Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

internet via tablet

Gestart door spirit, woensdag 11 juni 2014, 08:27:47

Vorige topic - Volgende topic

spirit

Binnen enkele weken vertrekken we voor de eerste maal naar de Phils. We nemen uiteraard onze tablet mee. Ik heb al veel gelezen dat het internet daar niet zo van een leien dakje loopt. Ik las iets over globe wifi. Hoe kan ik goedkoop ervoor zorgen dat ik "bijna altijd en overal" op internet kan? Zijn er speciale abonnementen hiervoor? Wij zijn slechts 3 weken daar. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Amice

Ieder goed hotel heeft wel free  wifi op de kamers en in het hotel, zo ook op vele openbare plaatsen en zelfs in bussen.

Als je 3 weken blijft, heb je verbinding genoeg met wifi, de rest van de tijd zul je toch wel bezig zijn.
Zo niet dan biedt Globe tattoo verdere uitkomst, kost p999 maar de load moet je dan nog kopen
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Op vakantie en dan altijd en overal op internet ? Of is het geen vakantie ?   Amice geeft het al aan de betere ( lees duurdere) hotels hebben wel wifi.  Toch komen er steeds meer low-budget hotels die het ook hebben.   In Malls zie ik het ook steeds meer dat er wifi zones zijn. Vaak dan in Foodcourts.

In de provincie is het wat moeilijker, en kunnen de towers van de verschillende internet providers ver uit elkaar staan.  Op Palawan gebruik ik daarom naast Globe ook Smart. Kost ook zelfde en je koopt dan gewoon opwaardeer kaarten van 100, 200, of 500 peso.   

Zit dan de Globe tower dichtse bij  gebruik je Globe voor de beste en snelste verninding,  idem bij Smart.   Blijf je alleen in de stad speeld dat probleem niet daar zijn genoeg towers.


bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 11 juni 2014, 08:49:57
Ieder goed hotel heeft wel free  wifi op de kamers en in het hotel, zo ook op vele openbare plaatsen en zelfs in bussen.

Als je 3 weken blijft, heb je verbinding genoeg met wifi, de rest van de tijd zul je toch wel bezig zijn.
Zo niet dan biedt Globe tattoo verdere uitkomst, kost p999 maar de load moet je dan nog kopen

Ik betaal P20/hour via mijn Globe SIM card (android phone)...en dat werkt toch uitstekend...zolang er ergens maar een Globe Tower in de nabijheid is.........


Ifugao

Tot vorige week heb ik Smart Bro prepaid gebruikt met een portable wifi Hotspot. Eens per maand betaalde ik 999 peso voor unlimited data. Werkte prima.
Nu heb ik een PLDT Plan, Kost hetzelfde, maar via ADSL en dat is post-paid.
Voor deze prepay data had ik een Sierra Wifi Modem waarmee je met 5 computers/tablets/smartphones etc tegelijk het net op kan.
http://www.ebay.com.au/sch/Home-Networking-Connectivity-/11176/i.html?_from=R40&_nkw=sierra+760s 

spirit

Hartelijk dank voor jullie reacties.  Binnen 4 weken vertrekken we ......