvast bedankt voor jouw reactie en trouwens echt tof om ook bij jouw een mooie foto te zien !!! Veel geluk samen.

Groetjes ;-)

Friendly

Hey Amice,

Ik heb juist je berichtje gelezen.
We plannen om de eerst week in Manilla te blijven , als we alles tegen de donderdag zouden inbrengen dan zouden we de dinsdag de goedkeurig misschien krijgen, klopt dit ?
Ik hoop dat alles goed zal gaan , want blijkbaar zie ik op dit forum dat dit niet altijd zo is of ben ik mis ?
Zijn ze echt zo streng , want we hebben een goede eerlijke relatie en i, zou dit zo jammer vinden moesten ze het niet goedkeuren.
Stel je voor :-(
Ik dank je voor je reactie , altijd tof om goede informatie te krijgen van iedereen !!!
Het is echt een goed forum omdat iedereen iedereen hier helpt zie ik , top !!!!

Groetjes ;-)