Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vakantie fillipijnen

Gestart door roadrunner, vrijdag 20 juni 2014, 16:12:20

Vorige topic - Volgende topic

roadrunner

Hoi iedereen,

Binnenkort gaan we op vakantie naar de fillipijnen.
Graag had ik van jullie geweten of het aan te raden of noodzakelijk is om de belgische ambassade op de hoogte te brengen van ons verblijf daar?

Ik denk maar voor het geval er op het thuisfront iets gebeurd of wanneer er met ons iets zou gebeuren (hopelijk niet) en dan hebben ze daar reeds de nodige info wie te bereiken in het ergste geval?
Of wanneer dat er in een bepaalde streek problemen zijn en ze de Belgische burgers willen contacteren of waarschuwen?

Ik denk maar beter goed voorbereiden om later problemen te voorkomen

Groeten
Gert

gosternokke

Noodzakelijk is het niet , en voor toeristen zelfs ongebruikelijk om je te melden bij de ambassade. Anders word het als je lagere tijd daar gaat verblijven, dan zou ik het wel doen, maarvoor een paar weekjes vakantie nee.


Koop een lokale simkaart  in  :smiley-philippines:  van Smart ofGlobe   en geeft  het nummer per e-mail door aan familie in Belgie, dan ben je in geval van nood te berijken in   :smiley-philippines:

Blauwvinger

Leuk tof  :thumb: Hopen dat jullie een goede vakantie krijgen.

Niet naar de provincies  Zamboanga/ Maguindanao/ South Catabato/ Sulu eilanden of South Palawan gaan.
Voor de rest is het wel veilig als je gewoon sociaal gedraagt. :atyourservice:

Succes  :thumb:

Amice

Reisverslagen (met foto's) worden hier erg gewaardeerd dus op locatie of straks weer thuis, heb je nog napret door het hier op het forum te zetten.


BTW ik mis verslagen hier van enkele die dat wel deden, hebben die nog geen vakantie?  :weetikniet:

Balikbataw ?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: blauwvinger50 op zaterdag 21 juni 2014, 10:42:11
Leuk tof  :thumb: Hopen dat jullie een goede vakantie krijgen.

Niet naar de provincies  Zamboanga/ Maguindanao/ South Catabato/ Sulu eilanden of South Palawan gaan.
Voor de rest is het wel veilig als je gewoon sociaal gedraagt. :atyourservice:

Succes  :thumb:



  Wat is er mis dan met South Palawan  ?  Ben daar wel vaker geweest, niks raars opgevallen daar.

roadrunner

Citaat van: blauwvinger50 op zaterdag 21 juni 2014, 10:42:11
Voor de rest is het wel veilig als je gewoon sociaal gedraagt. :atyourservice:

Succes  :thumb:

:lachen: ik zal me gedragen

gosternokke

Citaat van: Amice op zaterdag 21 juni 2014, 11:34:15
Reisverslagen (met foto's) worden hier erg gewaardeerd dus op locatie of straks weer thuis, heb je nog napret door het hier op het forum te zetten.


BTW ik mis verslagen hier van enkele die dat wel deden, hebben die nog geen vakantie?  :weetikniet:

Balikbataw ?


  In  :smiley-philippines:  mogen dan de vakanties voorbij en de scholen weer begonnen zijn ,hier in  :eu: lopen we altijd achter.

Mijn kids krijgen pas half juli  zomervakantie.   Ben zelf ook een fan van lezen en ook schrijven van een reisverslag.

  Het zal bij lezen blijven, want gezien mijn lichamelijke en financiele toestand slaan we weer een jaartje  :smiley-philippines: over :¨l :janken:


  Er zullen er vast nog wel een aantal zijn die wel een leuk reisje op het forum plaatsen mag ik hopen.

Rich

Citaat van: Amice op zaterdag 21 juni 2014, 11:34:15


BTW ik mis verslagen hier van enkele die dat wel deden, hebben die nog geen vakantie?  :weetikniet:


Vakantie in overvloed  :happy:  maar effe niet naar de Filippijnen. Pas naar Parijs, Rome en Jordanië geweest. Stond in dubio om naar Brazilië te gaan, maar zal voor later zijn.
Jordanië schitterend land overigens.
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

17 jullie hoop ik weer op de fils te verblijven voor een week of 4 . ben helaas niet zo goed in verslagen maken.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

ik hoop voor je dat het dan wat minder warm is jens want het is me daar allemaal (nog steeds)tering warm.
IK ben al gewest maar verslagen doe ik niet aan.
Vind het wel leuk om te lezen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Het is lekker weer nu een stuk afgekoeld na verschillende regen en onweersbuien, ter inluiding van rainy season.

Maar het is echt warm geweest dus veel de aircon aan,dat kan ik zien aan mijn elektriciteits rekening.  :benweg:

@boldy tja niet iedereen is een schrijver in spe maar je hebt in het  verleden toch wel gepost over je verblijf hier, dus wat let je.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: boldy op maandag 23 juni 2014, 08:31:49
ik hoop voor je dat het dan wat minder warm is jens want het is me daar allemaal (nog steeds)tering warm.
IK ben al gewest maar verslagen doe ik niet aan.
Vind het wel leuk om te lezen.


  Hee, stratenmaker ,als iedereen zo denkt valt er weinig reis verslag te lezen  :negatief:      Hoeven geen ellen lange verhalen te zijn. 

Ik neem altijd maar de fotoos die iedereen mag zien,  en me intersssant lijken, nou en an schrijf ik daar 2 regeltjes onder ( gewoon een korte uitleg wat de foto inhoud )  als ik geen zin in een lang verhaal heb

klootzakken (voorheen Jens)

ben nog al ondeugend aangelegd   :copulatie::lachen: dus denk dat niet iedereen wil lezen wat ik zo allemaal meemaak daaro.
maar misschien doe ik wel een poging . joke
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: boldy op maandag 23 juni 2014, 08:31:49
ik hoop voor je dat het dan wat minder warm is jens want het is me daar allemaal (nog steeds)tering warm.
IK ben al gewest maar verslagen doe ik niet aan.
Vind het wel leuk om te lezen.
ja ben er ook eens in mei geweest , nooit weer , het vet loopt je zo de togus uit .  :lachen: dat geplak op elkaar, bha. haha.  :happy:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op maandag 23 juni 2014, 09:52:24
Het is lekker weer nu een stuk afgekoeld na verschillende regen en onweersbuien, ter inluiding van rainy season.

Maar het is echt warm geweest dus veel de aircon aan,dat kan ik zien aan mijn elektriciteits rekening.  :benweg:

@boldy tja niet iedereen is een schrijver in spe maar je hebt in het  verleden toch wel gepost over je verblijf hier, dus wat let je.
in Manila is het nooit zo benauwd als op die kleine kut eilanden , geen wind en ze krijgen de was veelal niet droog bij tem +35 gr.
en ja Boldy heb in het verleden ook wel eens post voorbij zien komen van jou over de vakantie. dus wat let je nu .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

jullie je zin maar verwacht er niet teveel van aub  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: boldy op maandag 23 juni 2014, 13:24:47
jullie je zin maar verwacht er niet teveel van aub  :lachen:
je doet het uitstekend jongeman , ben trots op jou  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

tnx Jens maar niet teveel complimentjes hoor  anders ga ik dadelijk nog naast mijn schoenen lopen want zo iemand ben ik wel  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: boldy op maandag 23 juni 2014, 16:23:14
tnx Jens maar niet teveel complimentjes hoor  anders ga ik dadelijk nog naast mijn schoenen lopen want zo iemand ben ik wel  :lachen:

Ja want een dikke nek heb je al  :lachen:  Joke Boldy :)
Rich de Nederbelg.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort