Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuwe bezuinigingsvoorstellen AOW.

Gestart door gosternokke, woensdag 5 maart 2014, 09:15:38

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf:

Ja, 30 % van 4% veronderstelde rente of winst. dus op bezit / vermogen (niet het eeste huis en dan nog een vrijstelling van ??) wordt geheven. Simpeler gezegd dus 1,2 % van dat vermogen. Mocht je dus aan het sparen zijn (voor een huis?) of spaargeld voor je oude dag hebben dan spaar je achter uit, de inflatie is hoger dan wat je overhoudt aan de rente na aftrek van deze belasting. Zo kun je door sparen op lange termijn je kapitaal helemaal vernietigen.

Ga je "wat" anders doen, hou er rekening mee dat bijna alles risico met zich meebrengt. al die mooie plannen van verzekeringen en banken. Vertrouw ze voor geen meter. Verliezen van 25 tot zelfs 100 % op enkele maanden zijn mogelijk en gebeuren ook, op enkele maanden zelfs.

Mijn beleggingsadviezen:

Kleine bedragen: koop heel groot in bij aanbiedingen. Voedsel en wasmiddelen, koffie etc zullen we altijd nodig hebben! maak er een hobby van de aanbiedingen door te snuffelen.

Investeer (maar informeer je goed van tevoren) op energie bezuinigende maatregelen. welke auto en hoeveel km rij je. Is een zuinige nieuwe auto interessant? Of rij je maar 5000 per jaar en zou je besparing aan benzine en onderhoud volledig of zelfs nog nmeer dan dat,  opgaan aan afschrijving.
Zorg voor energie zuinige spaarlampen en apparatuur, zeker als je toch nieuw gaat kopen. Soms zul je daarvoor andere lampen moeten kopen

Is je huis goed ge-isoleerd? Heeft zonne energie zin? Geyser, boiler, verwarmingsketel up to date of 22 jaar? Zijn er akties
Vergelijk je ziektekostenverzekeraar. sluit niet teveel verzekeringen.

Heb je alles mooi voor mekaar, vergeet niet te leven. straks is het voorbij. Voor de meeste mensen is hetb eigen huis het belangrijkste bezit. Woon je mooi, benm je tevreden, en hebt daarbovenuit nog aardig wat geld, denk dan aan verder onroerend goed. Eventueel voor de verhuur, eventueel ook in het buitenland, de EU of zelfs inb Azie. Wij Filipijnen forum leden zullen dan al snel aan de PH denken.

Misschien ben ik ouderwets maar ik zie (en heb in het verleden zelf financiele en verzekering en hypotheken verkocht) onroerend goed nog altijd als de beste belegging voor langere termijn.

Beleg met geld dat je kunt missen en niet dat je straks je tweede (verhuur) woning oid  met spoed MOET verkopen en daardoor eventueel een lage prijs moet accepteren.

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

bananacreek

#21
Als je hier op de  :smiley-philippines: geld hebt en je BENT NIET BANG DAT JE LATER BELAZERD WORDT DOOR JE  :smiley-philippines: PARTNER, dan is RE-investment inderdaad iets wat normaal gesproken zekers "meerwaarde" gaat opleveren.

Bijvoorbeeld toen ik nog "gelukkig" getrouwd was met mijn ex kocht ik een stukje land van 800 vierkante meter achter mijn huis voor 100 pesos per vierkante meter in 1992.



Diezelfde grond (op naam van mijn ex....... :negatief:) is nu 2700 pesos per vierkante meter waard........... :jajaja: :jajaja:

Ik bouwde mijn "werkplaats" voor 900 duizend pesos en dat zou nu tegen de twee miljoen pesos kunnen opbrengen.... :jajaja: (staat wel op mijn naam evenals het tweede huis).


boomerang

Citaat van: bananacreek op zondag 30 maart 2014, 09:24:13
Als je hier op de  :smiley-philippines: geld hebt en je BENT NIET BANG DAT JE LATER BELAZERD WORDT DOOR JE  :smiley-philippines: PARTNER, dan is RE-investment inderdaad iets wat normaal gesproken zekers "meerwaarde" gaat opleveren.

Bijvoorbeeld toen ik nog "gelukkig" getrouwd was met mijn ex kocht ik een stukje land van 800 vierkante meter achter mijn huis voor 100 pesos per vierkante meter in 1992.



Diezelfde grond (op naam van mijn ex....... :negatief:) is nu 2700 pesos per vierkante meter waard........... :jajaja: :jajaja:

Ik bouwde mijn "werkplaats" voor 900 duizend pesos en dat zou nu tegen de twee miljoen pesos kunnen opbrengen.... :jajaja: (staat wel op mijn naam evenals het tweede huis).



Inderdaad schijnt er een grote waardestijging plaats te vinden. Het probleem is dan wel om een potentiële koper met de nodige contanten te vinden. Veel onroerend goed staat hier vaak al vele jaren te koop.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag 30 maart 2014, 10:36:43
Citaat van: bananacreek op zondag 30 maart 2014, 09:24:13
Als je hier op de  :smiley-philippines: geld hebt en je BENT NIET BANG DAT JE LATER BELAZERD WORDT DOOR JE  :smiley-philippines: PARTNER, dan is RE-investment inderdaad iets wat normaal gesproken zekers "meerwaarde" gaat opleveren.

Bijvoorbeeld toen ik nog "gelukkig" getrouwd was met mijn ex kocht ik een stukje land van 800 vierkante meter achter mijn huis voor 100 pesos per vierkante meter in 1992.



Diezelfde grond (op naam van mijn ex....... :negatief:) is nu 2700 pesos per vierkante meter waard........... :jajaja: :jajaja:

Ik bouwde mijn "werkplaats" voor 900 duizend pesos en dat zou nu tegen de twee miljoen pesos kunnen opbrengen.... :jajaja: (staat wel op mijn naam evenals het tweede huis).



Inderdaad schijnt er een grote waardestijging plaats te vinden. Het probleem is dan wel om een potentiële koper met de nodige contanten te vinden. Veel onroerend goed staat hier vaak al vele jaren te koop.

Ja, inderdaad en het nog grotere probleem is om, als waneer er op installments gaat worden betaald, deze installments tijdig en regelmatig te innen ....contract of "deed of sale"...het is altijd hetzelfde: " I told you so many times that I will start paying you again as soon I have da money"............ :jajaja: :jajaja:

Luc

Citaat van: boomerang op zondag 30 maart 2014, 10:36:43
Inderdaad schijnt er een grote waardestijging plaats te vinden. Het probleem is dan wel om een potentiële koper met de nodige contanten te vinden. Veel onroerend goed staat hier vaak al vele jaren te koop.

Je moet ook wel kijken naar de waarde van de pesos toen en nu



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.