Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

2de hands auto onderdelen / sloperijen

Gestart door Ifugao, vrijdag 13 juni 2014, 11:37:55

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Ik ben vanmiddag even langs de New Bin Yek gereden maar die was gesloten op zaterdag/zondag. Maandag dan maar weer eens proberen.

gosternokke

Opmerkeijk dat er geen sloperijen zijn. Ik zou verwachten dat er toch pinoys in buitenland zo iets zien en bij terugkomst denken  :smiley-philippines: dat ga ik doen een sloperij opzetten.   Daar zou toch handel in moeten zitten.

Probleem zal wel zijn dat men te veel voor de afdedankte autoos moet betalen in  :smiley-philippines:   In  :nederlandsevlag: krijg je in principe nooit meer dan 100 euro voor een auto die je naar de sloop brengt.

In  :nederlandsevlag: heb je eiegenlijk3 verschillende keuzes voor een kapot onderdeel te vervangen 1 nieuw merk onderdeel     2 slooponderdeel    3 imitatie onderdeel

  Ik had zelf 2 koplampen die niet meer door de APK kwamen, dof geworden en oppoetsen lukte niet meer,  gewoon 2 imitatie ingezet, er zal kwaliteitief wel verschil inzitten, maar voor een leek zijn ze tzelfde. En prijs scheelde meer dan de helft.

Zijn er in  :smiley-philippines: geen imitatie onderdelen te koop ?


Trouwens op facebook wel eens een pagina over auto- onderdelen (gebruikte ) gezien in     :smiley-philippines: Ik weet de naam helaas niet meer

bananacreek

Zelfs onderdelen die nieuw zijn kunnen immitatie zijn en soms moeilijk te achterhalen tenzij je goed op de hoogte bent...

Het is altijd uitkijken hier en niet zomaar iemand geld geven om een zeker onderdeel te kopen want je hebt kans dat je geflest word.......... :jajaja: :jajaja:


Cosyns Guy

Citaat van: gosternokke op zaterdag 14 juni 2014, 15:43:08
Opmerkeijk dat er geen sloperijen zijn. Ik zou verwachten dat er toch pinoys in buitenland zo iets zien en bij terugkomst denken  :smiley-philippines: dat ga ik doen een sloperij opzetten.   Daar zou toch handel in moeten zitten.

Probleem zal wel zijn dat men te veel voor de afdedankte autoos moet betalen in  :smiley-philippines:   In  :nederlandsevlag: krijg je in principe nooit meer dan 100 euro voor een auto die je naar de sloop brengt.

In  :nederlandsevlag: heb je eiegenlijk3 verschillende keuzes voor een kapot onderdeel te vervangen 1 nieuw merk onderdeel     2 slooponderdeel    3 imitatie onderdeel

  Ik had zelf 2 koplampen die niet meer door de APK kwamen, dof geworden en oppoetsen lukte niet meer,  gewoon 2 imitatie ingezet, er zal kwaliteitief wel verschil inzitten, maar voor een leek zijn ze tzelfde. En prijs scheelde meer dan de helft.

Zijn er in  :smiley-philippines: geen imitatie onderdelen te koop ?


Trouwens op facebook wel eens een pagina over auto- onderdelen (gebruikte ) gezien in     :smiley-philippines: Ik weet de naam helaas niet meer
Misschien zijn er wel geen sloperijen doordat men de wagens gewoon met alle kunst en vliegwerk dat erbij komt toch op de baan proberen te houden..?

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 14 juni 2014, 17:10:09
Citaat van: gosternokke op zaterdag 14 juni 2014, 15:43:08
Opmerkeijk dat er geen sloperijen zijn. Ik zou verwachten dat er toch pinoys in buitenland zo iets zien en bij terugkomst denken  :smiley-philippines: dat ga ik doen een sloperij opzetten.   Daar zou toch handel in moeten zitten.

Probleem zal wel zijn dat men te veel voor de afdedankte autoos moet betalen in  :smiley-philippines:   In  :nederlandsevlag: krijg je in principe nooit meer dan 100 euro voor een auto die je naar de sloop brengt.

In  :nederlandsevlag: heb je eiegenlijk3 verschillende keuzes voor een kapot onderdeel te vervangen 1 nieuw merk onderdeel     2 slooponderdeel    3 imitatie onderdeel

  Ik had zelf 2 koplampen die niet meer door de APK kwamen, dof geworden en oppoetsen lukte niet meer,  gewoon 2 imitatie ingezet, er zal kwaliteitief wel verschil inzitten, maar voor een leek zijn ze tzelfde. En prijs scheelde meer dan de helft.

Zijn er in  :smiley-philippines: geen imitatie onderdelen te koop ?


Trouwens op facebook wel eens een pagina over auto- onderdelen (gebruikte ) gezien in     :smiley-philippines: Ik weet de naam helaas niet meer
Misschien zijn er wel geen sloperijen doordat men de wagens gewoon met alle kunst en vliegwerk dat erbij komt toch op de baan proberen te houden..?

Meestal wel want een auto moet wel total loss zijn hier of er kan geen "replacement" motor passen voordat men de wagen is stukken snijd...........anders blijven ze meestal wel op een manier in het verkeer................ :jajaja:

gosternokke

Citaat van: bananacreek op zaterdag 14 juni 2014, 15:53:15
Zelfs onderdelen die nieuw zijn kunnen immitatie zijn en soms moeilijk te achterhalen tenzij je goed op de hoogte bent...

Het is altijd uitkijken hier en niet zomaar iemand geld geven om een zeker onderdeel te kopen want je hebt kans dat je geflest word.......... :jajaja: :jajaja:




Noa ja  dat zijn ze innderland ook hoor , die imimtatie onderdelen zijn gewoon nieuw, en niks mis mee zo ik maar geen merkprijs voor een imitatie onderdeel hoeft te betalen.    Ja soorry ik ga aan een ouwe bak geen nieuwe merkonderdelen maar zetten.  Dus zoveel mogelijk imitatie. behalve als het gaat om startmotor en dynamo en dat soort dingen dan kies ik voor een gereviseerde  van de sloop.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: blauwvinger50 op zaterdag 14 juni 2014, 12:09:14
Ja dat klopt, er zijn geen sloperijen te vinden in  :smiley-philippines:

Kijk wat er op de weg rijd.  :lachen:
ja wat in de fils na de sloop gaat lusten de honden geen brood meer van . :lachen:

een auto sloperij in de filipijnen ? ik zie het zo voor mij , voor dat met het sloop terrein op gaat moet je op de weegschaal en bij het verlaten nog een maal , dit in verband met diefstal .

:lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op zondag 15 juni 2014, 08:53:21
Citaat van: bananacreek op zaterdag 14 juni 2014, 15:53:15
Zelfs onderdelen die nieuw zijn kunnen immitatie zijn en soms moeilijk te achterhalen tenzij je goed op de hoogte bent...

Het is altijd uitkijken hier en niet zomaar iemand geld geven om een zeker onderdeel te kopen want je hebt kans dat je geflest word.......... :jajaja: :jajaja:




Noa ja  dat zijn ze innderland ook hoor , die imimtatie onderdelen zijn gewoon nieuw, en niks mis mee zo ik maar geen merkprijs voor een imitatie onderdeel hoeft te betalen.    Ja soorry ik ga aan een ouwe bak geen nieuwe merkonderdelen maar zetten.  Dus zoveel mogelijk imitatie. behalve als het gaat om startmotor en dynamo en dat soort dingen dan kies ik voor een gereviseerde  van de sloop.


Soms hebben de immitatie onderdelen dezelfde verpakking (bijna) evenals andere kentekenen van een origineel stuk maar gaat alleen eerder de pijp uit vanwege de slechte kwaliteit van de materialen........... :lachen: :lachen: :jajaja:

bananacreek

Ok, nu eindelijk een 4wheel topic....................... :happy: :happy: :happy:

Laat maar komen die handel ............ :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

@IFUGAO ..... :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Gisteren vergeten...dit is een SURPLUS in Manila .......


Zo heb je bijvoorbeeld NITOS in Cebu city (tegenover Cokaliong Towers) (Reclamation Area) (in de buurt van Pier 4 entrance)



Maar ook daar vind je meestal motoren...easy rides onderdelen ...maar ook anderen... maar je moet geluk hebben ... :jajaja: :jajaja:

Toch mijn eigen NITO's foto op Google terug gevonden........ :thumb: :happy:


bananacreek

Wil je motoren en assen en chassis enz voor deze wagens vinden dan kan je ook bij NITO'S gaan kijken................ :thumb: :thumb:





Weer vergeten die deur te sluiten?............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Commander Ka Boomerang heeft zich er toch netjes op de spiegel uitgedraaid..... :thumb: :thumb:...maar we kregen stank voor dank van degene die we hadden geholpen...alleen maar beloftes... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:








Dit vind je hier niet ...in Korea



:ontopic: :ontopic:........................ :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: