Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

TEV goedgekeurd

Gestart door wiking, vrijdag 21 maart 2014, 01:34:04

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Beste mensen,

Mijn vrouw gaat het visum afhalen op de ambassade binnenkort. Heb ook begrepen dat ze het CFO cursus moet doen in Manilla. Er is mij verteld dat de kans groot is dat ze anders geweigerd wordt als ze op het vliegveld is.

Enkel ben ik nog niet helemaal zeker welke documenten er meegenomen moeten worden.
Ik weet dat alle papieren legalised birth+marriage etc + legalisatie hier bij horen. Weten jullie misschien nog belangrijke stukken of tips/advies waar wij rekening mee moeten houden?
Bij haar inreizen  (enkeltje) heeft ze genoeg cash geld, en cc mee. Lijkt me voldoende, verder nog iets dat ik over het hoofd zie?

Moet ze ook een reisverzekering afsluiten? In de brief die ik gekregen heb staat hier niets van in. Wel dat na aankomst bij verschijnen van de brief op de mat ze moet melden op het gemeentehuis. Moet ze hierna ook Nederlandse zorgverzekering afsluiten?

mvg,

Wiking

Amice

De requirements voor het CFO seminar vind je hier:
http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833#ThirdA

Haar visum is al goedgekeurd dus die de documenten daarvoor zijn al in bij bekend de IND. Zij moet wel haar paspoort afgeven bij de ambssade om de sticker erin aan te brengen, dat gebeurd in malysie als het goed is.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: Amice op vrijdag 21 maart 2014, 02:53:54
De requirements voor het CFO seminar vind je hier:
http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833#ThirdA

Haar visum is al goedgekeurd dus die de documenten daarvoor zijn al in bij bekend de IND. Zij moet wel haar paspoort afgeven bij de ambssade om de sticker erin aan te brengen, dat gebeurd in malysie als het goed is.


In MALEISIE?? Is dat in navolging van het Thai-gesjoemel destijds?
Of zijn ze van Thailand naar Maleisie verhuisd?

Amice

Eerder mochten de ambassades de sticker zelf plaatsen en voor touristen zelfs goedkeuren maar daar is een einde aan gekomen en dat wordt nu centraal voor azie geregeld in kuala lumpur had ik begrepen.(geldt overigens enkel voor  :nederlandsevlag:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

robinson7268

Reisverzekering is voor TEV/MVV niet verplicht. Zodra ze haar VVR pasje in bezit heeft is ze vanaf de datum die op het pasje staat (ook met terugwerkende kracht) verplicht verzekerd via een Nederlandse zorgverzekering die je zelf moet afsluiten. Het beste is voor de zekerheid zelf een reisverzekering (bijv. via OOM) af te sluiten voor 1 á 2 maanden. De eventueel teveel betaalde premie kun je terug vragen als je een kopie van het VVR pasje opstuurt.

wiking

Bedankt voor de reacties. Inderdaad het gaat via Maleisië hoorde ik van mijn vrouw. Alleen moest ze een afspraak maken om te komen. Duurt nog 2 weken.

Blauwvinger

Misschien domme vraag. Wat is een  VVR pasje?

Budgie

Dat is het pasje dat je partner krijgt zo gauw ze hier is geregistreerd en ze haar verblijfsvergunning regulier ( VVR) heeft gekregen van de IND
Getting older beats the alternative -dying young

wiking

Is het verstandig om voor mijn vrouw haar transscript of records te laten aanvragen en legaliseren ( van bewijs van inschrijving scholen etc) of heeft dit geen zin?

erikjohan

Heeft altijd zin wiking en vooral legaliseren anders heeft het geen waarde .