Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

CFO-sticker

Gestart door Nemo, vrijdag 30 mei 2014, 15:09:33

Vorige topic - Volgende topic

daf105paccar

Citaat van: Rich op zaterdag 12 december 2015, 18:01:39
Citaat van: ronny op zaterdag 12 december 2015, 17:53:47
als ik met mijn vrouw die in de philipijnen woont op reis ga voor 10 dagen naar thailand moet ze dan ook cenimar volgen en sticker hebben

Neen dan is het niet nodig.

"sticker" is enkel nodig bij emigratie niet voor vakantie.(voor een  :smiley-philippines: die op de  :smiley-philippines: woont)

ronny

ok dank u voor informatie

Rich

Toch nog maar eens voor alle duidelijkheid.

Visum goedgekeurd?    ZONDER CFO sticker  ( https://love2type.wordpress.com/2013/04/27/cfo-sticker-for-fiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-national/ )kom je het land niet uit.

Een goed jaar geleden komen wij een koppel tegen in een supermarkt in onze woonplaats. Hij Belg en zij Filippijnse.
We raken aan de praat, en het bleek dat de vrouw haar dochters ook in België zijn en dat ze problemen hadden met de aanvraag van het visum van haar meerderjarige zoon. Ze heeft drie kinderen dus voor haar laatste kind waren er problemen.

3 x visum aangevraagd en 3x geweigerd om allerlei redenen.
De man vertelde mij dat ze  al twee jaar een advokaat hebben om de zaak op te lossen.

Ik heb het koppel de volgende raad gegeven.
Gooi die advocaat die veel geld kost en niets oplost buiten en contacteer de federale ombudsman, en leg jullie probleem uitgebreid uit in een mail.

Zo gezegd zo gedaan, en na een week hadden ze een dossiernummer en de ombudsman ging zien wat hij kon doen.

Om een lang verhaal kort te maken.   Enige tijd later hadden zij het visum voor hun zoon te pakken .  Alsnog goedgekeurd.   En zo heb ik al meer dan een koppel geholpen dus ik was ook blij voor hen natuurlijk  :happy:

Zojuist belde de man mij, vertelde dat zijn stiefzoon op de luchthaven in Manila staat en het land niet uit mag.   GEEN CFO STICKER IN HET PASPOORT !!!!

Natuurlijk vraag ik hem hoe dat in hemelsnaam kan dat ze dat "vergeten" zijn om hem het seminar te laten volgen, want dat heeft zijn vrouw en haar dochters toch ook moeten doen?

Ja maar zij dacht dat dat voor hem niet nodig was  :ikkeniebegrijp:     Onbegrijpelijk toch en eigen schuld natuurlijk.

Tja ze zitten in zak en as nu want ..................vlucht weg en weeral geld kwijt,....seminar volgen,...nieuwe vlucht boeken.

Ik zei hem aan de telefoon dat ik zoiets echt niet begrijp hoor.

Dus mensen, zie dat je partner en kinderen altijd een seminar volgen en een CFO sticker in hun paspoort hebben.
Rich de Nederbelg.

Jan69

En kunnen ze die CFO sticker halen voor het visa is goedgekeurd?

Het is echt een zotteles spel, tweemaal naar cebu voor medisch onderzoek, dan naar manila 2 of 3 keer, dan naar cebu voor de  CFO, dat zijn 5 reizen. Pak 4000P per keer, is 20000P of 400€ voor wat eiegenlijk....

Rich

De CFO sticker kan je in het paspoort laten plakken enkel als het visum is goedgekeurd.
Rich de Nederbelg.

Blauwvinger

Citaat van: Jan69 op dinsdag  3 mei 2016, 20:54:01
En kunnen ze die CFO sticker halen voor het visa is goedgekeurd?

Het is echt een zotteles spel, tweemaal naar cebu voor medisch onderzoek, dan naar manila 2 of 3 keer, dan naar cebu voor de  CFO, dat zijn 5 reizen. Pak 4000P per keer, is 20000P of 400€ voor wat eiegenlijk....
Volgens mij kan dat ook in 1 reis (2 dagen) 1 dag ambassade en de volgende dag 5:00  am bij het CFO kantoor (dan ben je als eerste aan de beurt)
:atyourservice:

Rich

Mijn vrouw deed het in een dag.  Vooraf seminar gevolgd, naar de ambassade om  paspoort met visum af te halen en daarna meteen naar CFO om sticker te halen, en klaar is Kees.
Rich de Nederbelg.

The last Jedi


Hoi iedereen,

er staat al veel informatie op dit forum over het CFO seminar en de CFO sticker (waarvoor dank).

Misschien even herhalen:

1) bij de online afspraak: moet je dus een pasfoto van je Filipijnse verloofde / echtgenote  uploaden. (zoals reeds gemeld door Pinay Lover in "visum C met het oog op huwelijk in België - de hele procedure")

2) daarna moet je een registratie form invullen met allemaal gegevens over jou en je Filipijnse verloofde / echtgenote

Hierbij een tip: het is best dat je een pdf file maakt of print screen van al die gegevens. En deze naar je Filipijnse verloofde / echtgenote stuurt.

Reden: al die gegevens  moet ze "manueel" opnieuw noteren in het CFO kantoor.

Ik weet niet als dit voor al de CFO kantoren geldt, maar dit is wel het geval voor het CEBU kantoor.

Daar geldt: "You must be at the CFO Cebu office at least an hour and a half for the registration procedure"

Dit heb ik gelezen op het internet:

"What an embarrassing example of Filipino bureaucracy. First you must fill in all your personal data online but the site is not working on mobile phones. How many Filipinas have their own PC so they are all forced to use unsafe virus ridden public computers. Then you must be there 90 minutes before your appointment because you have to fill in that very same form again! You better remember your spouse's mother's maiden name and all those data they ask or you will have a problem. You must bring pictures but your spouse is not allowed in the building not even to help you fill that form, even though it's all about whether the spouse is reliable or not, but not allowed to come. At the end they printed the certificate upside down and made us pay 400 P for a new one."

Groeten,

William