Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bidden om de zege(n) morgen

Gestart door Adriaan, zaterdag 28 juni 2014, 08:52:19

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Die Mexikanen hebben ook hun waarzeggers ingeschakeld. De beroemdste voorspelt dat er geen doelpunten zullen zijn tot na de rust en dan gaat Mexico het winnen. Volgens utilitaire principes (streef naar "het grootste geluk voor het grootste aantal") zou dat ook zo moeten zijn - die luitjes hebben over het algemeen toch al zo weinig, al geldt dat dan niet voor de Heer Slim die van alles te veel heeft.

Adriaan

Een broer van mij schreef het volgende:

CitaatBidden voor een overwinning op het Nederlands elftal betekent dat de bidders wanhopige mensen zijn die elkaar valse hoop geven. Het is natuurlijk ook van belang tot welke god je bidt. Je kent het verhaal uit de Tenach waarin Elia een wedstrijdje bidden aangaat met de Baälpriesters. Hij laat 450 profeten van Baäl verzamelen op de berg Karmel en gaat bewijzen dat zijn god Jahweh heel wat meer mans is dan Baäl.
Er worden twee offers klaargemaakt. Eén voor Baäl (coach Herrera) en één voor Jahwe ( Louis van Gaal) en nu maar zien welke god zelf het vuurtje zal aansteken. Eerst mogen de Baälpriesters. Ze dansen de hele dag om het altaar en roepen Baäl om vuur voor het offer. Maar er gebeurt niets. Ze gaan als gekken tekeer, ze snijden zichzelf tot bloedens toe met hun zwaarden, maar het helpt niets. Baäl zwijgt.
Dan is Elia aan de beurt. Hij maakt het offer klaar en laat het overgieten met emmers water zodat het druipt van nattigheid. Dan bidt Elia tot 'Jahwe en als een donderslag bij heldere hemel slaat de bliksem in op het offer en er ontstaat in een paar seconden een enorme fik. En dan is het binnen de kortste tijd 2-0 voor Nederland.
Dat het Elia gaat om na een lange droogteperiode regen af te bidden en niet om het winnen van een voetbalwedstrijd doet er even niet toe. Laat die Mexicanen maar bidden en dansen en zichzelf verwonden, Robbe en van Persie zorgen wel voor een flinke fik. Regen zal er niet bij zijn al zouden ze die goed kunnen gebruiken.


Ik voeg hier aan toe dat Van Gaal wschl. ook hoopt op regen. Tests in het klimaat waar de wedstrijd plaats zal vinden hebben uitgewezen dat een speler daar 4-5 liters water verliezen kan. Van Gaal wil dat Fifa drinkpauzes inschakelt maar dat doen ze natuurlijk niet. Heb je die lui ooit wel eens op enige andere activiteit betrapt dan steekpenningen opstrijken? Ik zag Sepp Blatter (niet dat ik hem van het aannemen van smeergeld verdenk - hij staat te veel in de schijnwerpers) ik zag Sepp Blatter dus met een stalen gezicht tegen een interviewer zeggen dat FIFA een "non profit organisation" is. Wat, zei die interviewer, een "non profit organisation" met een miljard dollars in de bank?. Oh, zei Blatter, dat is een reserve. Ik las dat Brazilie uit dit hele spektakel maar 250 miljoen dollars haalt (na miljarden uitgegeven te hebben). De rest, uit televisie en adverteerrechten, gaat naar FIFA.

Amice

Tja en dan ook nog een portugeese scheidsrechter, dat gaat moeilijk worden voor oranje.   :denk:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

gewoon afwachten mensen en duimen :thumb:

peldoman

Citaat van: Amice op zondag 29 juni 2014, 03:54:55
Tja en dan ook nog een portugeese scheidsrechter, dat gaat moeilijk worden voor oranje.   :denk:
Ligt eraan hoeveel??


Lenn

Heeft er iemand nog een link voor live tel hier in de ph?

Michaela

Citaat van: Lenn op zondag 29 juni 2014, 11:59:36
Heeft er iemand nog een link voor live tel hier in de ph?


Wij hebben geen tv, wij kijken voetbal via de website http://nos.nl/wk2014/.
Probeer het maar of het vanuit Phil. ook te zien is.

Blauwvinger

De Drie Eenheid.
Wat ons Vaderlandtje bindt vroegen en nu......

God, Nederland en .......Oranje!  :thumb: :atyourservice: :lachen:

nils

Citaat van: Michaela op zondag 29 juni 2014, 13:00:17
Citaat van: Lenn op zondag 29 juni 2014, 11:59:36
Heeft er iemand nog een link voor live tel hier in de ph?


Wij hebben geen tv, wij kijken voetbal via de website http://nos.nl/wk2014/.
Probeer het maar of het vanuit Phil. ook te zien is.
Dat werkt alleen al je een Nederlands IP adres hebt.
Voor diegene die het niet kunnen uithouden, kan je met een Nederlandse VPN voor 10 dollar alle wedstrijden volgen.
http://www.vpnworldwide.com/shop/en/9-netherlands-vpn-dutch-tv

Ik kijk tegenwoordig de WK wedstrijden met Duits voetbalcommentaar.
Dit scheelt weer dat eindeloze gebrabbel in Studio Brasil tussen de wedstrijden door.

Adriaan


DE ZWARTE ZWAAN

Via Google translate uit de Diario de Mexico. De uitspraak van de amateur die de Nederlanders "bastards" noemde kan ik niet goed duiden:

CitaatUnder a harsh heat, thousands of people are gathered in the Zocalo to see the match between Mexico and the Netherlands, who at halftime tied at zero in meeting give a pass to the quarterfinals of Brazil 2014.

"It's good match, with a lot of suspense but the guys are playing well," said John Velazquez, amateur tricolor.

Amid shouts of yes you can and Mexico, Mexico the capital remain positive in the hope of national triumph. "We will win, I think, the Netherlands has very good players, but give them battle," confides David Carlos fanatic football.

The euphoria is unleashed in the Plaza of the Constitution with a goal from Giovani dos Santos puts Mexico ahead to box on the scoreboard, although much time to celebrate.

With the goal of Netherlands in stoppage time, Mexico is eliminated Brazil 2014. Pedestal fans are sad and crestfallen retreat with walk.

"He backed out assholes, and knew that Holland was bastard, and not so angry but removing" Thomas expressed himself, mexican amateur.

The celebration in the Angel was canceled, the Constitution Square is gradually empty. Long faces and been embarrassed accompany 'pamboleros' capital city.
U