terminal fee en traveltax voor een filipijn die het land verlaat met werkvergun.

Gestart door buizesmurf, dinsdag 25 maart 2014, 19:14:26

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: buizesmurf op woensdag 26 maart 2014, 23:50:47
Vandaag een seminary bij CFO in manila gevolgd.De traveltax bedraagd momenteel 1620 peso voor economy class + 550 peso,s voor de terminalfee in Manila...

  @ Buizesmurf,      Ik snap het niet helemaal in je eerste posting praat je over iemand met een werkvergunning , dus ik ging er vanuit dat het iemand zou zijn die als OFW zou gaan werken.    Nou praat je over CFO , en dat heeft een OFW niet nodig.  Gaat het om je vriendin die naar  :belgiesmiley:  komt ?

Cosyns Guy

Citaat van: Pinocchio op donderdag 27 maart 2014, 02:34:10
Citaat van: Budgie op woensdag 26 maart 2014, 21:33:46

Als ze met een visum naar hier komen de eerste keer zijn het nog geen permanent residents dus betalen.


Zelfs een Filippino die 30 jaar ergens buiten de Filippijnen woont is geen "permanent" resident als er op het document niet staat PERMANENT.

Zoek maar eens een identiteitsbewijs waarop staat dat je ergens permanent woont.

Dus moet je met allerlei documenten bewijzen dat een identiteitsbewijs inhoud dat je er permanent woont.
Nu dacht ik altijd als het land je,in ons geval,een tarjeta de residencia uitgeeft met alle data en adres en je een Spaans identiteitsnummer geeft dat dat wel genoeg bewijs is dat je permanent in dat land,Spanje dus,verblijft.Dus waarom zou er dan "permanent"moeten op vermeld staan op het document.

Pinocchio

In de Filippijnen wordt de Filippijnse "logica" gevolgd, niet wat wij denken dat de universele logica is.

Cosyns Guy

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 28 maart 2014, 01:08:23
In de Filippijnen wordt de Filippijnse "logica" gevolgd, niet wat wij denken dat de universele logica is.
Zal dan wel eerder de "Money" logica wezen dan de typische Filipino logica denk ik...kan fout zijn tuurlijk.. :lachen:

Soushkin

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 28 maart 2014, 01:49:58
Zal dan wel eerder de "Money" logica wezen dan de typische Filipino logica denk ik...kan fout zijn tuurlijk.. :lachen:

What's the difference?

:lachen:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Pinocchio

Enkele jaren geleden op een vlucht van Dumaguete naar Hong Kong via Manila met Cebu Pacific.
Mijn vrouw heeft reeds meer dan 25 jaar een Belgisch pasport en werd bij het inchequen gevraagd om travel tax te betalen maar ze weigerde en we konden naar de pre-boading ruimte.
Aan mij met eenzelfde pasport werd niets gevraagd.
Daar werd haar naam omgeroepen en bij Cebu Pacific vroeg men haar opnieuw de travel tax te betalen, zoniet zou haar valies van het vliegtuig worden gehaald.
Ze weigerde opnieuw en ging naar de directeur van de luchthaven die haar gelijk gaf. Probleem opgelost.
Filippijnse logica!
Jaren geleden toen Cebu Pacific tickets nog niet konden worden aangekocht met een buitenlandse visa kaart vroeg ik vrienden die weken voor ons naar de Filippijnen reisden om voor ons tickets van CP te kopen Hong Kong-Manila-Hong Kong in Dumaguete.
Dit kon enkel mits het betalen van travel tax tenzij ze het fisieke paspoort zagen.
Traveltax betalen of geen tickets.
Filippijnse logica!
Maar deze Filippijnse logica is besmettelijk.
Toen ik mijn vrouw, die in Manila moest zijn, vroeg om mijn rijbewijs in de Belgische ambassade te laten vertalen en haar een kleuren kopij meegaf van mijn Belgisch rijbewijs werd dit geweigerd, enkel een fisiek rijbewijs wilden ze vertalen.
Belgisch/Filippijnse logica!

buizesmurf

Citaat van: gosternokke op donderdag 27 maart 2014, 08:46:20
Citaat van: buizesmurf op woensdag 26 maart 2014, 23:50:47
Vandaag een seminary bij CFO in manila gevolgd.De traveltax bedraagd momenteel 1620 peso voor economy class + 550 peso,s voor de terminalfee in Manila...

  @ Buizesmurf,      Ik snap het niet helemaal in je eerste posting praat je over iemand met een werkvergunning , dus ik ging er vanuit dat het iemand zou zijn die als OFW zou gaan werken.    Nou praat je over CFO , en dat heeft een OFW niet nodig.  Gaat het om je vriendin die naar  :belgiesmiley:  komt ?

Gaat om mijn vriendin,die naar hier komt met..
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Cosyns Guy

Citaat van: Soushkin op vrijdag 28 maart 2014, 02:38:09
Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 28 maart 2014, 01:49:58
Zal dan wel eerder de "Money" logica wezen dan de typische Filipino logica denk ik...kan fout zijn tuurlijk.. :lachen:

What's the difference?

:lachen:
the difference is,money is international,the philis local.... :lachen: