Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

OPGELET verlaten ph

Gestart door apollo, zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Blijkbaar beschkt niet iedereen over een muis met linkse muisknop:

Who should apply for an Emigration Clearance Certificate?
ECC has two (2) types, ECC —A (also referred to as regular ECC and ECC-B.

The following foreign nationals must secure an ECC-A prior to their departure:

Holders of Temporary Visitor Visa (also referred to as tourist visa) who have stayed in the Philippines for six (6) months or more;
Holders of expired or downgraded Immigrant or Non-Immigrant Visas;
Holders of valid Immigrant or Non-Immigrant Visas but are leaving for good;
Philippine-born foreign nationals who will depart from the Philippines for the first time;
Holders of Temporary Visitor Visa with Orders to Leave;
Bona fide seafarers who have stayed in the Philippines for 30 days or more and has a duly approved discharge from BI.
ECC-B is issued to departing holders of Immigrant and Non-Immigrant visas with valid ACR I-Cards and are leaving the country temporarily.



When should I apply for an ECC?

A foreign national may apply for an ECC at least 72 hours prior to his/her departure from the Philippines.


Does the ECC have validity? Will I be able to use this multiple times?
The ECC is valid for one (1) month from the date of issue, however, you may only use this once regardless of its validity.

panshit

Misschien een beetje dom.
Kun je deze clearens alleen krijgen bij BI in Manilla?
Ik woon in Dipolog krijg mijn visum van uit Ozamis.

Pinocchio

Dit zouden de plaatsen moeten zijn waar een ECC kan verkregen worden maar het is toch best om hiervan bevestiging te krijgen van je plaatselijk BI kantoor.

1 District Offices: Batangas, Cagayan De Oro, Cebu, Clark, Legazpi, Tacloban, Tuguegarao, Davao

2 Satellite Offices: SM North Edsa, Sta. Rosa, Taytay

3  Field Offices: Baguio, Bataan, Boracay, Butuan, Isabela, General Santos, Glan, Kalibo, Lucena, Naga, Olongapo, Zamboanga, Dagupan

4  One-Stop-Shop Office: Clark

5  Extension Offices: BI Peza, BI MAKATI

stijn54

In het BI kantoor van Cebu city (Mandaue) staat te lezen dat ECC vanaf 1 week voor vertrek kan bekomen worden.

pierrevanwies

hier nog een origineel nooit gebruikt ....   :lachen:  niet zo klaar maar beter dan niets voor diegenen die het nog nooit gezien hebben en intresse hebben   :biggrinn:

  .

panshit

erg bedankt het is mij nu geheel duidelijk

Bulldozer

Citaat van: Amice op maandag 23 februari 2015, 13:37:38
Citaat van: Bulldozer op maandag 23 februari 2015, 13:17:53
Als je langer dan 6 maanden als TOERIST in de filippijnen bent kan je die exit clearence dus NIET op het vliegveld krijgen maar moet je naar een BI branch waar deze geleverd worden. Niet elke branch geeft die ECC clearence. Zie website van BI voor meer informatie. En ben je er niet zeker van, gewoon naar bi gaan om daar te vragen. Beter 1x daar vragen dan 1x een nieuwe vlucht moeten boeken omdat je het land niet uit mag. TIP, ga om 08:00 zodat het nog rustig is.

Even voor de duidelijkheid.

Het is dus nog steeds mogelijk om een ecc te krijgen op het vliegveld als je korter dan 6 maanden verbleven bent?


Bij korter dan 6 maanden heb je geen ECC nodig als toerist.
Zo'n ECC-b (dus voor 13a visa die niet verlopen zijn etc) die kan je wel 24uur per dag op het vliegveld krijgen. Zowel voor mensen die korter dan 6 maanden gebleven zijn (krijg je korting) als mensen die langer dan 6 maanden verbleven.

pierrevanwies

  hier een beetje duidelijker.
 
  dit exemplaar werd destijds afgehandeld door een travel agency in dumaguete.

  ook hier in stad komt er elke zaterdag iemand van BI of ex BI zijn zitdag doen[[sociaal dienstbetoon net als ze in bels doen   :haha:  ]]en de week later beschik je over de ECC.

  .

     

Pinocchio

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 24 februari 2015, 00:19:11
ook hier in stad (Dumaguete) komt er elke zaterdag iemand van BI of ex BI zijn zitdag doen[[sociaal dienstbetoon net als ze in bels doen   :haha:  ]]en de week later beschik je over de ECC.

Voor zover bekend is dit alweer afgeschaft.

Als ik het niet mis heb werd het door BI Manila verboden.

pierrevanwies

Citaat van: Ifugao op maandag 23 februari 2015, 11:21:25
Vandaag dus vastgehouden op NAIA omdat ik geen Clearance had. Ik heb altijd gedacht dat een Clearance bij elke visum verlenging van 2 maanden werd afgegeven. Dit is dat Certificate waar op staat dat je niet op een blacklist staat. Blijk ik het dus goed mis te hebben. Ik had mijn boardingpass al en bij Immigration werd ik mooi teruggestuurd naar BI in Manila. Na ongeveer 35 loketten te hebben bezocht, 25 velletjes a4 ingevuld, 850P betalen, en na 3 werkdagen kan ik het ophalen. Ticket weg, Hotel booking in Kuala Lumpur weg............ 3 extra nachten in Manila doorbrengen. Ik ben NIET blij!

 Ik wist niet dat er daar zoveel loketten waren  ,  kom er ook nooit   :lachen:

 Maar in cebu wel en toen ik daar zelf nog om mijn ECC ging in mandaue en voordien nog in brionesstreet downtown,was het steeds dezelde procedure;

 aanmelden,dan 3 exemplaren ecc invullen en er 3 fotos oplijmen

 papieren terug afgeven aan de clerk,en een enkele minuten wachten dan duimprinten en weer wat wachten.....

 klerk brengt de papperassen en soms uzelf bij de intelligence officier en die kijkt effe op zijn PC en dat was het...ben er meer dan 10 keer zelf geweest om mijn ECC en het had nooit langer geduurd dan 1 uur maar meestal minder.

 dan wachten tot  je nummer verschijnt aan de kassa en de express fee 500 betalen[de ecc had je immers al betaald tijdens de verlengingen van je visa voordien] en 1 exemplaar ECC mag je meenemen en later afgeven bij BI op de luchthaven.

 Kan natuurlijk ook zo zijn dat het allemaal verandert is en je 35 loketten moet passeren deze tijden.   :weetikniet: :weetikniet: