Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

2de hands auto onderdelen / sloperijen

Gestart door Ifugao, vrijdag 13 juni 2014, 11:37:55

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Citaat van: jens op zaterdag 29 augustus 2015, 13:51:31
ik heb dit oude model MB 300 TD , diesel dus . maar een onverwoestbare auto . heb de auto al 10 jaar en de auto komt nog elk jaar vlekkeloos door de keuring . in 10 jaar tijd 1 maal een stalen veer geknapt en 1 maar een stukje remleiding vervangen .

los van de normale slijtage zoals banden en remblokken , heb ik nog nooit problemen gehad met die  :nazi: . haha.




Die dingen zijn beregoed, maar je moet die dingen als bedrijfswagen hebben, als particulier, is de houderschaps belasting bijna  niet op te brengen,

Die dingen wegen ergens tussen de 1000 en 1500 kilo,  en dan als diesel betaal je dubbel bijna.

Zit ik ver mis Jens als ik 120 Euro per maand schat belasting ?

Cosyns Guy

Citaat van: jamietagabundok op zondag 30 augustus 2015, 05:41:50
Citaat van: jens op zaterdag 29 augustus 2015, 13:51:31
ik heb dit oude model MB 300 TD , diesel dus . maar een onverwoestbare auto . heb de auto al 10 jaar en de auto komt nog elk jaar vlekkeloos door de keuring . in 10 jaar tijd 1 maal een stalen veer geknapt en 1 maar een stukje remleiding vervangen .

los van de normale slijtage zoals banden en remblokken , heb ik nog nooit problemen gehad met die  :nazi: . haha.




Die dingen zijn beregoed, maar je moet die dingen als bedrijfswagen hebben, als particulier, is de houderschaps belasting bijna  niet op te brengen,

Die dingen wegen ergens tussen de 1000 en 1500 kilo,  en dan als diesel betaal je dubbel bijna.

Zit ik ver mis Jens als ik 120 Euro per maand schat belasting ?
Gosh,dan mag ik zeker niet klagen met mijn 68 euro taks per jaar  :lachen:

Men vraagt zich af hoe mensen zich nog uberhaupt  een wagen kunnen permiteren als je de belastingen op personenwagens  zo bekijkt.
De aanschaf ook,wagens kosten een pak meer in  :nederlandsevlag: als ik de prijzen bekijk.

jamietagabundok

Tis maar een schatting van mij, maar ik denk dat ik niet ver mis ben, Ik had een diesel van 1150 kilo betaalde ik paar jaar terug al 110 Euro per maand voor  :negatief:

Ja , nieuwe auto,s zijn in  :nederlandsevlag:  duur , komt door de BPM, een superheffing op autoos. Kan zomaar 10 duizend Euro bedragen op een dure  auto die BPM.

Is niet voor niks natuurlijk dat al die Polen die in Ned wonen . met Pools kenteken blijven rijden, in Polen zit de belasting in de brandstofprijs, dus ze betalen  dan geen belasting in  Nederland.  Die gasten zien ook wat  de belasting kost in Nederland.

jamietagabundok

Citaat van: Cosyns Guy op zondag 30 augustus 2015, 11:50:16
Citaat van: jamietagabundok op zondag 30 augustus 2015, 05:41:50
Citaat van: jens op zaterdag 29 augustus 2015, 13:51:31
ik heb dit oude model MB 300 TD , diesel dus . maar een onverwoestbare auto . heb de auto al 10 jaar en de auto komt nog elk jaar vlekkeloos door de keuring . in 10 jaar tijd 1 maal een stalen veer geknapt en 1 maar een stukje remleiding vervangen .

los van de normale slijtage zoals banden en remblokken , heb ik nog nooit problemen gehad met die  :nazi: . haha.




Die dingen zijn beregoed, maar je moet die dingen als bedrijfswagen hebben, als particulier, is de houderschaps belasting bijna  niet op te brengen,

Die dingen wegen ergens tussen de 1000 en 1500 kilo,  en dan als diesel betaal je dubbel bijna.

Zit ik ver mis Jens als ik 120 Euro per maand schat belasting ?
Gosh,dan mag ik zeker niet klagen met mijn 68 euro taks per jaar  :lachen:

Men vraagt zich af hoe mensen zich nog uberhaupt  een wagen kunnen permiteren als je de belastingen op personenwagens  zo bekijkt.
De aanschaf ook,wagens kosten een pak meer in  :nederlandsevlag: als ik de prijzen bekijk.




Autorijden hoef niet duur te zijn in  :nederlandsevlag:  Cosyns Guy.  Mijn dochter die maar student is koop ieder jaar een tweedehandsje, klein  opeltje of iets dergelijks, bezineauto, met APK.  voor 500 a 600 Euro.

Rijd ze 1 jaar tot aan de volgende APK, dan is meestal de APK te duur en is die auto voor de sloop of export.

En die kleine  benzine atoutjes doen in Nederland 30 Euro permaand belasting

Cosyns Guy

Citaat van: jamietagabundok op zondag 30 augustus 2015, 12:11:47
Citaat van: Cosyns Guy op zondag 30 augustus 2015, 11:50:16
Citaat van: jamietagabundok op zondag 30 augustus 2015, 05:41:50
Citaat van: jens op zaterdag 29 augustus 2015, 13:51:31
ik heb dit oude model MB 300 TD , diesel dus . maar een onverwoestbare auto . heb de auto al 10 jaar en de auto komt nog elk jaar vlekkeloos door de keuring . in 10 jaar tijd 1 maal een stalen veer geknapt en 1 maar een stukje remleiding vervangen .

los van de normale slijtage zoals banden en remblokken , heb ik nog nooit problemen gehad met die  :nazi: . haha.




Die dingen zijn beregoed, maar je moet die dingen als bedrijfswagen hebben, als particulier, is de houderschaps belasting bijna  niet op te brengen,

Die dingen wegen ergens tussen de 1000 en 1500 kilo,  en dan als diesel betaal je dubbel bijna.

Zit ik ver mis Jens als ik 120 Euro per maand schat belasting ?
Gosh,dan mag ik zeker niet klagen met mijn 68 euro taks per jaar  :lachen:

Men vraagt zich af hoe mensen zich nog uberhaupt  een wagen kunnen permiteren als je de belastingen op personenwagens  zo bekijkt.
De aanschaf ook,wagens kosten een pak meer in  :nederlandsevlag: als ik de prijzen bekijk.




Autorijden hoef niet duur te zijn in  :nederlandsevlag:  Cosyns Guy.  Mijn dochter die maar student is koop ieder jaar een tweedehandsje, klein  opeltje of iets dergelijks, bezineauto, met APK.  voor 500 a 600 Euro.

Rijd ze 1 jaar tot aan de volgende APK, dan is meestal de APK te duur en is die auto voor de sloop of export.

En die kleine  benzine atoutjes doen in Nederland 30 Euro permaand belasting
Tja,30 euro per maand is niet veel maar is toch over jaarbasis bekeken 360 euro wat ik voor een klein autootje toch ook niet echt goedkoop vind.
Wat moet je dan ophoesten als je een middenklasser koopt,type Opel Insigna of Ford Mondeo bv ?

jamietagabundok

Weet ik niet precies , maar men gaat er vanuit iemand die  een grote slee van een auto kan kopen kan ook dei belasting wel ophoesten.  Het gaat naar gewicht, hoe zwaarder hoe  duurder, en diezels betalen nog veel meer.

Paar jaar terug  kwam men met het idee kleine zuinige autotjes te stimuleren, Die hele kleintjes van Zusuki en zo waren toen belastingvrij, maar die werden zo veel verkocht  toen, zijn ze zich tot geschrokken en snel de maatregel ingetrokken   :lachen:

Autoos zijn in  :nederlandsevlag:  echt een melkkoe van de overheid.  Merendeel van de belasting gaat naar de algemene pot, klein deel naar wegen aanleg en onderhoud.


  Ik weet nog de tijd dat veel mensen zeiden als de benzine 2 gulden word stop ik met rijden.  Inmiddels ziiten we bijna op 2 Euro is 2 keer zo veel dus.

En het blik op straat groeidd ieder jaar, Toen ik 25 jaar terug mijn huis kocht ,volop parkeer  in de straat , nu moet ik zelf in zijstraten kijken voor een plekje, en ieder jaar word het voller.

bananacreek

De Mitsubishi (surplus) hier for sale:



Internet:
De Mercedes G Wagon 240 HD @ 13000km................... :thumb: :thumb: :thumb:



http://army-uk.info/equip.php?ID=631

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: jamietagabundok op zondag 30 augustus 2015, 05:41:50
Citaat van: jens op zaterdag 29 augustus 2015, 13:51:31
ik heb dit oude model MB 300 TD , diesel dus . maar een onverwoestbare auto . heb de auto al 10 jaar en de auto komt nog elk jaar vlekkeloos door de keuring . in 10 jaar tijd 1 maal een stalen veer geknapt en 1 maar een stukje remleiding vervangen .

los van de normale slijtage zoals banden en remblokken , heb ik nog nooit problemen gehad met die  :nazi: . haha.




Die dingen zijn beregoed, maar je moet die dingen als bedrijfswagen hebben, als particulier, is de houderschaps belasting bijna  niet op te brengen,

Die dingen wegen ergens tussen de 1000 en 1500 kilo,  en dan als diesel betaal je dubbel bijna.

Zit ik ver mis Jens als ik 120 Euro per maand schat belasting ?
nee hoor je zit er dicht bij , zeker weten doe ik het niet maar mijn asawa verteld mij net !!!!!    124 â,¬ per maand .

tsja een mooi beetje geld aan belastingen , maar beresterk en loopt altijd, en er speelt ook nog een stukje veiligheid mee in huize jens . vrouwtje rijd er ook in , hehe. gisteren aan de tank 107,9 betaald voor en liter diesel . en met 60 liter rijd ik 750 km . dus dat gaat nog wel .
wegen belasting gaat automatisch van de bank af daar merk ik weinig van  :lachen: .  2 x tanken per maand + wegenbelasting ongeveer 260 â,¬ samen . moeten de prijzen wel zo blijven als nu maar daar frees ik voor .
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

jamietagabundok

Blijkt maar weer hoe groot de verschillen in  :eu:  zijn  :negatief:  Cosyns Guy betaald voor het hele jaar 68 Euro, Jens  124 per maand. Nou zal Cosyns Guy dan wel geen mercedes en geen diesel rijden, maar dan nog, het is en blijft absurd veel verschil.  Ik zei het al eerder in  :nederlandsevlag: zijn de auto, s echt melkkoe van de regering.

Luc

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  1 september 2015, 01:42:04
Blijkt maar weer hoe groot de verschillen in  :eu:  zijn  :negatief:  Cosyns Guy betaald voor het hele jaar 68 Euro, Jens  124 per maand. Nou zal Cosyns Guy dan wel geen mercedes en geen diesel rijden, maar dan nog, het is en blijft absurd veel verschil.  Ik zei het al eerder in  :nederlandsevlag: zijn de auto, s echt melkkoe van de regering.

Dacht het wel. Heeft die geen Nissan Patrol 4x4.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.