petition for correction clerical error marriage certificate

Gestart door stef boss, zondag 2 maart 2014, 17:16:11

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

ik ben op 21 mei 2013 gehuwd in de filippijnen en achteraf hebben we gezien dat er 2 fouten in ons huwelijkscontract stonden mijn geboorteplaats en haar middel naam we hebben een petitie ingediend voor corectie deze is verstuurd per LBC naar NSO manila de min office ernaa stuurt de min office dit terug naar de gemaante ginds dan moet de gemeente alles corigeren en terug sturen naar een bureau van nso in manila hoe lang hierna kan men een gecorigeerde huwelijks akte aanvragen op nso heeft iemand dit ook mee gemaakt of weet hier iemand meer van met dank

nils

Bij mij was het eerst zoek geraakt en de tweede keer duur het zes weken voordat de correctie voor haar geboorteakte erdoor was,
Wil je een betrouwbare inschatting, dan kan je het beste een rad met opschriften van 6 weken tot nooit kopen en hier eens flinke draai aan geven. :lachen:

Soushkin

Als je het een beetje snel gedaan wilt krijgen is het het beste dat je er zelf heengaat, of je vrouw uiteraard. Ze zijn niet zo snel wat dat betreft. Als je het zelf doet kan je het binnen een week geregeld krijgen. Ik ken iemand die op een blacklist werd geplaatst en die binnen een week weer verwijderd heeft gekregen door iedere dag bij de immigratiedienst langs te gaan. Normale procedure kan tot zes maanden duren.

Brieven "moeten" sturen hier in de Filippijnen zal ik maar niet van uitgaan wat de overheid betreft als ik jou was. Ik heb vlak voor de afgelopen kerst een NBI clearance aangevraagd. Hadden ze een nieuw systeem gekregen, inplaats van dat ze mijn NBI aanvraag etc vanuit Manila naar Santa Rosa opsturen kon ik 'em toch mooi zelf op gaan halen in Manila. Een andere aanvragen was om een voor mij onduidelijke reden niet mogelijk maar ik moest toch in Manila zijn om mijn illegaliteit te regelen dus dat was verder niet zo erg.


Zelf doen of lang wachten, dat is mijn ervaring hier in de Filippijnen. De overheid en effectief werken gaan hier niet samen, het is geen Nederland waar het allemaal vrij goed geregeld is. Systematisch werken bestaat hier niet.


Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: