Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs halen in de filippijnen

Gestart door bruno13, zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

moet ze het normaal VOOR dat ze in belgie woont hebben of mag het erna ook bepaald worden tijdens een vakantie in de filippijnen :denk:

Amice

Citaat van: Fail_over op zaterdag 28 juni 2014, 19:31:23
Let op!

Bij ons werd verteld dat ze moet aan kunnen tonen 180 dagen vooraf het behalen van het rijbewijs in de Filipijnen te vertoeven. Hoe is mij een raadsel.  :ikkeniebegrijp:

Er is een document op het internet wat het haarfijn uitlegd, maar kan dat zo snel niet vinden.

Blijft de vraag of je uberhaupt wil dat ze zonder een gedegen opleiding of kennis van de  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: verkeersregels achter het stuur kruipt.
De rijschool en het examen is er niet voor niets.

Ik zou echt niet willen dat mijn asawa met een " gekocht" rijbewijs zou gaan rijden, zonder lessen gevolgd te hebben.  :neeneenee:

Nou ik denk dat ze met een filippijns mentaliteit in het verkeer nog wel eens verder zou komen dan met de strikt volgens de regels zoals dat geleerd wordt in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: want als je ziet wat er vandaag de dag daar rond rijdt vanuit het oostblok aan vrachtverkeer die ook niks geleerd hebben.  :negatief:

even een voorbeeldje dan:



Vrachtwagen uit Litouwen
Hier vindt je meer van dat gedreumel:
https://www.facebook.com/groups/183478658474462/?fref=nf

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op zondag 29 juni 2014, 01:51:33
Citaat van: Fail_over op zaterdag 28 juni 2014, 19:31:23
Let op!

Bij ons werd verteld dat ze moet aan kunnen tonen 180 dagen vooraf het behalen van het rijbewijs in de Filipijnen te vertoeven. Hoe is mij een raadsel.  :ikkeniebegrijp:

Er is een document op het internet wat het haarfijn uitlegd, maar kan dat zo snel niet vinden.

Blijft de vraag of je uberhaupt wil dat ze zonder een gedegen opleiding of kennis van de  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: verkeersregels achter het stuur kruipt.
De rijschool en het examen is er niet voor niets.

Ik zou echt niet willen dat mijn asawa met een " gekocht" rijbewijs zou gaan rijden, zonder lessen gevolgd te hebben.  :neeneenee:

Nou ik denk dat ze met een filippijns mentaliteit in het verkeer nog wel eens verder zou komen dan met de strikt volgens de regels zoals dat geleerd wordt in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: want als je ziet wat er vandaag de dag daar rond rijdt vanuit het oostblok aan vrachtverkeer die ook niks geleerd hebben.  :negatief:

even een voorbeeldje dan:



Vrachtwagen uit Litouwen
Hier vindt je meer van dat gedreumel:
https://www.facebook.com/groups/183478658474462/?fref=nf


Ben je vrachtwagenchauffeur geweest Amice ?

Amice

Never nooit, ik heb niet eens groot rijbewijs maar heb toch ook veel KM gevreten in de  :eu:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

opinie

Neen!

Citaat van: Fail_over op zaterdag 28 juni 2014, 19:31:23
Bij ons werd verteld dat ze moet aan kunnen tonen 180 dagen vooraf het behalen van het rijbewijs in de Filipijnen te vertoeven

Daarom dus. Het is niet gewoon vertoeven maar officieel ingeschreven zijn in de  :smiley-philippines: en dus niet ingeschreven zijn in  :belgiesmiley:

Als het wel zou kunnen, vloog iedereen naar Verwegistan, vakantie van een weekje, behaalde  :floet: elke bestaande categorie rijbewijzen en zou dus hier met alles mogen rijden.

Een illegale oplossing zou een anti-datering zijn van de afgiftedatum van het rijbewijs. Tot men de zaak eens onderzoekt en tot de conclusie komt dat het gaat om een vervalst document. Dan wordt ze aangeklaagd wegens gebruik van vervalste documenten en mag ze het uitleggen aan de rechter. Advocaat, proceskosten, boetes, strafblad, staatshotel, loonverlies, ...

Toch goedkoper een echt rijbewijs halen? Ik denk het wel.

Citaat van: josv op zaterdag 28 juni 2014, 20:09:30
Het kan wel, maar wil je het ook ................ :negatief: :weetikniet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet:

Honey, we need a new car! The old one has a broken gearbox so it went the wrong way and now it is stucked in the neighbours garage. Stupid car!
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ifugao

Citaat van: Fail_over op zaterdag 28 juni 2014, 19:31:23
Let op!

Bij ons werd verteld dat ze moet aan kunnen tonen 180 dagen vooraf het behalen van het rijbewijs in de Filipijnen te vertoeven. Hoe is mij een raadsel. 

Op het rijbewijs staat de datum van afgifte en/ of vervaldatum. Op haar vliegticket staat ook de datum van haar vlucht. Daartussen moet dan 180 dagen zitten.
Overigens kan ze met daar ph rijbewijs ook in Begie/ nederland rijden voor een bepaalde periode. In het verleden was dat 1 jaar.  Of dat nog zo is weet ik niet.

bruno13

idd je moet je rijbewijs behaald hebben voor dat je ingeschreven bent in belgie,ja anders zou het te gemakkelijk zijn he
bedankt

Ifugao

Deze 180 dagen "wachttijd" is ingesteld in de jaren '80 toen er honderden mensen naar Egypte gingen voor een vakantie en met een rijbewijs terugkwamen.
Dit Egyptische rijbewijs kon gewoon gehaald worden op het politieburo en binnen een uur was je klaar, of je nou kon autorijden of niet.
Dit rijbewijs kon toen gewoon nog omgewisseld worden voor een europees rijbewijs. Toen dat uit de hand begon te lopen heeft de overheid daar een stokje voor gestoken met deze 180 dagen. 

Maar natuurlijk kun je gewoon "een bepaalde periode" op een buitenlands rijbewijs rijden. Anders zouden de autoverhuur bedrijven als Hertz en Avis natuurlijk wel kunnen opdoeken. Touristen kunnen toch ook gewoon een auto huren ongeacht het land van herkomst van hun rijbewijs. 

bruno13

bedankt voor alle informatie

we hebben besloten om het in belgie maar te halen

:atyourservice:

Ifugao

Citaat van: bruno13 op zondag 29 juni 2014, 13:49:41
bedankt voor alle informatie

we hebben besloten om het in belgie maar te halen

:atyourservice:

Weet je dat wel zeker? Het is veel eenvoudiger en goedkoper in de PH dan in Europa. En omzetten naar EU is ook niet zo,n klus.
Een rijbewijs in de EU behalen daarintegen is wel wat moeilijker en duurder. Denk alleen maar eens aan de taal. Spreekt ze al vloeiend Nederlands?
Ik zou daar toch nog wel eens over nadenken. (Maar uiteraard de keuze is aan u  :hoedjeaf: )