Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

OPGELET verlaten ph

Gestart door apollo, zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: panshit op zaterdag 21 februari 2015, 10:22:27
Sorry begrijp ik goed dat ik 7 dagen van te voren al op het vliegveld moet zijn voor de clearens? Wat is BI

Je kan samen met de OFW kamperen op NAIA  :biggrinn:

Als je minder dan 6 maanden op een toeristenvisum verblijft hoef je geen "Exit Clearance".

Ifugao

Vandaag dus vastgehouden op NAIA omdat ik geen Clearance had. Ik heb altijd gedacht dat een Clearance bij elke visum verlenging van 2 maanden werd afgegeven. Dit is dat Certificate waar op staat dat je niet op een blacklist staat. Blijk ik het dus goed mis te hebben. Ik had mijn boardingpass al en bij Immigration werd ik mooi teruggestuurd naar BI in Manila. Na ongeveer 35 loketten te hebben bezocht, 25 velletjes a4 ingevuld, 850P betalen, en na 3 werkdagen kan ik het ophalen. Ticket weg, Hotel booking in Kuala Lumpur weg............ 3 extra nachten in Manila doorbrengen. Ik ben NIET blij!

Amice

Citaat van: Ifugao op maandag 23 februari 2015, 11:21:25
Vandaag dus vastgehouden op NAIA omdat ik geen Clearance had. Ik heb altijd gedacht dat een Clearance bij elke visum verlenging van 2 maanden werd afgegeven. Dit is dat Certificate waar op staat dat je niet op een blacklist staat. Blijk ik het dus goed mis te hebben. Ik had mijn boardingpass al en bij Immigration werd ik mooi teruggestuurd naar BI in Manila. Na ongeveer 35 loketten te hebben bezocht, 25 velletjes a4 ingevuld, 850P betalen, en na 3 werkdagen kan ik het ophalen. Ticket weg, Hotel booking in Kuala Lumpur weg............ 3 extra nachten in Manila doorbrengen. Ik ben NIET blij!

Zover mij bekend is dat hetzelfde als de Exit clearance, niet dat er verwarring ontstaat dat er 2 clearance nodig zijn voor vertrek.

Zwaar knudde dus.  :jajaja:

Buitenlanders pesten.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: apollo op zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49
Opgelet bij het verlaten van de filippijnen wordt door immigratie het ECC (emigration clearance certificate )gevraagd. Indien je dit niet kan voorleggen bij een verblijf langer dan 6 maanden ben je zoals ik de pineut. :denk: :negatief:. Twee vluchten gemist :confused2:  :thankyoufw5:

http://immigration.gov.ph/index.php/faqs/emigration-clearance-certificate-ecc

Dit was de eerste post in dit topic. Gepost minder dan 1 jaar geleden.

Dan zou je toch denken dat dit een waarschuwing is voor hen die dit lezen temeer dat de titel van het topic een en ander laat vermoeden.

Niet dus. :confused2:

panshit

Als je langer dan 6 maanden in phil bent en je gaat er uit dan kun je toch  op het vliegveld
in Manila je clearens halen?
Ik zou graag duidelijkheid willen omdat ik nu 1 1/2 jaar in de phil bent en van plan ben binnenkort naar Hong Kong te gaan en weer terug.
Panshit

Bulldozer

Als je langer dan 6 maanden als TOERIST in de filippijnen bent kan je die exit clearence dus NIET op het vliegveld krijgen maar moet je naar een BI branch waar deze geleverd worden. Niet elke branch geeft die ECC clearence. Zie website van BI voor meer informatie. En ben je er niet zeker van, gewoon naar bi gaan om daar te vragen. Beter 1x daar vragen dan 1x een nieuwe vlucht moeten boeken omdat je het land niet uit mag. TIP, ga om 08:00 zodat het nog rustig is.

Pinocchio


Pinocchio

Citaat van: Bulldozer op maandag 23 februari 2015, 13:17:53
Als je langer dan 6 maanden als TOERIST in de filippijnen bent

Balikbayans worden als gewone TOERISTEN beschouwd van zodra hun oorspronkelijk Balikbayan visum van 1 jaar verstreken is.

pierrevanwies

Citaat van: pierrevanwies&segers op vrijdag 20 februari 2015, 15:08:04
effe opletten hier ,

  A FOREIGN NATIONAL MAY APPLY FOR THE ECC AT LEAST 72 HOURS PRIOR TO HIS/HER DEPARTURE FROM THE PHILIPPINES.

 dit is van toepassing voor de toeristen meer dan 6 maand en ook voor de 13.... resident visa holders die niet  meer CLEAN zijn met hun acr-i card en effe de slimme willen uithangen en denken op de luchthaven een ECC te krijgen.

  :denk: :denk:  at least 72 hours before departure = zodus 10 dagen opvoorhand is okey ????   :confused2: :confused2:

   stond nog eens EXTRA op het forum vorige week toch.....voor de tigste keer   :ikkeniebegrijp:

   weten we in persant ook wat strikt of strikto in   :smiley-philippines:  betekend.....    :benweg:   

Amice

Citaat van: Bulldozer op maandag 23 februari 2015, 13:17:53
Als je langer dan 6 maanden als TOERIST in de filippijnen bent kan je die exit clearence dus NIET op het vliegveld krijgen maar moet je naar een BI branch waar deze geleverd worden. Niet elke branch geeft die ECC clearence. Zie website van BI voor meer informatie. En ben je er niet zeker van, gewoon naar bi gaan om daar te vragen. Beter 1x daar vragen dan 1x een nieuwe vlucht moeten boeken omdat je het land niet uit mag. TIP, ga om 08:00 zodat het nog rustig is.

Even voor de duidelijkheid.

Het is dus nog steeds mogelijk om een ecc te krijgen op het vliegveld als je korter dan 6 maanden verbleven bent?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent