Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rook oventje

Gestart door janvanderijt, zaterdag 17 mei 2014, 05:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: josv op maandag  5 januari 2015, 13:33:21
Citaat van: jim miata op maandag  5 januari 2015, 05:37:28
Makreel zou te gek zijn heb ik hier nog nooit gezien,

En toch heb ik hier wel eens gerookte vis gegeten die ( voor mij dan ) verdomd veel weg had van gerookte makreel. Was door een Nederlander gemaakt. Als ik hem weer eens zie zal ik eens vragen wat voor soort vis het was !

Ik/wij eten hier bijna  iedere week makreel als het voorradig is. De visvendor hier weet dat en brengt het aan de deur, als hij makreel heeft blijft hij staan wachten, als hij het niet heeft is die zo weer weg.  :lachen:

Wat precies het seizoen daar voor is weet ik ook niet maar het is meeste tijd van het jaar wel voor handen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

vers gerookte makreel amice?

Amice

Citaat van: janvanderijt op woensdag 25 maart 2015, 06:00:49
vers gerookte makreel amice?

Nee verse makreel niet gerookt  maar wel lekker. :jajaja:

Uiteraard kunnen de rokers die dan zelf roken in hun tonnetje, dan blijven ze tenminste nog bezig.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

yep daar ben ik mee bezig dus heerlijk


Lenn

Ziet er goed uit Jan, en veel plezier.

josv

Citaat van: Amice op woensdag 25 maart 2015, 04:51:36

Ik/wij eten hier bijna  iedere week makreel als het voorradig is. De visvendor hier weet dat en brengt het aan de deur, als hij makreel heeft blijft hij staan wachten, als hij het niet heeft is die zo weer weg.  :lachen:

Wat precies het seizoen daar voor is weet ik ook niet maar het is meeste tijd van het jaar wel voor handen.

Amice, wat is de pinoy naam voor die vis ??
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lorre

Citaat van: josv op donderdag 26 maart 2015, 14:00:53
Citaat van: Amice op woensdag 25 maart 2015, 04:51:36

Ik/wij eten hier bijna  iedere week makreel als het voorradig is. De visvendor hier weet dat en brengt het aan de deur, als hij makreel heeft blijft hij staan wachten, als hij het niet heeft is die zo weer weg.  :lachen:

Wat precies het seizoen daar voor is weet ik ook niet maar het is meeste tijd van het jaar wel voor handen.

Amice, wat is de pinoy naam voor die vis ??

Als ik het goed voor heb, is het in tagalog linatsay (of iets wat er op lijkt :floet:).

Amice

Citaat van: josv op donderdag 26 maart 2015, 14:00:53
Citaat van: Amice op woensdag 25 maart 2015, 04:51:36

Ik/wij eten hier bijna  iedere week makreel als het voorradig is. De visvendor hier weet dat en brengt het aan de deur, als hij makreel heeft blijft hij staan wachten, als hij het niet heeft is die zo weer weg.  :lachen:

Wat precies het seizoen daar voor is weet ik ook niet maar het is meeste tijd van het jaar wel voor handen.

Amice, wat is de pinoy naam voor die vis ??


Mijn vriendin zegt "alumahan" zo kent zij het maar er zijn meerdere benaming voor blijkt :

mataan
kabalya
linatsay
worden allen gebruikt om "mackerel" aan te duiden, zal wel streek gebonden zijn dan.   :weetikniet:
Of wellicht dat de pinoys er zelf nog niet uit zijn.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Kent er trouwens iemand de Engelse of :smiley-philippines: naam van deze vissen?



Was een hele lekkere, smaakvolle vis, maar naam vergeten.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.