Is het nog mogelijk om een Filipijnse verpleegster naar Nederland te halen?

Gestart door Quezonboy, zondag 22 juni 2014, 09:36:42

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Is het mogelijk om een Filipijnse verpleegster naar Nederland / Vlaanderen te halen om te werken? Het gaat om de vriendin van mijn schoonbroer, woonachtig op Mindanoa.
Volgens mij is dat niet meer mogelijk door de strenge regels en men erkent de Filipijnse diploma's niet meer.  Behalve in de hoogst onwaarschijnlijk geval als een bedrijf haar uitnodigt, maar gebeurt niet meer volgens mij.
Heeft iemand nog gehoord of het mogelijk is om een Filipijnse verpleegster naar Nederland / Vlaanderen te halen om te werken in de verpleegkunde, zo ja hoe was dat mogelijk :confused2:?

Amice

Dat is enkel nog mogelijk op uitnodiging van een erkend referentie bedrijf.
Daarnaast dient de verpleegster dus ook nog in het BIG register ingeschreven te worden en dat gaat enkel met een filippijns diploma moeilijk worden.
Het helpt wel of zij haar boardexamen met goed gevolg heeft afgelegd en al ervaring heeft.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Ik verbaas me toch altijd weer hoe pinays het voor elkaar krijgen  :nederlandsevlag:   binnen te komen.  Gister in de kerk weer eentje  ,, vers uit het vliegtuig,,     Begin 20 nog maar, woont in Terneuzen, dacht zal wel aupair zijn.  Niet dus.   Dacht dan misschien een kenniswerker, er zitten nog al wat grote bedrijven daar in Terneuzen, en met regelmaat komen er hoog opgeleide pinoys& pinays binnen voor jobs die men in  :nederlandsevlag: gek genoeg niet vervuld krijgt.

Toen kwam het ant woord ,,I am just a domestic helper, working  insdetehouse in Terneuzen,,   

Hoe kan zoiets  :ikkeniebegrijp:     Ik moet het antwoord nogschuldig blijven. Ik stond op punt het te vragen, maar op dat moment tikte mijn vrouw op men schouder, die vond dat mijn gesprek met deze jonge pinay lang genoeg had geduurd, en ik iets te veel belangstelling voorhaar had   :lachen:

  Kwas eigenlijk puur nieuwsgierig hoe ze het geflikt had  :nederlandsevlag: binnen te komen om te werken .

  Volgende zondag nog maar een poging doen  :weetikniet:

Amice

Zal dan toch wel als au pair zijn.
Gast gezinnen zo ook een gezin die de persoon kent kan ook een verzoek bij een au pair buro neerleggen om juist voor die persoon een au pair visum aan te vragen.

Als het dan niet als au pair gebeurd is ben ik ook wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, maar dat zal denk ik niet volgens de regels zijn gebeurt.
Welicht werkt ze in een gezin met aanzien of "voortrekkers" functie.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Dus de conclusie is dat voor een Filipijnse verpleegster van 28 jaar oud en zonder ervaring is het onmogelijk om te werken in Nederland/Vlaanderen. Maar weet iemand ook een bedrijf die gecertificeerd is, gewoon om eens te informeren?

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Overigens  had Duitsland een tijd geleden  vacatures lopen voor 500 filippijnse nurses, ik weet echter niet of die campagne nog loopt.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke


Blauwvinger

Citaat van: gosternokke op maandag 23 juni 2014, 13:17:23
Ik verbaas me toch altijd weer hoe pinays het voor elkaar krijgen  :nederlandsevlag:   binnen te komen.  Gister in de kerk weer eentje  ,, vers uit het vliegtuig,,     Begin 20 nog maar, woont in Terneuzen, dacht zal wel aupair zijn.  Niet dus.   Dacht dan misschien een kenniswerker, er zitten nog al wat grote bedrijven daar in Terneuzen, en met regelmaat komen er hoog opgeleide pinoys& pinays binnen voor jobs die men in  :nederlandsevlag: gek genoeg niet vervuld krijgt.

Toen kwam het ant woord ,,I am just a domestic helper, working  insdetehouse in Terneuzen,,   

Hoe kan zoiets  :ikkeniebegrijp:     Ik moet het antwoord nogschuldig blijven. Ik stond op punt het te vragen, maar op dat moment tikte mijn vrouw op men schouder, die vond dat mijn gesprek met deze jonge pinay lang genoeg had geduurd, en ik iets te veel belangstelling voorhaar had   :lachen:

  Kwas eigenlijk puur nieuwsgierig hoe ze het geflikt had  :nederlandsevlag: binnen te komen om te werken .

  Volgende zondag nog maar een poging doen  :weetikniet:

Alles is te koop Gosternokke, Hoezo geen corruptie in  :nederlandsevlag:  :crazy:
Het schijn dat er hier in  :nederlandsevlag: volgens de ,statistieken,  50.000 dubbele paspoorten zijn.
(Zullen er vast meer zijn)
Niet temin deze dame kan natuurlijk we legaal zijn, daar blijf ik vanaf  :atyourservice:

gosternokke

Zal ik je eens wat verklappen ? Mijn vrouw is 1 van de vele met dubbele paspoort & helemaal legaal   :lachen:

Ifugao

Dat kan iedere Philippino. De PH erkent geen "verlies van nationaliteit bij aanvaarding van een tweede". Bij landen als Nederland die geen dubbele nationaliteit willen erkennen, verlies ja aanvankelijk je PH nationaliteit. Daarna vraag je de "Oath of Allegiance" aan bij de PH ambassade in het land waar je verblijft. Daarmee krijg je via dezelfde ambassade (of in de PH zelf) een PH paspoort.
Zo heeft mijn echtgenote er ook 2 gekregen.   

nils

Als verpleegster kom je niet zo maar hier, tenzij het door de overheid gearrangeerd is zoals in Duitsland.
Zo werken er ook een paar in Zwitserland, maar is dat weer geen EU en wat flexibeler.

Cosyns Guy

Citaat van: gosternokke op donderdag 26 juni 2014, 09:38:23
Zal ik je eens wat verklappen ? Mijn vrouw is 1 van de vele met dubbele paspoort & helemaal legaal   :lachen:
Niks te verklappen aan hoor... :lachen:  Hier kan een niet EU lid,gehuwd met een EU lid al dan niet,zijnde vrijgezel na 3 jaar een Spaans paspoort krijgen en zijn of haar nationaliteit van origine behouden.Dubbele nationaliteit dus.

Amice

Er is zelfs hier op de Filippijnen een geboren en deels getogen nederlander met ook een USA paspoort, dus echt wereldvreemd is het niet.

Filipino's kunnen zowel de  :nederlandsevlag: als de  :smiley-philippines: krijgen en behouden als er aantoonbare belangen aanwezig zijn.
Een van  die belangen is bv erfrecht, die verloren zal gaan bij afstand van de  :smiley-philippines: nationaliteit.

Afijn  :offtopic: dus  :ontopic: maar weer

In Hilversum werken er n paar filippijnse nurses, men zou kunnen proberen daar contact mee te krijgen.

De campagne van Duitsland zal inmiddels wel gesloten zijn want het is al weer maanden geleden dat ik er 2 geholpen heb daar heen te gaan als nurse en die izijn al weg.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Belangrijk te weten is of het hier een "Verpleegster" betreft (MBO) of een "Verpleegkundige" (HBO). HBO opgeleide verpleegkundigen hebben veel meer kans van slagen in het buitenland dan MBO verpleegsters. Verpleegsters zie je veel meer in verpleeg- en verzorgingshuizen, maar ook wel in ziekenhuizen maar altijd onder verantwoordelijkheid en supervisie van een Verpleegkundige.
Maar zelfs met een Bachelors degree van de PH moet er wel wat bijgestudeerd worden om op peil te komen met internationale standaarden.
In Australia duurt deze bijscholing 1 jaar. Hoe lang dat in Europa duurt weet ik niet. 

Amice

Citaat van: Ifugao op vrijdag 27 juni 2014, 03:35:42
Belangrijk te weten is of het hier een "Verpleegster" betreft (MBO) of een "Verpleegkundige" (HBO). HBO opgeleide verpleegkundigen hebben veel meer kans van slagen in het buitenland dan MBO verpleegsters. Verpleegsters zie je veel meer in verpleeg- en verzorgingshuizen, maar ook wel in ziekenhuizen maar altijd onder verantwoordelijkheid en supervisie van een Verpleegkundige.
Maar zelfs met een Bachelors degree van de PH moet er wel wat bijgestudeerd worden om op peil te komen met internationale standaarden.
In Australia duurt deze bijscholing 1 jaar. Hoe lang dat in Europa duurt weet ik niet. 

Daar twijfel ik dus aan, aan die bijscholing.
ik was in  :nederlandsevlag: in het ziekenhuis en daar kon een  :nederlandsevlag: verpleegkundige absoluut geen infuus inbrengen, na 5 keer prikken moest de anethesist er bij komen, die klaarde de klus in 1x en een grote mond dat ze had. :negatief:
Maar die werkt daar dan ook niet meer.  :neeneenee:

Bachelor nurse van de PH wordt gelijkgesteld aan post MBO verpleegkunde in  :nederlandsevlag:
Echter is al dat (her)waarderings gedoe in   :nederlandsevlag: een ongeloofwaardige zaak en bedoeld om eigen opleidingen te beschermen, ondanks dat daar genoeg aan schort.





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent