terminal fee en traveltax voor een filipijn die het land verlaat met werkvergun.

Gestart door buizesmurf, dinsdag 25 maart 2014, 19:14:26

Vorige topic - Volgende topic

buizesmurf

hoeveel is momenteel het totaal bedrag dat een filipijn,met een werkvergunning,moet betalen als hij het land verlaat via de internationale luchthaven van manila.terminal fee,traveler tax en mischien nog andere kosten...
Alvast bedankt
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

gosternokke

Traveltax is volgens mij nog steeds 1620 peso , correct me if Iam wrong    Terminal fee was altijd 750 peso, maar zit dat tegenwoordig niet bij de ticketprijs ?  of is dat alleen bij binnenlandse vluchten ?

Als OFW moet je ook noog een extra bedrag betalen heb ik wel eens gelezen ,voor de OFW kas, maar meestal betalen ze dat al op de recruitment agency toch ?

PHwaarde

De terminal fee op NAIA 1 is tegenwoordig verlaagd naar 550 PHP voor internationale vluchten.

Travel tax heb ik nog nooit van gehoord. Zit dat niet gewoon in de ticketprijs inbegrepen?

Moet mijn Filipijnse echtgenote die binnenkort met een enkeltje vanuit Manilla naar Nederland vliegt om bij mij te komen wonen, behalve de terminal fee nog extra kosten betalen op de luchthaven?

MadRed

Citaat van: PHwaarde op woensdag 26 maart 2014, 13:37:16
De terminal fee op NAIA 1 is tegenwoordig verlaagd naar 550 PHP voor internationale vluchten.

Travel tax heb ik nog nooit van gehoord. Zit dat niet gewoon in de ticketprijs inbegrepen?

Moet mijn Filipijnse echtgenote die binnenkort met een enkeltje vanuit Manilla naar Nederland vliegt om bij mij te komen wonen, behalve de terminal fee nog extra kosten betalen op de luchthaven?

Ja zolang ze nog het PH paspoort voorlegt om het land uit te gaan is ze die tax verschuldigd. Pas als je een andere nationaliteit heeft hoeft dat niet meer.
1620 klopt wel ongeveer.

Pinocchio

Citaat van: MadRed op woensdag 26 maart 2014, 16:36:01


Ja zolang ze nog het PH paspoort voorlegt om het land uit te gaan is ze die tax verschuldigd. Pas als je een andere nationaliteit heeft hoeft dat niet meer.


Je hoeft geen andere nationaliteit te hebben.

Permanent verblijf in het buitenland is voldoende om geen traveltax te moeten betalen,je moet het dan wel kunnen aantonen en je moet wel voet bij stuk houden, want gemakshalve willen ze je toch laten betalen.
Documenteer u dus.

Zoals gewoonlijk is het niet zo eenvoudig in de Filippijnen als zou kunnen voor traveltax:


How much is the Philippine Travel Tax?

PHP 2,700. - for first class passengers and PHP 1,620.- for economy class
passengers. The standard reduced rate for minors is (PHP 1,350.- / PHP 810.-),
and the privileged reduced rate for dependents of overseas Filipino contract
workers is (PHP 400.- / PHP 300.-).

Who are exempted from paying the Travel Tax?

Filipino citizens who are permanent residents abroad and Balikbayan visitors,
who have stayed in the Philippines for less than one year (under Sec. 2 (1) of
Executive Order No. 283, which amended P.D. No. 1183, as amended). Also
exempted are Overseas Filipino Contract Workers.


Zie:http://www.philippine-embassy.de/bln/images/ConsularSection/OtherServices/pdf/5dFAQ.Travel.Tax.pdf

Budgie

Qoute:
Who are exempted from paying the Travel Tax?

Filipino citizens who are permanent residents abroad and Balikbayan visitors,
who have stayed in the Philippines for less than one year
Qoute:
Als ze met een visum naar hier komen de eerste keer zijn het nog geen permanent residents dus betalen.
Sorry ze kunnen nog steeds teruggestuurd worden als er iets fout is
Getting older beats the alternative -dying young

buizesmurf

Vandaag een seminary bij CFO in manila gevolgd.De traveltax bedraagd momenteel 1620 peso voor economy class + 550 peso,s voor de terminalfee in Manila...
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Pinocchio

Citaat van: Budgie op woensdag 26 maart 2014, 21:33:46

Als ze met een visum naar hier komen de eerste keer zijn het nog geen permanent residents dus betalen.


Zelfs een Filippino die 30 jaar ergens buiten de Filippijnen woont is geen "permanent" resident als er op het document niet staat PERMANENT.

Zoek maar eens een identiteitsbewijs waarop staat dat je ergens permanent woont.

Dus moet je met allerlei documenten bewijzen dat een identiteitsbewijs inhoud dat je er permanent woont.

Amice

Citaat van: Pinocchio op donderdag 27 maart 2014, 02:34:10
Citaat van: Budgie op woensdag 26 maart 2014, 21:33:46

Als ze met een visum naar hier komen de eerste keer zijn het nog geen permanent residents dus betalen.


Zelfs een Filippino die 30 jaar ergens buiten de Filippijnen woont is geen "permanent" resident als er op het document niet staat PERMANENT.

Zoek maar eens een identiteitsbewijs waarop staat dat je ergens permanent woont.

Dus moet je met allerlei documenten bewijzen dat een identiteitsbewijs inhoud dat je er permanent woont.

Het gaat erom waar je hoofdzetel is, aldus waar je als inwoner bent ingeschreven en daar het merendeel van de tijd verblijft.

In  :nederlandsevlag: kun je na 8 maanden verblijf in het buitenland feitelijk al administratief uitgeschreven worden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: buizesmurf op woensdag 26 maart 2014, 23:50:47
Vandaag een seminary bij CFO in manila gevolgd.De traveltax bedraagd momenteel 1620 peso voor economy class + 550 peso,s voor de terminalfee in Manila...

Heb jij dat mme mogen volgen?? Dat is dan wel een primeur!