Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Breaking news!

Gestart door Michaela, donderdag 17 juli 2014, 17:30:51

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: josv op zondag  3 mei 2015, 14:41:13
Citaat van: Blauwvinger op zondag  3 mei 2015, 13:29:53
Vandaag in het nieuw; Finland bereidt  900.000 reservisten op voor crissis.
Ze moeten en verblijfplaats en rang door gegeven.
Bereiden oefeningen voor.

Afgelopen  maanden regelmatig schending van luchtruim en nationale zeewater door Rusland.


In ieder geval geen "breaking news" in Finland zelf. Daar weten ze nog van niks gezien de krantenkoppen  :happy2:

Mja, ik heb dat ook gelezen en was toch een bericht van ANP. Niet dat garantie geeft maar je moet het dan maar kunnen verzinnen als het propaganda is.  :weetikniet:


Overigens waren dat niet de enige berichten daaromtrent want ook nederland en Duitsland gaan meer samenwerking als defensie.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger

Citaat van: josv op zondag  3 mei 2015, 14:41:13
Citaat van: Blauwvinger op zondag  3 mei 2015, 13:29:53
Vandaag in het nieuw; Finland bereidt  900.000 reservisten op voor crissis.
Ze moeten en verblijfplaats en rang door gegeven.
Bereiden oefeningen voor.

Afgelopen  maanden regelmatig schending van luchtruim en nationale zeewater door Rusland.


In ieder geval geen "breaking news" in Finland zelf. Daar weten ze nog van niks gezien de krantenkoppen  :happy2:
Ze gaan ook alles niet vertellen, hier in Nederland.
Weet jij de aantal schendingen in ons luchtruim afgelopen maand?

Ik weet wel, 25 februari was het flink raak boven Nederland. 
2 van de 6 vliegtuigen  waren door gedrongen tot boven Ijsselmeer,  en Noordwest Overijssel.
Normaal staan er altijd een paar F-16 klaar in Leeuwarden.
Vanuit Duitsland en Brabant moesten bijspringen.

De regering zegt niet alles.

Ik vind dit wel verontrustend.  :atyourservice:

jamietagabundok

 :lachen:    Ja,  :nederlandsevlag:   heeft al zijn tanks verkocht in de afgelopen decennia, want de koude oorlog was toch immers voorbij.     . Grote kans dat we nog eens van een koude kermis thuiskomen  :lachen:

gertve

Als je ziet hoe makkelijk tanks in de Ukraine uitgeschakeld weerden, dan zou je wellicht ook kunnen zeggen dat in een oorlog met een modern land (bv Rusland) tanks niet het meest geschikt zijn, en alleen handig in grote getallen. Dus er zou ook een strategisch doel achter kunnen zitten.

jamietagabundok

Ja, de Ukraine  tanks zijn voornamelijk afdankertjes uit de voormalige Sowjet-Unie.   En die kunnen niet tegen moderne tanks op.

Ik ben het wel met je eens, maar voor en grondoffensief toch onmisbaar die tanks.   Andere Navo landen schijnen er noig wel veel te hebben..

Moet ook wel , want Rusland, heeft weliswaar maar 2500 tanks operationeel,    Maar daarnaast staan er  schrik niet 15000  stuks in de mottenballen.  En die kunnen als de nood aan de man komt ,snel opgekalefaterd worden.

Amice

Als in 2 wereldoorlogen men er nog nooit in geslaagd is om rusland te verslaan, waar ligt dan de garantie dat het in een 3e wereldoorlog wel zou kunnen?

Maar daar gaat het volgens mij ook niet om.
Het gaat er het westen om die enorme graaipartijen(schulden berg) te nivileren en dat strookt dan wel weer met de basis van in ieder geval de 2e wereldoorlog.

Als men als individu niet als kanonnenvoer wenst te worden gebruikt, zal het eens tijd worden om te ageren tegen deze ontwikkelingen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger

Citaat van: jamietagabundok op maandag  4 mei 2015, 19:13:40
Ja, de Ukraine  tanks zijn voornamelijk afdankertjes uit de voormalige Sowjet-Unie.   En die kunnen niet tegen moderne tanks op.

Ik ben het wel met je eens, maar voor en grondoffensief toch onmisbaar die tanks.   Andere Navo landen schijnen er noig wel veel te hebben..

Moet ook wel , want Rusland, heeft weliswaar maar 2500 tanks operationeel,    Maar daarnaast staan er  schrik niet 15000  stuks in de mottenballen.  En die kunnen als de nood aan de man komt ,snel opgekalefaterd worden.

Heay, daar hebben we toch die 22 raketjes toch voor? :jajaja:
Waar staan die ook al weer?
Waar zoveel mensen moeilijk over doen.

Blauwvinger

Rusland heeft bewijzen, dat zij het vliegtuig niet neer gehaald hebben.

Het is ook akelig stil over het onderzoek. :floet:

Pinocchio

Citaat van: Blauwvinger op woensdag  6 mei 2015, 13:01:13
Rusland heeft bewijzen, dat zij het vliegtuig niet neer gehaald hebben.

Het is ook akelig stil over het onderzoek. :floet:


De Russen beweren wel veel maar komen regelmatig af met nieuwe "bewijzen"

MH17 toch neergeschoten door Buk-raket, zeggen Russische experts

http://www.tijd.be/detail.art?a=9630358&n=3140&ckc=1