Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kind belgische nationaliteit ja of nee

Gestart door stef boss, maandag 14 november 2022, 23:22:46

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

Mijn filipijnse vriendin is in verwachting wij zijn wel niet gehuwd als dit kind geboren is geef ik dit ook aan op de belgische ambassade krijgt dit dan ook de belgische nationaliteit
Zo ja kan de moeder erna gemakelijk naar belgie komen?

Bjorna145

Het kind is in de Filipijnen geboren en krijgt in eerste instantei de Filippijnse nationaliteit.
Maar je moet zorgen dat er bij het geboortebewijs een AFFTDAVTI Of ACKM'WLEDGMENT/ADMISSION OF PATERNITY bij zit daar staat in dat jij de vader bent dus dat het kind half Beligiesch is.
Daar kun je dan weer een paspoort voor het kind mee aanvragen.
Ik ga een Nederlands paspoort voor mijn zoon aanvragen die heeft een AFFTDAVTI Of ACKM'WLEDGMENT/ADMISSION OF PATERNITY bij zijn geboortebeijs of het gaat lukken ik weet het niet ik moet nog beginnen.

Vrouw makkeijker naar Belgie ik ken de regels in Belgie niet voor gezins hereniging.

succes

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Geen problemen , de moeder(vrouw) krijgt altijd een gratis visum voor België als haar man Belg is of een van haar kinderen. Een familierelatie in eerste  graad, man, kind , ouder.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bjorna145

Dat is makkelijker dan in Nederland, daar moet je een inbergeringsexamen doen op de ambassade en dan kun je pas een visa aanvragen.

m.vr.gr.

Johan