Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

OPGELET verlaten ph

Gestart door apollo, zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 24 februari 2015, 00:36:03
Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 24 februari 2015, 00:19:11
ook hier in stad (Dumaguete) komt er elke zaterdag iemand van BI of ex BI zijn zitdag doen[[sociaal dienstbetoon net als ze in bels doen   :haha:  ]]en de week later beschik je over de ECC.

Voor zover bekend is dit alweer afgeschaft.

Als ik het niet mis heb werd het door BI Manila verboden.

dank u wel dan voor de update....   :hoedjeaf:


big125ron

Betekend dit dat mijn asawa en minderjarige kinderen ook een ECC form moeten hebben? Kan je mij vertellen of zij dan ook de tax en de fee voor de luchthaven moeten betalen? Ik betaal nu inclusief tax en fee P2.140. exlusief P700,00 fee voor het ECC form. Dure liefhebberij maar het is niet anders.

Land verlaat tax P1.640
Airport fee            500
ECC form              700

Pinocchio

Travel tax is 1620 P
Airport tax is 550 P (vanaf 2 jaar)

Of je vrouw en kinderen een travel tax moeten betalen hangt af van hun status.

Kinderen onder de leeftijd van 11 jaar kunnen een vermindering krijgen van 50 % op de 1620 P travel tax plus processing fee (200 P)+ nog wat papierwerk en aan te vragen in Manila in de DOT building, T. M. Kalaw Avenue near Taft Avenue.

Ifugao

De departure fee of p550 is sinds 1 February afgeschaft in zit nu bij de ticket prijs in.

Pinocchio

Citaat van: Ifugao op woensdag 25 februari 2015, 03:31:54
De departure fee of p550 is sinds 1 February afgeschaft in zit nu bij de ticket prijs in.

Dit geldt dus enkel voor recent aangekochte tickets.

Tickets aangekocht voor 1 februari 2015 moeten nog steeds deze terminal fee in de luchthaven betalen.

big125ron

Ik bestel mijn tickets in de NL bij Jetcost.nl veel goedkoper dan hier op de  Phil. Neem aan dat de fee hier niet in zit. Vanochtend nog even verder geinformeerd , zag op de overheidssite dat de BB visa gratis is. Denk even heen en weer naar HK te vliegen en een BB aan te vragen. Met een BB betaal je namelijk geen traveltax en je hebt geen ECC nodig schrijven zij. Ga nog ff kijken bij mijn buurvrouw of zij misschien e.e.a. voor mij kan regelen zodat ik niet hoef te vliegen ze heeft een hoge functie in Legazpi. ze regelt nu ook mijn verlopen visa. Krijg een stempel uit en stempel in voor P2.500. Visa is sinds juli verlopen. Ben 2 keer aangesproken en heb mijn NL ID kaart laten zien. Geen problemen ze weten toch niet wat het is. Ok, embassy member, was er zelf niet eens opgekomen om dit te zeggen. Om even terug te komen op het verhaal, idd kinderen onder de 12 jaar hebben vrijstelling. Boven de 12 jaar betaal je de PODC cursus (uitleg over hoe de EU werkt. Dit bij langer verblijf dan 3 maanden buiten de Phil. ), ECC form, traveltax en airport fee. Travel tax betaal je alleen als ze voor de eerste keer het land verlaten.

PODC cursus    P  400,00
ECC form        P  700,00
Traveltax        P 1620,00
Airport fee      P  550,00
                    -----------
Totaal            P 3270,00
De 3270 betaal ik voor 2 personen, dus let op tegen de huidige koers Euro - Piso, meer dan 75 Euro p.p. maar een enkele reis Dusseldorf kost maar 434 euries. Hier $846,00.

Verder nog 1 vraag: Hoe krijg ik mijn trouwe hond (Rottweiler) mee naar DLD?? Kan hier weinig informatie over vinden.

pierrevanwies

Citaat van: stijn54 op maandag 23 februari 2015, 14:38:32
In het BI kantoor van Cebu city (Mandaue) staat te lezen dat ECC vanaf 1 week voor vertrek kan bekomen worden.

   Ben gisteren bij immigratie in dumaguete geweest met de vraag,how many days before departure i can apply for my ECC in cebu?

   en zij zei,  ' you can apply 2 weeks before you leave'.   :denk: 

   

Budgie

Getting older beats the alternative -dying young

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op zaterdag 14 maart 2015, 03:05:12
Citaat van: stijn54 op maandag 23 februari 2015, 14:38:32
In het BI kantoor van Cebu city (Mandaue) staat te lezen dat ECC vanaf 1 week voor vertrek kan bekomen worden.

   Ben gisteren bij immigratie in dumaguete geweest met de vraag,how many days before departure i can apply for my ECC in cebu?

   en zij zei,  ' you can apply 2 weeks before you leave'.   :denk: 

   
Een exit clearance is 1 maand geldig , das wat ik ervan weet  :denk: Ben altijd zo'n 2 a 3 weken voor mijn reis eentje gaan halen hier in CDO.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies

Citaat van: stijn54 op maandag 23 februari 2015, 14:38:32
In het BI kantoor van Cebu city (Mandaue) staat te lezen dat ECC vanaf 1 week voor vertrek kan bekomen worden.

Citaat van: Ifugao op maandag 23 februari 2015, 11:21:25
Vandaag dus vastgehouden op NAIA omdat ik geen Clearance had. Ik heb altijd gedacht dat een Clearance bij elke visum verlenging van 2 maanden werd afgegeven. Dit is dat Certificate waar op staat dat je niet op een blacklist staat. Blijk ik het dus goed mis te hebben. Ik had mijn boardingpass al en bij Immigration werd ik mooi teruggestuurd naar BI in Manila. Na ongeveer 35 loketten te hebben bezocht, 25 velletjes a4 ingevuld, 850P betalen, en na 3 werkdagen kan ik het ophalen. Ticket weg, Hotel booking in Kuala Lumpur weg............ 3 extra nachten in Manila doorbrengen. Ik ben NIET blij!

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 14 maart 2015, 23:43:17
Citaat van: pierrevanwies&segers op zaterdag 14 maart 2015, 03:05:12
Citaat van: stijn54 op maandag 23 februari 2015, 14:38:32
In het BI kantoor van Cebu city (Mandaue) staat te lezen dat ECC vanaf 1 week voor vertrek kan bekomen worden.

  Ben gisteren bij immigratie in dumaguete geweest met de vraag,how many days before departure i can apply for my ECC in cebu?
en zij zei,  ' you can apply 2 weeks before you leave'.   :denk:  
 
Een exit clearance is 1 maand geldig , das wat ik ervan weet  :denk: Ben altijd zo'n 2 a 3 weken voor mijn reis eentje gaan halen hier in CDO.

 Ik deed het ook of liet het doen vroeger een maand op voorhand mijn ECC maar er is een nieuwe regeling[duurd nu schijnbaar 3 dagen voor je het kan afhalen,vroeger kreeg je het direct mee bij BI     :jajaja:  .