Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geboorteakte online opvragen.

Gestart door gosternokke, zondag 25 mei 2014, 23:16:26

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Even een vraag .  Ik heb momenteel in  :nederlandsevlag:  een privaatrechtelijke procedure lopen tegen iemand met  :smiley-philippines: nationaliteit ( die niet mijn echtgenote is )

De rechtbank vraagd mij een :  Authentiek afschrift van de geboorteakte-gedateerd, gewaarmerkt en niet ouder dan 3 maanden.  te overleggen van deze persoon.

Nou heb ik wel eens gehoord dat het mogelijk is online geboorteaktes te kunnen aanvragen, dacht op het forum te hebben gelezen ook maar kan het niet meer vinden.

   1 Via  welke site is dit te doen ?

    2 hoe lopen dan de betaling hiervoor ?

    3 moet de aanvrager een bepaalde relatie hebben met de persoon van wie je de geb. akte vraagd of kan ieder willekeurig iemand dit opvragen?

     4 wat houd gewaarmerkt in ?    is dat gewoon een stempel  of moet zo een ding ook nog langs de ambassade om als echt te worden verklaard ?


     Spoed is geboden als de rechtbank de gegevens niet binnen 4 weken heeft word de zaak niet ontvankelijk verklaard   :negatief:

Lorre


gosternokke

Dank Lorre voor de snelle reactie  :thumb:   iemand nog wat zinnigs op de andere vragen ?

Lorre

Staat allemaal verwoordt op de site, denk ik zo maar.  Probeer het even uit en je krijgt vanzelf een antwoord op je vragen, ik probeerde het deze voormiddag ook eens uit en alles komt slim. :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb:

Amice

Het zal iig wel door DFA gelegaliseerd moeten worden en ook door de  ambassade in manila te worden geverifieerd.

Dat alles is wel te doen binnnen 4 weken vanuit manila maar voor overseas countries rekenen ze al met 2-3 maanden maar ik mag aannemen dat je advocaat om verlenging van de termijn gaat vragen, deze is afgegeven voor documenten in  :nederlandsevlag: en kan de redelijkheid en billijkheid dienende niet gelden voor de andere kant van de wereld.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Oei , das wel een probleem als het ook nog langs DFA en ambassade moet, want die census stuurd dat ding natuurlijk naar mij toe.   Allemaal niet zo eenvoudig   :negatief:

gosternokke

@ Amice, ik zie op de site van e-census, rechtsboven staat een foto van een birthcerficate, die worden dus afgedrukt op speciaal papier van de NSO.


Zou de rechtbank die dan ook welicht zonder  DFA en anb. accepteren ?   neem aan dat dat speciale papier toch wel watermerk en zo bezit en niet zo makkelijk te vervalsen is

gosternokke

Citaat van: Lorre op zondag 25 mei 2014, 23:45:34
Staat allemaal verwoordt op de site, denk ik zo maar.  Probeer het even uit en je krijgt vanzelf een antwoord op je vragen, ik probeerde het deze voormiddag ook eens uit en alles komt slim. :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb:



Ja , ik zit net ook even te kijken maar voor een birthcertificatie moet je nog al wat gegeven weten van die persoon, geboortedatum en plaats weet ik wel, maar niet de naam van vader en moeder en of het een late registration betreft , dus dat gaat niet goedkomen lijkt mij . :negatief:

Amice

Nee dat gaat simpel niet goedkomen nee want onder terms staat ook nog vermeldt dat de aanvrager dus een relatie dient te hebben met de betrokkene, dat geldt of staat eigenlijk enkel onder de noemer van binnen de filippijnen maar voor oversea kan maar zo hetzelfde gelden.

Mijn idee daarvoor is dat indien ze bezwaar maken dat het eigenlijk een verzoek van de rechtbank is(courtorder) dus wellicht dat ze het dan wel sturen.

Citaat van: gosternokke op maandag 26 mei 2014, 09:10:54
@ Amice, ik zie op de site van e-census, rechtsboven staat een foto van een birthcerficate, die worden dus afgedrukt op speciaal papier van de NSO.


Zou de rechtbank die dan ook welicht zonder  DFA en anb. accepteren ?   neem aan dat dat speciale papier toch wel watermerk en zo bezit en niet zo makkelijk te vervalsen is

Het zijn juist de vervalsingen die ertoe geleid hebben dat het via DFA en ambassade dient te gaan.
M.i. kun je beter iemand dit in Manila of zo laten regelen, liefst iemand die ook meer van de persoon zelf afweet, ik denk dat het sneller gaat dan online.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

ik heb vroeger voor meerdere leden op het andere forum een gecertificeerd geboorte akte geregeld in Manilla. mede daarom hebben ze mij daar in de ban gedaan ,ik heb daar toen veel ruzie om gehad met diverse leden .  enkele leden hier moeten dat nog weten waaronder Mawibata [biker].  ik werd voor alles en nog wat uit gemaakt en iedereen wist het beter. er waren leden die beweerden dat je zo iets in iedere stad kon regelen [nee dus] er waren leden die het veel te duur vonden, en ik was een ras oplichter, er was één zo,n wous bij die mij wel even op zou zoeken tuis en mij de kop wouw verbouwen [pm], wel heb hem jammer genoeg niet gezien hier, zelfs die volidioot die daar nu de scepter zwaait bemoeide zich er mee. toen was ik natuurlijk vlot klaar met dat kut forum . sorry .

kan je vertellen dat het niet binnen een paar dagen te regelen is. ben er dan ook bang voor dat je in tijdnood komt Gosternokke .

ik regelde dat via een schoon zuster die ook in Manilla woont , zij kon zodoende een leuk zak centje bij verdienen en regelde het dan ook perfect .nooit geen problemen mee gehad en diverse mensen zijn haar dan ook nog dankbaar voor .

de kosten voor een gecertificeerd geb akte waren toen ong, 3200 peso ,en ik meende dat zij toen 5 of 6000 peso vroeg voor het totaal . dus had zij ook leuk de kost verdiend. maar als je vrienden of fam hebt wonen in manilla die het voor je willen regelen ben je natuurlijk voor 3500 klaar .

voor mensen van over ver was het toen een geweldige uitkomst . je kunt voor 50 euro niet naar manilla reizen en daar ook nog eens bij verschillende instanties uren in de rij gaan staan voor dat geld.

helaas heb ik geen contact meer met mijn schoonzuster, ook weet ik niet of zij dit nog wil doen . maar het is de schoonmoeder van een member hier en wel van LOYD  dan zul je die even een pm moeten sturen en vragen hoe lang het duurt voor je zo iets klaar hebt en thuis gestuurd hebt . 

jens.....   

   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.