Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op dinsdag 28 april 2015, 02:58:21
Citaat van: boldy op maandag 27 april 2015, 15:54:20
Nou ik heb het nog nooit meegemaakt hoor Amice en ik geloof er ook niet zo in dat er echt gebruik van wordt gemaakt om te stoppen met werken.
Ik kan er uiteraard helemaal naast zitten. Ik moet wel bekennen dat ik alweer 17 jaar straatmaker bij de gemeente ben.
Gelukkig maar want in de bouw wilt binnenkort niemand meer werken als ze doorgaan met waar ze mee bezig zijn.


goed ik ga  :offtopic: dus beter weer  :ontopic:




Tja, ik weet het ook niet boldy wel dat er wetten voor zijn en dat de Arbo daar op toeziet. Waarbij ik me zo kan voorstellen dat er voorwaarden worden gesteld om blootstelling aan de zon tegen te gaan.
Zoniet dan meten zowel de regering als het KWF met dubbele maten en mogen de zonnebanken ook wel weer lijkt me dan.

Maar als gemeente werkers al niet stoppen met straten gedurende een hittegolf, dan zal dat in de bouw al wel helemaal niet gebeuren.

Al met al begint het dan toch een grote onzin bende te worden daar want zelfs Spanje en ook hier in de phils zie je het wel, houden ze siesta gedurende de warmste tijd van de dag maar gaan dan tot laat door.




Ja en die siesta is geen echte siesta in de zin van het woord maar gewoon ongeveer 2 uur die ze gewoon besteden aan een warme maaltijd al dan niet thuis of op restaurant.
En hier is het nog gewoon 40 uren week en soms zelf langer in het fruit seizoen.

Pinocchio

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 28 april 2015, 15:00:11
Ja en die siesta is geen echte siesta in de zin van het woord maar gewoon ongeveer 2 uur die ze gewoon besteden aan een warme maaltijd al dan niet thuis of op restaurant.
En hier is het nog gewoon 40 uren week en soms zelf langer in het fruit seizoen.

In de Filippijnen is het een dagelijks gebruik.
In Nederland neemt men het mee "voor de hond" :lachen: :lachen: :lachen:
En nu wordt het ook in Belgie gebruikelijk.

Gents 'restorestje' al in 66 restaurants verkrijgbaar
Het 'restorestje', het doosje waarmee Gentenaars overschotten op restaurant mee kunnen nemen naar huis, is een groot succes. 66 horecazaken doen al mee aan de   actie tegen voedselverspilling.:jajaja: :jajaja: :jajaja:.

http://weekend.knack.be/lifestyle/culinair/gents-restorestje-al-in-66-restaurants-verkrijgbaar/article-normal-630331.html